 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Ecli '93 silnik, regulacja, proszę o pomoc was, f |
Autor |
Wiadomość |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-01-2010, 16:45
|
|
|
W jakim zakresie powinna dawać sygnał sonda?
Czy ta się nada?
http://allegro.pl/item874...ancer_nowa.html
W katalogu nie znalazłem jaki zakres ma fabryczna sonda do Eclipse, ktoś z was wie może? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-01-2010, 16:56
|
|
|
Bardzo proszę, sonda tańsza i lepsza dla Twojego wspaniałego samochodu http://allegro.pl/item865...przewodowa.html |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-01-2010, 17:50
|
|
|
IPS powinien być wkręcony tak że około pół obrotu od momentu gdy na jego styku pojawi się masa. Wykręć go najlepiej i zmierz miernikiem (proszę) czy daje masę czy nie po delikatnym i mocnym naciśnięciu, jak niedaje masy to niestety do wymiany. Bez niego nie tylko silnik nie będzie regulował wolnych obrotów zależnie od obciążenia ale także niebędziesz mógł hamować silnikiem.
Żeby sprawdzić czy daje masę miernik przykładasz do jego gwintu a drugi przewód testera do jego miedzianego styku na górze. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 20-01-2010, 15:41
|
|
|
IPS regulowałem parę dni temu,byl źle ustawiony i nie łapał masy, wkręciłem go na odpowiednią głębokość zgodnie z zaleceniem krzyżaka 1 pelny obrót od punktu w którym ma mase. Pomogło pod tym wzgledem że utrzymuje wolne obroty nawet jak ewidentnie widać że są źle ustawione. Gdy wymienię sondę ustawie wolne obroty ponownie (myśle że sonda padła bo spalanie wzrosło drastycznie, dodatkowo byly problemy z ustawieniem wolnych obrotów no i sam niski sygnal na przewodzie niebieskim sondy) |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-01-2010, 23:24
|
|
|
ja osobiście wkręciłem wg. zalecenia ze strony DSM czyli na pół obrotu, ale gdyby nie strona krzyżaka niemiałbym o tym zielonego pojęcia to muszę przyznać... poprostu tak przeczyściłem tą przepustnicę że jak wkręciłem IPS na 1 obrót to było za duże wychylenie talerza przepustnicy i silnik krokowy pracował w zakresie 5-10 kroków przy rozgrzanym silniku na wolnych, wg manuali powinien być w zakresie 30-50 kroków bez obciążenia, ma wtedy pole manewru i do odcinania i do dodawania powietrza (zakres pracy to 0-129 o ile pamiętam) Idealna regulacja to gdy na zamkniętej przepustnicy jest 10% otwarcia na TPSie a silnik krokowy jest w 1/3 swojego zakresu, przy lekkim dotknięciu gazu TPS ma mieć 11% a IPS ma już być rozłączony, 3ci punkt kontrolny to 100% otwarcia przepustnicy przy wychyleniu przepustnicy 82stopnie (max)
podstawa: DSMtuners; manual (dział 14, strona 19)
[ Dodano: 20-01-2010, 23:43 ]
jakiś czas temu wysłałem Ci na meila komplet do zrobienia dataloggera, program i zdjęcia, masz go zrobionego? czy niemasz laptopa poprostu ;/ |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 21-02-2010, 23:59
|
|
|
nie mam laptopa ze złaczem com tylko usb a na przejściówce COM-USB nie chciał gadać (nawet po wgraniu odpowiednich sterowników). Kupiłem sobie za to palma Vx i śmigam na MMCd. Z kolei co do sondy to fakt ona była złem (wyglądała masakrycznie- nie zmieniana od nowości- o ile wierzyć przebieg 194k km). |
|
|
|
 |
|
|