Czy to normalne że mi bierze tyle oleju - ok 1,75l/15000km? |
Autor |
Wiadomość |
ciniak
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 29-11-2009, 23:21
|
|
|
Jeśli dymi podczas ostrego przyspieszania to winne są pierścienie, jeśli dym idzie przy hamowaniu silnikiem albo w czasie schodzenia z obrotów to padły uszczelniacze. Ale w tym reguły nie ma. Miałem kiedyś moto (poj. 650) paliło ok 0,8 l. na 3 tysie km. ale dymka puścić nie chciało |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-11-2009, 08:58
|
|
|
Jeżeli zadymi chwilkę przy ruszaniu spod świateł uszczelniacze, jeżeli dymi cały czas przy ostrym przyspieszaniu to pierścienie. Ale przy jeździe max do 120km/h i łagodnym traktowaniu samochodu na 95% uszczelniacze. Poproś kogoś, żeby jechał za tobą i obserwował co się dzieje jak ruszasz, jeżeli uszczelniacze, będzie od razu widać chmurki dymu puszczane po 1-2 minutowym postoju na światłach. Miałem tak w Lancerze jak wymieniłem uszczelniacze (koszt u Japaneze za kpl (12szt.) około 30-40PLN) minęło jak ręką odjął. Teść szwagra, który kupił mojego Lancera w zeszłym roku we wrześniu, dziwił się ostatnio, że minął rok, a jemu nie ubyło ani trochę żadnego płynu. Oczywiście nie wliczając tego od spryskiwacza. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-12-2009, 22:30
|
|
|
Mam ten sam problem co wichura1 nic po za płynem do spryskiwacza mi nie ubywa
I na razie się tym nie martwię
A jeżeli Tobie połyka ponad 1,5l literka to musi go spalać (bo nie kapie) więc albo szukasz usterki albo dolewasz
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 04-12-2009, 07:18
|
|
|
jak nie dymi sprawdź filtr oleju czy nie cieknie śrubę upustową miski oleju, silnik dookoła pokrywy zaworów czy nie cieknie czasami lubi puścić trochę oleju przez te okrągłe uszczelki na pokrywie zaworów dookoła świec, sprawdź, odmy powinien być tam zawór zwrotny jeżeli jest uszkodzony będzie wypluwał ci olej do kolektora |
|
|
|
 |
cider55
Mitsumaniak cider55

Auto: carisma 1,8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2007 Posty: 202 Skąd: Radzionkow
|
Wysłany: 06-12-2009, 20:32
|
|
|
1,75 l oleju na 15000 km to daje 0,11666666 l/1000 km czli bardzo niewiele |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 06-12-2009, 20:59
|
|
|
Dzięki panowie za rady, jak widzę zdania są podzielone. Jedni mówią że w normie inni że trochę za dużo. Zacznę od zmiany oleju ( z Valvoline na Mobila ) i zobaczymy jak się sprawa ma. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2009, 14:02
|
|
|
Może ja coś napiszę z doświadczenia.
Moja Carisma brała mi olej i to w trakcie jazd które odbywałem z rozsądnymi prędkościami. Praktycznie w tam tym okresie jechałem najszybciej 85km/h. Jazdy tylko w mieście.
Przy okazji sprawdzenia luzów w zawieszeniu oddałem autko do regulacji luzu zaworowego. Po regulacji mam nie odparte wrażenie że chodzi głośniej. Zresztą byłem z tym dwa razy u kolegi deejay`a
Ale co najważniejsze. Przeszedłem z oleju castrol 10W40 na 10W40 GM` u i po regulacji luzu silnik nie bierze ani grama oleju silnikowego.
Wydaję mi się że u mnie problem leżał nie w oleju. Ponieważ te jako takie są takie same. Kiedyś pracowałem w MPS - ie i wiem Ale właśnie w luzie zaworowym. Przynajmniej tak myśle.
A co do nowszych konstrukcyjnie i technologicznie aut.
Na codzień mam styczność z autami dostawczymi i ciężarowymi. Więc są to siniki Diesla.
W autach dostawczych wymiany są co 40 tyś. km., według książki. Ja natomaist zawsze skracam do 37 - 38 tysiaków. Jeżdzą na pełnym syntetyku 0W30 lub 5W40. I między wymianami spalają w zależności od przebiegu i wieku od 2l do 5l oleju między wymianami.
Więc, jeżeli burzy Ci to komfort przychiczny sprawdź silnik nie organoleptycznie. Ale musisz go rozebrać, tzn. krótki blok, czy jak kto woli klawiature. Natomiast wtedy to wszystko ruszysz i może wyjść przy okazji coś więcej niż tylko pierścionki lub uszczelniacze.
