 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA5A 1.8] problem z recznym. |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2010, 18:52
|
|
|
idas, musisz wkrecic calkowicie tłoczek, zalozyc zacisk, dzwigienke przechylic do maksymalnego polozenia, zalozyc linke, puscic dzwigienke, noznie podpedalowac hamulec i nie powinno blokowac kola, regulacja linki recznego odpowiada za polozenie dzwigni recznego, to jest najwazniejsza kwestia, aby przy opuszczonym lewarku dzwigienki na zaciskach spoczywaly na ograniczniku, a przy podnoszeniu lewarka stopniowo sie wychylaly do okreslonego polozenia, aby zablokowac hamulec, w docisku nie ma zadnej regulacji recznego, role regulatora przejmuje hydrauliczny docisk i uklad hamulca postojowego na mimośrodzie, zwróc uwage na to ze taki hamulec reguluje sie dopiero wtedy gdy linki zaczynaja sie rozciagac, bo dzwigienki nie pracuja w odpowiednim zakresie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 09-01-2010, 19:02
|
|
|
Właśnie problem w tym, że ta dźwigienka coś niezbyt ruchliwa jest... wiem, że przed ściągnięciem zacisku ruszała się swobodnie, natomiast po montażu całości miała bardzo ograniczony zakres pracy i już z samym naciągnięciem linki na nią były nie lada problemy... Wolałbym aby nie było tak że zacisk do wymiany bo strasznie ciężko dostać tylne do lancera:/ Chyba, że z GTI... Wersje ABS dość mało popularne są:/
P.S. Podczas wkręcania tłoczek bardzo ciężko się wkręcał...Z wykręceniem nie było większych problemów. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2010, 19:28
|
|
|
idas, A w jakim stanie jest tłoczek zacisku może juz uszcelniacze nadaja sie na smietnik, jak masz mozliwosc i checi to warto te zaciski zregenerowac poki jeszcze dzialaja, koszt niewielki, bo zestaw uszczelnien kosztuje okolo 40zl, no chyba ze trzeba bedzie tloczek wymienic bo bedzie mial wzery. Czym wkrecales ten tloczek Przy wkrecaniu tloczka powinno sie go docisnąć. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 09-01-2010, 20:46
|
|
|
Tłoczek wżerów nie miał, nie wymieniłem gumek bo nie miałem wtedy czasu na latanie po sklepach, poza tym była niedziela i potrzebowałem samochód na już. Gumki wyglądały w porządku. Zamierzam pozakładać reparaturki na wszystkie zaciski na wiosnę, bo teraz w zimie to tragedia dłubać przy aucie bez ogrzewanego garażu...Tłoczek pracuje prawidłowo na hydraulice, jest tylko nie tak coś z tą linką. Wkręcałem tłoczek łapiąc za tą część powyżej uszczelki żabą do rur, wkęcał się aż nie było już jak złapać bo osłona przeciwpyłkowa przeszkadzała. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 09-01-2010, 21:05
|
|
|
linke sie ciezko zaklada na zacisk. Ja z harpaganem najpierw ja wypinalem z mocowania pozniej zakladalemna dzwigienke i spowrotem w mocowanie.
a jak wypniesz linke z obu stron i poruszasz recznym czuesz opor? moze linka w pancerzu ci sie wykrzaczyla tak jak pisal czerwien.... |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 09-01-2010, 21:14
|
|
|
Wiem, że ciężko:) Ale da radę nawet przy użyciu kombinerek, też wypinałem z mocowania. Wcześniej ręczny działał prawidłowo, nic się nie blokowało...Ściągałem zacisk bo się zapiekał i dwa razy mi ostro koło przyhamował tak, że można było jajka smażyć na alufeldze. Po oczyszczeniu tłoczka i delikatnie cylinderka wszystko chodzi ok, a ta dźwignia na zacisku od ręcznego na której jest sprężynka pracuje tylko w 1/ 4 swojego zakresu i po naciągnięciu linki od razu blokuje zacisk, ale to już chyba pisałem:) Na pewno jednak wszystko w porządku na trasie linek bo po ich ściągnięciu dźwignia w kabinie bardzo lekko chodzi. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2010, 21:21
|
|
|
idas napisał/a: | Wkręcałem tłoczek łapiąc za tą część powyżej uszczelki żabą do rur, wkęcał się aż nie było już jak złapać bo osłona przeciwpyłkowa przeszkadzała. | zrób sobie klucz z rurki do wkrecania, bo taki zabieg doprowadzi wkońcu do uszkodzenia oslony przeciwpyłowej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 09-01-2010, 23:29
|
|
|
Cytat: | zrób sobie klucz z rurki do wkrecania, bo taki zabieg doprowadzi wkońcu do uszkodzenia oslony przeciwpyłowej |
W formie rurki z dwoma wypustkami na ściankach ja rozumiem:) Dobry pomysł, wtedy jednak nie miałem czasu na takie kombinowanie:) A zestaw do wkręcania tłoczków na allegro za 90 zł. stoi, chyba nie warto kupować na jeden raz. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2010, 23:37
|
|
|
idas, wystarczy dobrac kawałek rurki odpowiedniej średnicy i śzlifierką wyciąć tak aby wystawały z niej dwa potrzebne cyce, obejdzie się bez uzywania spawarki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|