Niebieski dym/ubywająca woda z chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 13-01-2010, 17:53 Niebieski dym/ubywająca woda z chłodnicy
|
|
|
Witajcie, po sprzedaniu Galanta zakupiłem Vectrę 1.7 TD
Mam taki problem. Rano odpalam to na początku dym jest czarny czyli tak jak powinien... lecz troszkę pochodzi i zmienia się na niebieski i strasznie kopci! Możliwa uszczelka pod głowicą? Kolejna sprawa ucieka mi płyn z chłodnicy.... przejechałem miesiąc i musiałem dolać litr... dodam, że jeżdżę dziennie niecałe 30 kilometrów. Ostatnia sprawa, nie włącza mi się wiatrak. Sprawdzałem go na krótko i działa normalnie wie może ktoś jak sprawdzić czujnik?
Proszę o pomoc nie chcę stracić kolejnego samochodu Dodam, że jestem studentem no i chciałbym aby ta naprawa jak najmniej kosztowała |
_________________ Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:06
|
|
|
Vectra 1,7TD Isuzu?
Uszczelka albo pęknięta głowica. Możliwe że wiatrak się nie włącza ponieważ uciekająca kompresja powoduje zanieczyszczenie układu. Sprawdź jeszcze czy nie ma płynu w oleju i koniecznie pomiar kompresji... |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:10
|
|
|
Tak Vectra 1.7 TD Isuzu.... nie strasz mnie proszę pękniętą głowicą ..... uszczelkę to przeboleję ;( ... patrzyłem na bagnecie czy po odkręceniu korka nie mam widocznych śladów płynu... Pomiar kompresji raczej nie można samemu tego zrobić ? Czyli nawet jak będzie wysoko temperatura to się i tak nie włączyłby? |
_________________ Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:10
|
|
|
Generalnie jesli widac juz niebieski dym z rury wydechowej swiadczy to o nienajlepszej kondycji jednostki napedowej, poniewaz spalany jest olej.
Sprawdz jak szybko spalany jest olej (na podstawie jazdy i sprawdzania np ilosci oleju na bagnecie). To moze pomoc zdiagnozowac problem.
Mozliwe ze niebieski dym spowodowany jest uszkodzeniem turbosprezarki...to kolejna opcja...
W czarnym scenariuszu widze jeszcze uszczelniacze zaworowych, zużycie pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. Ale musisz powiedziec dokladniej w jakim momencie pojawia sie niebieski dym. Czy podczas ganiania na wysokich obrotach, czy na biegu jalowym czy...?
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
Ostatnio zmieniony przez Robson86 13-01-2010, 20:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:11
|
|
|
Postremus, ciężko teraz prorokować, bo przy takich niskich temperaturach wentylator się nie włączy choćby auto stało w miejscu. Tym bardziej diesel.
Nie przegrzej silnika. Kompresji sam nie sprawdzisz.
Zauważyłeś zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia? Skoki temp silnika lub inne niepokojące zjawiska? |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:57
|
|
|
Robson86, niebieski dym pojawia się na wolnych obrotach np. na postoju ale jak dam gazu i zwiększę obroty to pojawia się już czarny. Olej wymieniałem 3 miesiące temu i jest pomiędzy min, a max.
Owczar, samochód na postoju szybciej się zagrzeje tzn. Przejadę 7 km i zostawię go odpalonego na jakieś 5 - 10 minut to widać jak wskaźnik temperatury się zwiększa. Mechanik mi wymieniał nagrzewnicę i rzekł, że mam walniętą uszczelkę gdyż widzi sączący się płyn z niej.
p.s samochód kupiłem około 3 miesięcy temu i prawdopodobnie był walnięty pęknięta szyba przednia, prawy kierunek troszkę niespasowany no i ciężka maska co świadczy o dużej ilości szpachlu. |
_________________ Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0
 |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-01-2010, 22:55
|
|
|
Bury napisał/a: | bolączką tych silników jest wrazliwosc na przegrzanie |
A w konsekwencji uszczelka lub pękniecie głowicy. |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-01-2010, 14:51
|
|
|
Postremus, jest jakaś diagnoza? |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:43
|
|
|
Na forum które mi podał Bary znalazłem tylko tyle, iż możliwe jest to, że mi poszła uszczelka albo pęknięta głowica. Nie znalazłem jednak informacji jak sprawdzić czujnik temperatury
Samochód kopci na niebiesko i to czasami bardzo ostro....szczególnie przy odpalaniu. Ale jak dam gazu to już leci czarny. To chyba będzie uszczelka nie sądzicie ? ;/
Mam do sprzedania parę części od Galanta z 93 roku i jakby mi udało się sprzedać no to bym miał szanse na zajrzenie do "wnętrza". |
_________________ Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0
 |
|
|
|
 |
|