Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Słabo grzeje
Autor Wiadomość
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 20-12-2009, 22:41   

5 mm czy 3 mm - nigdy nie mierzyłem :D
W każdym razie wskazówka ma być tuż PRZED połową skali (co potwierdzają liczni świadkowie). U mnie dmucha ciepłym powietrzem już po 2 km, kiedy wskazówka jest tuż NAD minimum. Coś czuję, że na wymianie termostatu się nie skończy. Gdybyś nie wiedział, to chłodzenie (uproszczając) składa się z 2 obiegów: tzw. małego obiegu, obejmującego silnik, pompę i nagrzewnicę, oraz z tzw. dużego obiegu, zawierającego dodatkowo chłodnicę. Przy zimnym silniku aktywny jest mały obieg, dzięki czemu ogrzewanie zaczyna działać, gdy tylko płyn chłodzący choć trochę się nagrzeje. Po osiągnięciu zadanej temperatury termostat się otwiera, umożliwiając przepływ przez duży obieg i stabilizację temperatury silnika. Dlatego twierdzę, że to nie wina termostatu. No, ale wymienisz, to sam się przekonasz.

Pozdrawiam, XL
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2009, 22:51   

A mało osób wie, że tak jak sa opony zimowe tak samo sa termostaty zimowe.
I tyle na ten temat.
POzdr.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2009, 23:41   

JackD napisał/a:
termostaty zimowe.


E nie no sory... pozwole sobie zapytać co on ma na celu robić? :D
Otwierać się o 1 stopień wcześniej czy jak?

Producent do danego samochodu przewidział określoną temperaturę otwierania się termostatu. No ale to zapewne wiesz :P
A ogrzewanie kabiny działa chwile po starcie samochodu, dajmy przejechaniu 2km i robi się ciepło tak jak jest w naszym przypadku. W tym czasie termostat jest jeszcze zamknięty i działa tylko mały obieg.
 
 
 
Ejdzej 
Nowy Forumowicz
ostan

Auto: Carisma 1,6b 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Sobolew
Wysłany: 21-12-2009, 00:58   

robertdg napisał/a:
Ejdzej, autko masz na samej benzynce czy z gazem?


Mam benzynę plus gaz, a to coś zmienia? U mnie sytuacja podobna, ale to raczej nie termostat, silnik nagrzewa się w szybkim tempie i osiąga tak polowe skali, czasami więcej. Najciekawsze jest to, że nie ma problemu z ciepłem jeśli zamknę obieg powietrza w samocodzie, ale wtedy szyby w kilka minut są całkowicie zaparowane.
_________________
Ostan
 
 
 
MichalM
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 01:08   

A lewa środkowa kratka nie jest czasami otwarta ? Ona puszcza zimne powietrze. Jak jej zamknięcie nic nie daje to jeszcze można sprawdzić czy linka nie spadła. Ja u siebie miałem problem własnie z tym.

Najpierw zepsułem wymieniając żarówkę w zegarku. Zegarek schodzi z kratkami, do lewej z nich podczepiona jest linka sterująca klapą z zimnym powietrzem. U mnie ta linka była bardzo krótka i nie mogłem jej prawidłowo założyć przez co klapa z zimnym powietrzem nie była do końca zamknięta.

By to sprawdzić trzeba zdjąć lewą osłonę środkowego panelu (tę po prawej stronie pedału gazu), odszukać kółko z linką od lewej kratki. Kolejna sprawa to test domknięcia klapy, trzeba po prostu ręcznie pokręcać tym kółkiem i sprawdzić czy leci ciepłe powietrze. Ja u siebie zdjąłem w ogóle linkę a kółko przypiąłem paskiem na sztywno. Jest dobrze, cieplutko :)

Pozostaje jeszcze jazda na ostrym skręcie w lewo, tak jak tu: czytanka :?
 
 
Ejdzej 
Nowy Forumowicz
ostan

Auto: Carisma 1,6b 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Sobolew
Wysłany: 21-12-2009, 01:21   

Wiesz co, jak otwieram właśnie środkowe kratki to mi zimno wieje jak na Syberii, a dziś to już było przegięcie. Ostatnio też zmieniałem żarówkę w zegarku i faktycznie, może coś popsułem, choć jak zamykam prawym kółkiem kratki to wydaje się iż działa, bo nie leci nic. Mówisz by zdjąć osłonę przy od środkowej części, jutro to zrobię, a czego tam dokładnie szukać?
_________________
Ostan
 
 
 
MichalM
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 01:35   

Prawe kółko odcina ruch powietrza a lewe miesza ciepłe z zimnym. To są dwa różne regulatory.

