[CA4A 1.6] Wyciek oleju z misy i spocona skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-01-2010, 17:45
|
|
|
JayChyl, www.all-parts.pl |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 17-01-2010, 19:40
|
|
|
Dzięki Robertdg.
I tak zbliża mi się termin wymiany oleju to trzeba wymienić, Valvoline maxlife 10w-40.
Mozna wymieniać olej przed zrobieniem którejś uszczelki? Wiadomo że na wymianę mogę troche czekać albo będzie zbyt dogra bym mogl to zrobic w tej chwili (chodzi o tą między skrzynią). Co do korka wlewu to już napisałem do MitCar i Grafix z informacją czy taką moge dostac w sprzedaży wysyłkowej.
W razie wymiany którejś uszczelki chyba nie będzie trzeba całego oleju zlewać - a nawet jakby, to by się ten nowy wlało ponownie. |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 20:59
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Co do korka wlewu to już napisałem do MitCar i Grafix z informacją czy taką moge dostac w sprzedaży wysyłkowej. |
Możesz spróbować podgiąć"wąsy" od korka.Jak dostaniesz uszczelkę załóż dwie:) |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 17-01-2010, 21:34
|
|
|
Słyszałem, że jak się zakłada 2 uszczelki to te blaszki mogą się ułamać i wpaść wprost na klawiaturę |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-01-2010, 21:43
|
|
|
JayChyl, ja ogólnie rzecz biorac nie zalecam zakladania podwójnych uszczelek, gdyż nie raz widzialem ze taki zabieg nie daje oczekiwanego efektu, a z blaszkami to tez mozliwe. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 21:58
|
|
|
W swoim poprzednim aucie dałem dwie bo wymiana na nową nic nie dała. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 18-01-2010, 15:39
|
|
|
Czekam teraz na odpowiedź ASO, zapytali o nr VIN więc coś chyba z tego będzie.
Dziś wymieniałem Olej, niestety Valvoline wyszło by mnie prawie 2 razy drożej, dla tego też zalałem Castrola Magnatec...
Ten od oleju stwierdził że Misa olejowa jest źle pospawana i troszke przecieka z niej a do tego mozliwa jest uszczelka pod głową.
Ogólnie to przejechałem na tym wycieku około 10,000 km. Od tamtej pory ubyło 1-2mm poniżej minimum - czyli pewnie niecałe 0,5 litra. A zalane było 3L (full) |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:07
|
|
|
Cytat: | Ten od oleju stwierdził że Misa olejowa jest źle pospawana i troszke przecieka z niej a do tego mozliwa jest uszczelka pod głową. | wyciek spod głowicy zazwyczaj pojawia się w lewym rogu motorka nad skrzynią biegów, stojąc przodem do auta... I jeśli jest to bez problemu można go zlokalizować. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:20
|
|
|
a tam nie wchodzi jakies 3,8 L ?
Ja na poczatku tez mialem dorbny wyciek i spokojnie na nim jezdzilema z pewnego dnia sprawdzam olej a tu znacznie pozniej minimum. Uszczelka glowicy, a kapalo z okolic bloku silnika/kanalu olejowego |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:42
|
|
|
Olej jest wlasnie tam gdzie mowi andrew 84.
j-rules - wchodzi 3L. Kanału olejowego tj? |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-01-2010, 21:16
|
|
|
JayChyl, tu jest to o co mi chodzi
http://forum.mitsumaniaki...t=20656&start=0
PS. no a u mnie weszlo okolo 3.8 litra |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
macieekg
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 377 Skąd: Głosków k. Piaseczna
|
Wysłany: 18-01-2010, 21:36
|
|
|
Manual podaje 3,5L + 0,3L filtr oleju czyli razem 3,8L |
_________________ Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 20-01-2010, 21:09
|
|
|
Hmm. To moze i kilka kropel wiecej weszło.
3L wlał na poczatku a potem ciupke dolał jeszcze po odpaleniu silnika i jego pochodzeniu.
Zresztą sprawdzę sam jak sie zrobi cieplej ile jest teraz jak troche pojezdzilem i sie rozszedł tam w silniku. Jak bedzie trzeba to doleję zeby było prawie max na bagnecie. Po kilkuset km sprawdzę ile oleju zostanie po jeździe. Wtedy będe dokladniej wiedzial ile teraz mi ubywa. Na bagnecie aktualnie mam 1mm powyżej połowę. Jak coś zejdzie dopiero chyba wtedy doleję.
Tak wyglądał wyciek jeszcze coś w Październiku bodajże:
Jak widać zapocona jest skrzynia (aż czarna) i misa olejowa (na misie olejowej to juz w ogóle kropelki sobie lecą jak widać na zjd.)
Do tego okolice korka wlewu zapocone.
[ Dodano: 20-01-2010, 21:17 ]
A dodam, że wtedy też dolewałem troche płynu do chłodnicy - płyn był troszke tłusty...
Było widać w zbiorniczku wyrównawczym troszke jakby ktoś tam oleju wlał - ale kolor pozostał normalny czyli zielony taki jak płyn ma być. Pamiętam, że jeszcze jak zmieniałem czujnik załączania wentylatora chłodnicy (wtedy właśnie dolewałem płynu jak wyzej napisalem), to jak mi troszke płynu sciekło z chłodnicy, to płyn był bez oleju... dziwne.
[ Dodano: 21-01-2010, 14:59 ]
Dziś byłem jeszcze u kilku mechaników - diagnoza ta sama - uszczelka pod głowicą, i trzeba bedzie uszczelnic misę olejową w jakiś sposób. Troszkę tłusty płyn chłodniczy, biała maź na korku wlewu, wyciek z okolic głowicy.
Koszt: 250zł robocizna, 100zł uszczelka pod głowicę, 50zł planowanie, uszczelniacze zaworów przy okazji (po 3zł sztuka x 16 = prawie 50zł). Uszczelki Elring, na takich ten mechanik tylko bazuje. Razem mam się zamknąć w 600zł. Do tego zrobienie czegos z tą misą i wymienić płyn chłodniczy po całej robocie to mysle tak ze 200zł (50zł płyn, 150zł grzebanie z misą). Razem z 800zł.
Tak czy siak prace pewnie na wiosne albo na lato, na razie jakoś szczególnie mi nie ubywa. Co o tym myśleć? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2010, 17:34
|
|
|
Czerwien napisał/a: | Możesz spróbować podgiąć"wąsy" od korka.Jak dostaniesz uszczelkę załóż dwie:) | No i znalazłem wkońcu odpowiedni wątek, co by tak nie robic i jakie skutki to potrafi przyniesc, co prawda przypadek nie z Colta, ale dokładnie niemalże te same skutki powoduje http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37101 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-01-2010, 11:40
|
|
|
Cytat: | Tak czy siak prace pewnie na wiosne albo na lato, na razie jakoś szczególnie mi nie ubywa. Co o tym myśleć? | Jesli nie tracisz duzo, i nie przeszkadza ci kapanie to mysle ze mozesz odlozyc nieco w czasie. Ja spokojnie 2 miesiace pojezdizlem, tylko trzeba sprawdzac czesto olej czy nie ucieklo go wiecej. |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
|