Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] COLT CA0 trzęsie na niskich obrotach - niestabiln
Autor Wiadomość
dantkd
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2006, 22:14   [CA1A 1.3] COLT CA0 trzęsie na niskich obrotach - niestabiln

Witam, mam problem na niskich obrotach strasznie trzęsie autem, a obroty zwiekszają się i zmniejszają i tak cały czas, wie ktoś może co to może być i jak sobie z tym poradzić.

Mechanik jeden mówił, że regulacja zaworów pomoże. Inny natomiast mówił, że tak musi być ponieważ komputer steruje chłodzeniem (wiatrakiem) dlatego też zwiększają się obroty i zmniejszają. Dla mnie to ostatnie to trochę nie normalne.

Co o tym myślicie dzięki za pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 02:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2006, 22:43   

Witaj na forum. Po pierwsze zmień mechaników, bo gadają bzdury. To, o czym piszesz, było już wielokrotnie poruszane na forum i nazywa się falowaniem obrotów. Jeśli użyjesz funkcji "szukaj" i w wyszukiwarkę wpiszesz frazę "falowanie obrotów", znajdziesz wiele informacji na ten temat, bo problem dotyczy w zasadzie wszystkich silników, a jego przyczyną jest jakość naszego paliwa oraz niedostateczna dbałość o stan samochodu. Problem jest łatwy do usunięcia, nawet we własnym zakresie. Oczywiście mogą być i inne przyczyny, ale zacznijmy od rzeczy najprostszych.
1. Pierwsze, co należy zrobić to regulacja przepustnicy. Informacje, jak to zrobić znajdziesz na stronie Krzyzaka w menu Dane naprawczo-regulacyjne/Czyszczenie przepustnicy.
2. Następnie należy przystąpić do regulacji silnika. Idealnym rozwiązaniem jest najpierw sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu, a następnie regulacja śrubki zgrubnej, TPS i wolnych obrotów. Informacje o regulacjach znajdziesz
tutaj

Jeśli nie będziesz w stanie wykonać tych czynności sam, nie prowadź do mechaników, o których napisałeś. Zapytaj Mitsumaniaków z Wrocławia - zapewne polecą Ci kogoś sprawdzonego.
 
 
dantkd
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2006, 07:00   

Wielkie dzieki gregorbu za info. już drugi raz dajesz mi jakieś informacje - pokłon dla ciebie.

Jeżeli chodzi o jakość paliwa to w aucie mam pól baku Niemieckiego - a uważam że jest ono znacznie lepsze nisz nasze a i tak dzieje się tak samo...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-08-2006, 08:59   

gregorbu napisał/a:
Jeśli nie będziesz w stanie wykonać tych czynności sam, nie prowadź do mechaników, o których napisałeś. Zapytaj Mitsumaniaków z Wrocławia - zapewne polecą Ci kogoś sprawdzonego.


Albo przyjedź na Zlot do Supraśla - będziemy z Grzesiem na czas machać - kto szybciej wyreguluje (bo sporo jest takich 4G13 i 4G92 do podregulowania) :) .
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2006, 11:11   

dantkd napisał/a:
Jeżeli chodzi o jakość paliwa to w aucie mam pól baku Niemieckiego - a uważam że jest ono znacznie lepsze nisz nasze a i tak dzieje się tak samo...
Niemieckie paliwo jest lepsze od naszego, ale i tam zdarza sie zatankować syf, o czym miałem okazję się niejednokrotnie przekonać na własnej skórze. A musisz wiedzieć, że czyszczenie przepustnicy to standardowa czynność eksploatacyjna - niestety mECHANIKÓW niewielu o tym wie lub chce wiedzieć. Dla nich korzystniej jest przecież wymienić półsilnika i wystawić rachunek na kwotę z kilkoma zerami.
krzyzak napisał/a:
Albo przyjedź na Zlot do Supraśla - będziemy z Grzesiem na czas machać - kto szybciej wyreguluje (bo sporo jest takich 4G13 i 4G92 do podregulowania)
Właśnie - zapraszamy na zlot do Białego! Poznasz wspaniałych ludzi i przy okazji ktoś porządnie podreguluje Ci silnik za piwo. :) Wiem, że Bartek też narzędzia zabiera. Żartowałem z nim nt. szeroko pojętej akcji serwisowej na zlocie. Romla poprosimy o zwiezienie swojego parku serwisowego do Evo VI - łącznie z narzędziami i parasolami. Będzie na czas rozbierał skrzynie (zajmuje mu to ok. 45 minut więc sporo może zdziałać), Bartek będzie naprawiał ECU i silniczki krokowe, a Krzyzak zajmie się regulacjami silników. Ja moge regulować te nieszczęsne śrubki zgrubne :mrgreen: . Szkoda, że nie będzie Polsalera - ten mógłby przeprowadzać testować na OS auta po tych zabiegach naprawczo regulacyjnych. Ale będzie Mari - jemu też to znakomicie idzie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-08-2006, 11:15   

No ja narzedzia tez woze ze soba. Ale zabiore tez miernik i szczelinomierz. Jade Coltem, a jego nie jestem do konca pewien. Moze Romel mi cos ze skrzynka zakombinuje, bo 1-ka terkocze...

A tak powaznie, to na zlocie bym po prostu chetnie odpoczywal. No i wypil piwko, bo wlasnie skonczylem brac antybiotyki...
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2006, 12:17   

Krzyzak napisał/a:
No ja narzedzia tez woze ze soba. Ale zabiore tez miernik i szczelinomierz. Jade Coltem, a jego nie jestem do konca pewien. Moze Romel mi cos ze skrzynka zakombinuje, bo 1-ka terkocze...
Ja szczelinomierz też będę miał - zawsze wożę, bo do innych zastosowań niż samochodowe po prostu nie używam. Jeśli chodzi o mnie - w parku serwisowym poproszę o wymianę tulei wahaczy łącznie ze śrubami (MGP :) ), przewodów hamulcowych i szczęk.
Krzyzak napisał/a:
A tak powaznie, to na zlocie bym po prostu chetnie odpoczywal. No i wypil piwko, bo wlasnie skonczylem brac antybiotyki...
I będziesz! W końcu m.in. po to sa zloty: spotkać się, pogadać, pobawić, wypić piwo, zjeść specjałów z grilla. Oczywiście ten cały park serwisowy to żart.
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 17:04   

wariujace wolne obroty najczesciej powoduje uszkodzony silniczkek krokowy, tak mialem w 4g13,
a to ze trzesie autem to moze byc spowodowane zbyt niskimi obrotami albo poprostu zuzytymi poduszkami pod silnikiem....
 
 
seba
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2006, 08:11   

ja raz rozładowałem akumulator do zera przez włączone światła... i potem paliłęm go na pych!!;P (nie było innego wyjścia) i po tym mi silnik falował że hej... od 1000-200 i tak w częstotliwości co 3-4s..:/ mechanik mi polecił zestartować kompa... i podziałało... znowu chodził fajnie i równo...

miał na to ciekawy sposób, najpierw ściągnąć kleme+ z aku na 15min, potem 2 razy dotknąć klemą biegun + od aku i znowu ok 10min na ściągniętej klemie. po tym czasie założyć klemy i na 15min na wolnych obrotach miał pochodzić.

Wydaje mi sie że bardzo dziwny sposób na restart kompa ale podziałało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.