Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MSV 1.8 TDI 93r-problem z rozruchem motorka
Autor Wiadomość
Andyszczecin 
Nowy Forumowicz
Andyszczecin

Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-12-2009, 19:01   MSV 1.8 TDI 93r-problem z rozruchem motorka

Witam--mam pytanko,gdzie jest punkt kontrolny rozrządu i jak to zgrać z pompą wtryskową?--Jakie luzy zaworów wydech i ssania
Co może być przyczyną że po ostatnich mrozach mam problem z odpaleniem zimnego silnika a i zagrzany odpala dopiero po podgrzaniu świecami ale i tak z wielkim problemem--brak mocy,dymi na czarno--czy może być winna turbina?Proszę o radę
_________________
Andyszczecin
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 29-12-2009, 18:31   

Andyszczecin napisał/a:
Co może być przyczyną że po ostatnich mrozach mam problem z odpaleniem zimnego silnika a i zagrzany odpala dopiero po podgrzaniu świecami
świece sprawdzałeś?
Dymienie na czarno może być przyczyną awarii układu paliwowego (lejące wtryski).
Natomiast co do ustawień rozrządu na silniku są znaki (takie małe trójkąciki :) ) a na kołach zębatych bodajże malutkie wgłębienia... Po kilkukrotnym przekręceniu silnikiem (oczywiście ręcznie nie przez rozrusznik) znaki muszą się zgrywać. Luzy zaworowe w silniku 2.0td 4d68 na ciepłym silniku wynoszą dla zaworów wydechowych i ssących 0,25mm. Nie wiem czy taka sama sytuacja występuje w Twoim silniku, bo z Twojego opisu wychodzi, że masz 4d65...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Andyszczecin 
Nowy Forumowicz
Andyszczecin

Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-12-2009, 10:33   

Dzięki....
Wtryski nie leją.....podejrzewam że może być coś z turbiną....a co ciekawsze--w kolektorze ssącym mam mnóstwo oleju---jak pisałem,rozruch i na zimnym i na zagrzanym silniku jest bardzo trudny....nadto silnik strasznie klekoce....qcze----i nie mogę ustalić przyczyny
_________________
Andyszczecin
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 31-12-2009, 15:21   

Tak mi się nasunęło, że jak silnik klekoczę, to może Ci się przestawił rozrząd. Ja tak miałem, że właśnie przeskoczył, no i jargotało nie z tej ziemii :shock: U mnie akurat o 2 ząbki przeskoczył, a ja w niewiedzy go odpalałem i ciężko właśnie wtedy zapalał. Po zapaleniu był naprawdę hałas... Co najgorsze uszkodziło wtedy głowicę :(
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Andyszczecin 
Nowy Forumowicz
Andyszczecin

Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-01-2010, 09:19   

Masz rację--może rzeczywiście rozrząd przeskoczył....sprawdzę to-dzięki
_________________
Andyszczecin
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-01-2010, 14:49   

Sprawdź jak najszybciej o ile już nie uszkodziło głowicy. W tych silnikach jest niby takie "zabezpieczenie", że po przestawieniu rozrządu urywa dźwigienki zaworowe i w zasadzie nic nie powinno się stać, ale przy długich próbach odpalania może być różnie...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Andyszczecin 
Nowy Forumowicz
Andyszczecin

Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-01-2010, 00:20   

Sprawdziłem,rozrząd nie jest przestawiony...problem polega na tym że (pierwszy raz się z tym spotkałem)-kolektor ssący jest zawalony olejem-wygląda jakby ssał z turbiny.drugi problem że nie mogę ustawić pompy wtryskowej...nie mogę znależć punktu odniesienia..
_________________
Andyszczecin
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 03-01-2010, 18:27   

Andyszczecin, rozmawiałem ze szwagrem na ten temat i z tym olejem w kolektorze to wywnioskowaliśmy, że to chyba wina turbiny. A tak poza tym sprawdź ustawienie zaworów, co do pompy wtryskowej, to sam raczej dobrze nie ustawisz (takie moje zdanie). Pozdrawiam
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Andyszczecin 
Nowy Forumowicz
Andyszczecin

Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-01-2010, 11:44   

Bardzo Ci dziękuję za cenne porady......również myślę że coś jest z turbiną
Zapewniam Cię że pomoc Twoja jest dla mnie bardzo cenna i jak lekko zelży mróz -wykorzystam je oraz powiadomię o efektach
Dziękuję i pozdrawiam
_________________
Andyszczecin
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 04-01-2010, 12:48   

Hej. Miło mi, że moje wskazówki były Ci pomocne :) pozdrawiam
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-01-2010, 12:57   

Andyszczecin napisał/a:
Bardzo Ci dziękuję za cenne porady......również myślę że coś jest z turbiną


Z turbiną owszem, ale często powodem oleju w kolektorze dolotowym jest odma. Niby nic, a potrafi zasyfić cały dolot.

Troszkę o tym zjawisku w 4D68: http://forum.mitsumaniaki...=36602#kopcenie

To czy to z turbiny czy z odmy stwierdzisz określając punk od którego jest zasyfione. Odma powinna wchodzić do układu gdzieś za filtrem i jeśli to ona jest przyczyną, to będzie tam olej. Jeśli olej jest tylko za turbiną to turbina. Przeczyść dolot.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.