Jak już zdejmiesz osłonę to musisz odnaleźć przy narzewnicy kółko z linką która idzie do lewej kratki. Po prostu kręcisz lewą kratką i patrzysz które się rusza pod spodem. Z tego co pamiętam to powinieneś szukać małego białego kółka o średnicy ok. 2 cm z trzpieniem i zaczepioną linką. Jak to znajdziesz, kręć/dociskaj do prawego i lewego oporu i patrz czy leci gorące z kratki.

Życzę gorącego powietrza :)
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 12:09   

Saqu napisał/a:
JackD napisał/a:
termostaty zimowe.


E nie no sory... pozwole sobie zapytać co on ma na celu robić? :D
Otwierać się o 1 stopień wcześniej czy jak?

Producent do danego samochodu przewidział określoną temperaturę otwierania się termostatu. No ale to zapewne wiesz :P
A ogrzewanie kabiny działa chwile po starcie samochodu, dajmy przejechaniu 2km i robi się ciepło tak jak jest w naszym przypadku. W tym czasie termostat jest jeszcze zamknięty i działa tylko mały obieg.


sorry, ale jeszcze musisz troszke poczytac.
Termostat zimowy otwiera sie około 5 stopni C później niż letni.
Gdy u nas są zimy, gdzie temperatury nie skacza poniżej -20 stopni to takie zmiany termostatów nie sa koniecznoscią. Obecna temp. tylko to potwierdzają, dlatego jest ten wątek.
POzdr.

wejdź sobie np na katalog IC i sprawdź jakie sa dostepne termostaty z okreslonymi temperaturami otwarcia. Staraj się pisać o tych rzeczach, gdy jeste pewien i masz wiedzę na ten temat.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-12-2009, 13:50   

Patrzyłem na IC i są termostaty do carismy, które zamiast 82st otwierają się przy 85st. Ale, żeby to nazywać termostatem zimowym to nie co przesada. I fakt faktem w Polsce raczej nikt się takim czymś by nie bawił, żeby na 3 dni mrozu ~-10 wymieniać termostat na 'zimowy'.
 
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 21-12-2009, 17:37   

Ja bym zastanowił się nad kilkoma sprawami:
1. Sprawdzić czy układ chłodniczy nie jest zapowietrzony
2. Sprawdzić to o czym pisał Saqu
3. Jeśli powyższe jest w O.K. to prawdopodobnie termostat padł i się nie otwiera - najlepiej sprawdź węże wchodzące do chłodnicy. Po nagrzaniu silnika zarówno górny, jak i dolny powinien być ciepły (gorący). Jeśli dolny będzie zimny to niestety termostat
Nagrzewnicę ruszyłbym dopiero po wykluczeniu innych przyczyn.
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 21-12-2009, 17:48   

albo zapowietrzony układ albo sterowanie klapa która przełącza zimne/ciepłe powietrze jest walnięte
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 21-12-2009, 19:19   

Już po sprawie, termostat wymieniony i jest ciepełko po ok 2,5 km.
Dzięki wszystkim i WESOŁYCH ŚWIĄT!!!!
_________________

 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-12-2009, 20:26   

A to dziwne, no ale wyszło na termostat :P wesołych świat również :)
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 21-12-2009, 20:27   

Od początku obstawiałem termostat bo przerobiłem identyczną sytuację. :)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Ejdzej 
Nowy Forumowicz
ostan

Auto: Carisma 1,6b 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Sobolew
Wysłany: 22-12-2009, 11:57   

MichalM napisał/a:
Prawe kółko odcina ruch powietrza a lewe miesza ciepłe z zimnym. To są dwa różne regulatory.

Jak już zdejmiesz osłonę to musisz odnaleźć przy narzewnicy kółko z linką która idzie do lewej kratki. Po prostu kręcisz lewą kratką i patrzysz które się rusza pod spodem. Z tego co pamiętam to powinieneś szukać małego białego kółka o średnicy ok. 2 cm z trzpieniem i zaczepioną linką. Jak to znajdziesz, kręć/dociskaj do prawego i lewego oporu i patrz czy leci gorące z kratki.

Życzę gorącego powietrza :)


Dzięki za poradę, dziś zabieram się za mojego gagatka.
_________________
Ostan
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.