Więc temat ... do zastanowienia. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-12-2009, 06:14
|
|
|
ja bym zbytnio nie panikował wszytko zależy od stylu jazdy nawet jak się ma igle silnik to jak się go mocno kręci to spali więcej oleju to jak najbardziej normalne jeżeli, ciebie to drażni polecam ten: OLEJ
ja już od trzech zmian na nim jeżdze i nic nie zauważam róznicy na bagnecie pomiędzy wymianami, |
|
|
|
 |
jedras
Forumowicz

Auto: CARISMA1.8GDI '01/MSS1.3 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2006 Posty: 64 Skąd: 100LICA BemolanD
|
Wysłany: 17-12-2009, 00:44
|
|
|
Moja cari jak ja kupilem miala 50 tysi przebiegu i od zawsze łykala 1-1,5 litra. Od ajkiegos czasu leje polsyntetyk i spala do litra i nie ma mowy o jakims bialym dymie a pod maską sucho. Moze ma na to wplyw, ze od zawsze jezdze na 98 oktanach ale na takiej ładnie trzyma obroty okolo 700/min a na 95 roznie bywalo. |
_________________ Pozdrawiam
JEDRAS
Cari 1.8 GDI 2001
MSS 1.3 2000 |
|
|
|
 |
karol
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 94r. 4G63
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 134 Skąd: Staromieście, pow. Częstochowa
|
Wysłany: 23-06-2010, 21:36
|
|
|
Odswieze temat.W moim Eclipsie z 94r. silnik 4G63 przy przebiegu 270 tys.strzelil pasek.
Balem sie sam to robic wiec zlecilem znajomemu.Wczesniej jezdzilem juz na mineralu bo
i spory przebieg i wyciek spod pokrywy klawiatury,no i po naprawie zalalem tak samo mineral(moze blad,ale mechanik po rozebraniu silnika stwierdzil minimalne zuzycie elementow)Wymieniono panewki,pierscienie i uszczelniacze.No i to co trzeba po zerwanym pasku.Problem w tym ze spala olej.Nie ma zadnych wyciekow,przejechalem juz prawie 20 tys.km,a po ostatniej wymianie oleju sprawdzilem dokladnie 0,6 L na 3000 km Dla mnie to jest masakra,ale mechanik ktory skladal silnik mowi ze to normalne,ze nie byl kompletny remont(bez tlokow )i wogole ze gdyby nawet bral troche wiecej to nic strasznego.Polecil zeby posprawdzac w specyfikacjach i popytac ,a potwierdzi sie to co mowi.Wiec pytam :czy w takim silniku,w takim stanie jak jest teraz 3 litry oleju na 15 tys.kilometrow to normalne?
pozdr. |
_________________ Mysle,wiec .... jeżdże. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-06-2010, 21:40
|
|
|
karol niektórzy producenci podają zużycie oleju w silniku nawet do 1.5 litra na 1000 km... A czy auto puszcza niebieskiego dyma?
[ Dodano: 23-06-2010, 21:42 ]
Może po naprawie było zalać półsyntetyk |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-06-2010, 21:46
|
|
|
Jeśli po remoncie wzrosło zużycie oleju to może mechanik coś pokręcił z uszczelniaczami zaworów, a wogule ci je wymienił przy remoncie głowicy? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-06-2010, 21:49
|
|
|
plecho1 napisał/a: | to może mechanik coś pokręcił z uszczelniaczami zaworów | też o tym pomyślałem. Może wogóle nie były zmieniane. Nie jest to duży koszt może spróbuj zmienić jeszcze raz uszczelniacze. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
karol
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 94r. 4G63
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 134 Skąd: Staromieście, pow. Częstochowa
|
Wysłany: 23-06-2010, 22:23
|
|
|
Tak,auto kopci i to mocno.Przy wysokich temper.prawie nie widac ,ale zima na swiatlach to az wstyd siedziec za kierownica.Teraz to wlasciwie tylko rano ,jak jest chlodno i zimny silnik najbardziej dymi na jasno niebiesko.Wiem ze czesciowo to para,ale widze przeciez jak to wyglada w porownaniu z innymi autami.
Co do tego czy wymienil uszczelniacze,to o az takie partactwo go nie podejrzewam.Zreszta musial wymienic niektore prowadnice pogietych zaworow wiec uszczelniacze przy wyjetej glowicy to zaden problem ani koszt.
Ale to co pisze andrew84 to dla mnie szok - 1,5 litra na 1000 km?Niby dlaczego sprawny silnik mialby tyle ciagnac? |
_________________ Mysle,wiec .... jeżdże. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-06-2010, 23:13
|
|
|
Karol to nie jest normalne coś musiał mechanior pomieszać . Mój gal dochodzi do 300tysi a jeździ na półsyntetyku , oleju spala tyle że do następnej wymiany nie muszę uzupełniać ubytków .U Agi w Outku też jest 4G63 i przy przebiegu 140 tyś nawet 1/4 stanu bagnetu (między podziałkami nie bierze)
Pogadaj z Adaho (ma takiego samego Clipsa i do tego starszego ) Pewnie coś podpowie .
Jakby co to na PW
Pozdrav
A może zrób diagnostykę silnika , to aż tak dużo nie kosztuje , a może się okazać że jeszcze coś innego może powoli padakę zaliczać . |
|
|
|
 |
|