Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Niebieski dym/ubywająca woda z chłodnicy
Autor Wiadomość
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
  Wysłany: 13-01-2010, 17:53   Niebieski dym/ubywająca woda z chłodnicy

Witajcie, po sprzedaniu Galanta zakupiłem Vectrę 1.7 TD :(

Mam taki problem. Rano odpalam to na początku dym jest czarny czyli tak jak powinien... lecz troszkę pochodzi i zmienia się na niebieski i strasznie kopci! Możliwa uszczelka pod głowicą? Kolejna sprawa ucieka mi płyn z chłodnicy.... przejechałem miesiąc i musiałem dolać litr... dodam, że jeżdżę dziennie niecałe 30 kilometrów. Ostatnia sprawa, nie włącza mi się wiatrak. Sprawdzałem go na krótko i działa normalnie wie może ktoś jak sprawdzić czujnik?

Proszę o pomoc nie chcę stracić kolejnego samochodu :( Dodam, że jestem studentem no i chciałbym aby ta naprawa jak najmniej kosztowała :(
_________________
Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-01-2010, 20:06   

Vectra 1,7TD Isuzu?
Uszczelka albo pęknięta głowica. Możliwe że wiatrak się nie włącza ponieważ uciekająca kompresja powoduje zanieczyszczenie układu. Sprawdź jeszcze czy nie ma płynu w oleju i koniecznie pomiar kompresji...
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 13-01-2010, 20:10   

Tak Vectra 1.7 TD Isuzu.... nie strasz mnie proszę pękniętą głowicą ..... uszczelkę to przeboleję ;( ... patrzyłem na bagnecie czy po odkręceniu korka nie mam widocznych śladów płynu... Pomiar kompresji raczej nie można samemu tego zrobić ? Czyli nawet jak będzie wysoko temperatura to się i tak nie włączyłby?
_________________
Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0

 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-01-2010, 20:10   

Generalnie jesli widac juz niebieski dym z rury wydechowej swiadczy to o nienajlepszej kondycji jednostki napedowej, poniewaz spalany jest olej.
Sprawdz jak szybko spalany jest olej (na podstawie jazdy i sprawdzania np ilosci oleju na bagnecie). To moze pomoc zdiagnozowac problem.
Mozliwe ze niebieski dym spowodowany jest uszkodzeniem turbosprezarki...to kolejna opcja...
W czarnym scenariuszu widze jeszcze uszczelniacze zaworowych, zużycie pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. Ale musisz powiedziec dokladniej w jakim momencie pojawia sie niebieski dym. Czy podczas ganiania na wysokich obrotach, czy na biegu jalowym czy...?
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
Ostatnio zmieniony przez Robson86 13-01-2010, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-01-2010, 20:11   

Postremus, ciężko teraz prorokować, bo przy takich niskich temperaturach wentylator się nie włączy choćby auto stało w miejscu. Tym bardziej diesel.

Nie przegrzej silnika. Kompresji sam nie sprawdzisz.

Zauważyłeś zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia? Skoki temp silnika lub inne niepokojące zjawiska?
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 13-01-2010, 20:57   

Robson86, niebieski dym pojawia się na wolnych obrotach np. na postoju ale jak dam gazu i zwiększę obroty to pojawia się już czarny. Olej wymieniałem 3 miesiące temu i jest pomiędzy min, a max.


Owczar, samochód na postoju szybciej się zagrzeje tzn. Przejadę 7 km i zostawię go odpalonego na jakieś 5 - 10 minut to widać jak wskaźnik temperatury się zwiększa. Mechanik mi wymieniał nagrzewnicę i rzekł, że mam walniętą uszczelkę gdyż widzi sączący się płyn z niej.

p.s samochód kupiłem około 3 miesięcy temu i prawdopodobnie był walnięty :( pęknięta szyba przednia, prawy kierunek troszkę niespasowany no i ciężka maska co świadczy o dużej ilości szpachlu.
_________________
Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0

 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 13-01-2010, 21:55   

bolączką tych silników jest wrazliwosc na przegrzanie

www.forum.vectra-unlimited.pl

tam wyszukasz sobie wiecej
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-01-2010, 22:55   

Bury napisał/a:
bolączką tych silników jest wrazliwosc na przegrzanie


A w konsekwencji uszczelka lub pękniecie głowicy.
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 14-01-2010, 11:49   

Tak właśnie to wygląda

http://www.youtube.com/watch?v=7MnqLD5Qofk
_________________
Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-01-2010, 14:51   

Postremus, jest jakaś diagnoza?
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 18-01-2010, 18:43   

Na forum które mi podał Bary znalazłem tylko tyle, iż możliwe jest to, że mi poszła uszczelka albo pęknięta głowica. Nie znalazłem jednak informacji jak sprawdzić czujnik temperatury :(

Samochód kopci na niebiesko i to czasami bardzo ostro....szczególnie przy odpalaniu. Ale jak dam gazu to już leci czarny. To chyba będzie uszczelka nie sądzicie ? ;/ :?

Mam do sprzedania parę części od Galanta z 93 roku i jakby mi udało się sprzedać no to bym miał szanse na zajrzenie do "wnętrza".
_________________
Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.