Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Ecli '93 silnik, regulacja, proszę o pomoc was, f
Autor Wiadomość
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 19-01-2010, 16:45   

W jakim zakresie powinna dawać sygnał sonda?
Czy ta się nada?
http://allegro.pl/item874...ancer_nowa.html
W katalogu nie znalazłem jaki zakres ma fabryczna sonda do Eclipse, ktoś z was wie może?
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-01-2010, 16:56   

Bardzo proszę, sonda tańsza i lepsza dla Twojego wspaniałego samochodu http://allegro.pl/item865...przewodowa.html
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2010, 17:50   

IPS powinien być wkręcony tak że około pół obrotu od momentu gdy na jego styku pojawi się masa. Wykręć go najlepiej i zmierz miernikiem (proszę) czy daje masę czy nie po delikatnym i mocnym naciśnięciu, jak niedaje masy to niestety do wymiany. Bez niego nie tylko silnik nie będzie regulował wolnych obrotów zależnie od obciążenia ale także niebędziesz mógł hamować silnikiem.

Żeby sprawdzić czy daje masę miernik przykładasz do jego gwintu a drugi przewód testera do jego miedzianego styku na górze.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 20-01-2010, 15:41   

IPS regulowałem parę dni temu,byl źle ustawiony i nie łapał masy, wkręciłem go na odpowiednią głębokość zgodnie z zaleceniem krzyżaka 1 pelny obrót od punktu w którym ma mase. Pomogło pod tym wzgledem że utrzymuje wolne obroty nawet jak ewidentnie widać że są źle ustawione. Gdy wymienię sondę ustawie wolne obroty ponownie (myśle że sonda padła bo spalanie wzrosło drastycznie, dodatkowo byly problemy z ustawieniem wolnych obrotów no i sam niski sygnal na przewodzie niebieskim sondy)
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-01-2010, 23:24   

ja osobiście wkręciłem wg. zalecenia ze strony DSM czyli na pół obrotu, ale gdyby nie strona krzyżaka niemiałbym o tym zielonego pojęcia to muszę przyznać... poprostu tak przeczyściłem tą przepustnicę że jak wkręciłem IPS na 1 obrót to było za duże wychylenie talerza przepustnicy i silnik krokowy pracował w zakresie 5-10 kroków przy rozgrzanym silniku na wolnych, wg manuali powinien być w zakresie 30-50 kroków bez obciążenia, ma wtedy pole manewru i do odcinania i do dodawania powietrza (zakres pracy to 0-129 o ile pamiętam) Idealna regulacja to gdy na zamkniętej przepustnicy jest 10% otwarcia na TPSie a silnik krokowy jest w 1/3 swojego zakresu, przy lekkim dotknięciu gazu TPS ma mieć 11% a IPS ma już być rozłączony, 3ci punkt kontrolny to 100% otwarcia przepustnicy przy wychyleniu przepustnicy 82stopnie (max)

podstawa: DSMtuners; manual (dział 14, strona 19)

[ Dodano: 20-01-2010, 23:43 ]
jakiś czas temu wysłałem Ci na meila komplet do zrobienia dataloggera, program i zdjęcia, masz go zrobionego? czy niemasz laptopa poprostu ;/
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 21-02-2010, 23:59   

nie mam laptopa ze złaczem com tylko usb a na przejściówce COM-USB nie chciał gadać (nawet po wgraniu odpowiednich sterowników). Kupiłem sobie za to palma Vx i śmigam na MMCd. Z kolei co do sondy to fakt ona była złem (wyglądała masakrycznie- nie zmieniana od nowości- o ile wierzyć przebieg 194k km).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.