Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem
Autor Wiadomość
heros2
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2010, 14:32   

w tym modelu silnika o ile mi wiadomo pompa jest w zbiorniku, być może ona się zapycha parafiną. A może łapie powietrze?
 
 
fus8 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 147
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-01-2010, 14:44   

popieram kolege wyżej ..musiało sie nieco glicerynki zrobić w twym zbiorniku paliwa..
spróbuj wstawić auto na dzień / dwa do ogrzewanego garażu jak masz taką możliwość wtedy zobaczysz jak sie zachowuje po tym zabiegu. Pamietaj że dodatki np. depresator do oleju naped, dodaje sie przed tankowaniem autka..
Jak juz masz kisiel w baku to depresator nic nieda .. powiem Ci ogrzej autko w garazu i może dolej paliwka 95 do oleju i niech to przepali moze sie uda .

[ Dodano: 22-01-2010, 14:55 ]
pod fotelem z tyłu masz dojscie do baku .. odkrecasz taką duża nakretke i wszystko delikatnie do góry.. pamietaj o króćcach zasilanie powrót ..kostkach elektrycznych pływaka.. Pompa wtryskowa jest z przodu pod maską .. Sprawdź zasilanie od filtra paliwowego do zbiornika (przeczyść bo tu zawsze sie zbiera brud-- dmuchnij przy okazji w ten węzyk powietrzem i niech druga osoba sprawdzi czy jest reakcja w zbiorniku)
_________________
http://polskajazda.pl/Pro...i,Carisma/34995
 
 
 
wisnia88 
Nowy Forumowicz
Jan Palony


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 22-01-2010, 18:06   

witam, mam podobny program, ostatnio zabraklo mi paliwa i nie moglem odpalic samochodu, wymeczylem akumulator i do pracy z buta poszedlem, stal tak jeden dzien i przed chwila zalalego mu 5L i kolega podjechal mnie odpalac ale nic to nie dalo, robilem przewy 5 minutowe, krecil krecil, przestawal i nic. Podłączyłem go i sie ładuje, czy to wina AKU czy czegos innego?
_________________
'Wbijam się w Carismę, gaz do dechy i w pizdę
Przeklinam tę zgniliznę, bo mam wysoki standard..'
 
 
heros2
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2010, 20:39   

do wisnia88 :ajak wlałeś paliwo to odpowietrzyłeś układ. Pod skrzynką bezpieczników jest filtr paliwa a na nim ręczna pompa. Patrząc z góry po lewej stronie jest mała plastikowa śrubka należy ją poluzować i pompować do czasu aż będzie leciało paliwo bez powietrza, wtedy dokręć śrubkę i uruchom samochód.

[ Dodano: 22-01-2010, 20:43 ]
podjechałem do mechanika i poradziłmi dolać do zbiornika trochę benzyny tak jak radził kolega fus8, jutro muszę pojechać w trasę to sprawdzę czy to coś da. Odezwę się jutro.
 
 
KarolG 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Łęczna
Wysłany: 22-01-2010, 21:11   

Nie mozna doprowadzic do tego ze w baku nic nie zostaje!

Po pierwsze mogla się spalić pompka paliwa a po drugie na dnie zbiornika zawsze pozostaje najwiekszy brud z naszych polskich paliw :? wiec moglo sie cos zapchac i problem ale raczej stawiał bym na spaloną pompke (tym bardziej jesli kreciles dluzej rozrusznikiem jak zbiornik byl pusty)
_________________
XXX
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 22-01-2010, 22:28   

heros2 napisał/a:
w tym modelu silnika o ile mi wiadomo pompa jest w zbiorniku, być może ona się zapycha parafiną. A może łapie powietrze?
w td pompa jest z filtrem pod bezpiecznikami
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 22-01-2010, 22:42   

Jak to wyżej ocenili fachowo koledzy "masz budyń" w zbiorniku, przy niskiej temperaturze z ON wytrąca się parafina i zatyka przewody, pompę i filtr. Jedynym rozwiązaniem jest postawić pojazd na noc lub dzień w ciepłym garażu a jak się rozpuści dolać czystej nafty (a zimą producent powinien lać do disla uszlachetniacze by paliwo pyło tzw. zimowe). Nie lej przypadkiem denaturatu bo ten nie rozpuszcza parafiny i nie miesza się z ropą. Pozdrawiam życząc powodzenia w zmaganiach z zimą........!
_________________

