MSV 1.8 TDI 93r-problem z rozruchem motorka |
Autor |
Wiadomość |
Andyszczecin
Nowy Forumowicz Andyszczecin
Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-12-2009, 19:01 MSV 1.8 TDI 93r-problem z rozruchem motorka
|
|
|
Witam--mam pytanko,gdzie jest punkt kontrolny rozrządu i jak to zgrać z pompą wtryskową?--Jakie luzy zaworów wydech i ssania
Co może być przyczyną że po ostatnich mrozach mam problem z odpaleniem zimnego silnika a i zagrzany odpala dopiero po podgrzaniu świecami ale i tak z wielkim problemem--brak mocy,dymi na czarno--czy może być winna turbina?Proszę o radę |
_________________ Andyszczecin |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 18:31
|
|
|
Andyszczecin napisał/a: | Co może być przyczyną że po ostatnich mrozach mam problem z odpaleniem zimnego silnika a i zagrzany odpala dopiero po podgrzaniu świecami | świece sprawdzałeś?
Dymienie na czarno może być przyczyną awarii układu paliwowego (lejące wtryski).
Natomiast co do ustawień rozrządu na silniku są znaki (takie małe trójkąciki ) a na kołach zębatych bodajże malutkie wgłębienia... Po kilkukrotnym przekręceniu silnikiem (oczywiście ręcznie nie przez rozrusznik) znaki muszą się zgrywać. Luzy zaworowe w silniku 2.0td 4d68 na ciepłym silniku wynoszą dla zaworów wydechowych i ssących 0,25mm. Nie wiem czy taka sama sytuacja występuje w Twoim silniku, bo z Twojego opisu wychodzi, że masz 4d65... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Andyszczecin
Nowy Forumowicz Andyszczecin
Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-12-2009, 10:33
|
|
|
Dzięki....
Wtryski nie leją.....podejrzewam że może być coś z turbiną....a co ciekawsze--w kolektorze ssącym mam mnóstwo oleju---jak pisałem,rozruch i na zimnym i na zagrzanym silniku jest bardzo trudny....nadto silnik strasznie klekoce....qcze----i nie mogę ustalić przyczyny |
_________________ Andyszczecin |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 15:21
|
|
|
Tak mi się nasunęło, że jak silnik klekoczę, to może Ci się przestawił rozrząd. Ja tak miałem, że właśnie przeskoczył, no i jargotało nie z tej ziemii U mnie akurat o 2 ząbki przeskoczył, a ja w niewiedzy go odpalałem i ciężko właśnie wtedy zapalał. Po zapaleniu był naprawdę hałas... Co najgorsze uszkodziło wtedy głowicę |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Andyszczecin
Nowy Forumowicz Andyszczecin
Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-01-2010, 09:19
|
|
|
Masz rację--może rzeczywiście rozrząd przeskoczył....sprawdzę to-dzięki |
_________________ Andyszczecin |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 02-01-2010, 14:49
|
|
|
Sprawdź jak najszybciej o ile już nie uszkodziło głowicy. W tych silnikach jest niby takie "zabezpieczenie", że po przestawieniu rozrządu urywa dźwigienki zaworowe i w zasadzie nic nie powinno się stać, ale przy długich próbach odpalania może być różnie... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Andyszczecin
Nowy Forumowicz Andyszczecin
Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-01-2010, 00:20
|
|
|
Sprawdziłem,rozrząd nie jest przestawiony...problem polega na tym że (pierwszy raz się z tym spotkałem)-kolektor ssący jest zawalony olejem-wygląda jakby ssał z turbiny.drugi problem że nie mogę ustawić pompy wtryskowej...nie mogę znależć punktu odniesienia.. |
_________________ Andyszczecin |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 18:27
|
|
|
Andyszczecin, rozmawiałem ze szwagrem na ten temat i z tym olejem w kolektorze to wywnioskowaliśmy, że to chyba wina turbiny. A tak poza tym sprawdź ustawienie zaworów, co do pompy wtryskowej, to sam raczej dobrze nie ustawisz (takie moje zdanie). Pozdrawiam |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Andyszczecin
Nowy Forumowicz Andyszczecin
Auto: Mitsubishi Space Wagon 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-01-2010, 11:44
|
|
|
Bardzo Ci dziękuję za cenne porady......również myślę że coś jest z turbiną
Zapewniam Cię że pomoc Twoja jest dla mnie bardzo cenna i jak lekko zelży mróz -wykorzystam je oraz powiadomię o efektach
Dziękuję i pozdrawiam |
_________________ Andyszczecin |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 12:48
|
|
|
Hej. Miło mi, że moje wskazówki były Ci pomocne pozdrawiam |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-01-2010, 12:57
|
|
|
Andyszczecin napisał/a: | Bardzo Ci dziękuję za cenne porady......również myślę że coś jest z turbiną |
Z turbiną owszem, ale często powodem oleju w kolektorze dolotowym jest odma. Niby nic, a potrafi zasyfić cały dolot.
Troszkę o tym zjawisku w 4D68: http://forum.mitsumaniaki...=36602#kopcenie
To czy to z turbiny czy z odmy stwierdzisz określając punk od którego jest zasyfione. Odma powinna wchodzić do układu gdzieś za filtrem i jeśli to ona jest przyczyną, to będzie tam olej. Jeśli olej jest tylko za turbiną to turbina. Przeczyść dolot. |
|
|
|
 |
|