 
 
 
wisnia88 
Nowy Forumowicz
Jan Palony


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 22-01-2010, 23:44   

jak moge samemu zdiagnozowac czy to pompa? czyzby wlasnie przez probe recznego pompowania ? samochod faktycznie zachowuje sie jakby nie dostawal paliwa. przy uruchamianiu slychac te cykanie (pompowanie) ktore podobno wlasnie wytwarza pompa paliwa, moze jednak jeszcze pompa zyje.. bede probowal recznie i moze filtr wymienie, jak myslicie?
_________________
'Wbijam się w Carismę, gaz do dechy i w pizdę
Przeklinam tę zgniliznę, bo mam wysoki standard..'
 
 
KarolG 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Łęczna
Wysłany: 23-01-2010, 00:35   

kolega heros2 jak zauważyłem ma diesla a Ty benzynę więc nie wiem czy Ci dobrze podpowiedział bo chyba w benzyniakach nie ma ręcznej pompki (chociaż moge sie mylić bo nigdy nie uzywałem bo nie bylo mi to potrzebne).

Filtr nie zaszkodzi wymienic, ja jednak obstawiam pompke paliwa, miałem tak kiedys w audi 80 - pompka chodzila (wydawała odglos) a nie działała. Ja u siebie mam wtrysk wielopunktowy to odkęcił bym jeden przewód na pompie wtryskowej i sprawdził czy wydostaje sie tamtedy paliwo (robilem tak w audi - jak pompka była dobra to po włączeniu zapłonu odkęciłem jeden przewód i wyleciało paliwo pod duzym ciśnieniem). Jak jest w GDI nie mam pojęcia.. u mnie pompa wtryskowa jest po lewej stronie jak patrzymy pod maskę w GDI nie wiem jak to jest skonstruowane ale napewno w niedługim czasie znajdą się tacy co Ci powiedzą. W końcu po to jest to forum zeby sobie pomagać :lol:
_________________
XXX
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 23-01-2010, 00:37   

Cykanie które słyszysz to jest zaworek na pompie wtryskowej który działa podczas grzania świec żarowych. Jak masz możliwość to wstaw auto do garażu najlepiej ciepłego tak jak mówią moi przedmówcy i przed wyjazdem z niego dolej do zbiornika środek do oleju napędowego który ułatwia rozruch w zimie. Ja osobiście polecam środek firmy STP - Firma sprawdzona a leje się tego na zbiornik całą buteleczkę. Powodzenia.

Ale to co ja tu napisałem tyczy diesla a w benzynie pompka znajduje się raczej w zbiorniku. Chyba że w GDI są dwie pompki. Jedna wstępnego ciśnienia a druga wysokiego. Wstępnego znajdowałaby się w zbiorniku a wysokiego gdzieś pod autem . Ale nie znam budowy instalacji paliwowej w GDI więc jak mówię źle to mnie poprawcie.

P.S. Ja mam tak w seacie i właśnie jestem na etapie oczekiwania na pompki ( obie) bo padły.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2010, 01:06   

KarolG, W audiku pewnie miałeś pompe mechaniczną na wielopunkcie i ona znajdywała się pod maską, w Carismie jest pompka wstępnego podawania paliwa, która znajduje się w zbiorniku paliwa, po przekreceniu paliwa powinna buczeć przez chwile dopoki czujnik cisnienia nie wykryje odpowiedniej wartosci i powinien automatycznie ja wylaczyc.

Kolejna sprawa
Jaro1974 napisał/a:
Chyba że w GDI są dwie pompki. Jedna wstępnego ciśnienia a druga wysokiego. Wstępnego znajdowałaby się w zbiorniku a wysokiego gdzieś pod autem .
Jak napisałem wyzej, wstępna jest w zbiorniku, a WC(wysokiego cisnienia) pod maską z prawej strony auta (od strony pasażera)

wisnia88, jazda na rezerwie jest niewskazana, gdyż pompa wstepnego podawania jest chłodzona paliwem, sprawdz czy po przekreceniu paliwa z okolic tylnego siedzenia bedzie wydobywac sie buczenie, ewentualnie podnies dolna czesc tylnej kanapy, pod nia jest wneka a pod wneka/kapslem jest pompa paliwowa wstepnego podawania, jezeli odrazu po przekreceniu kluczyka w pozycie zaplonu, tzn, kiedy zapalaja sie kontrolki nie bedzie wydawac dzwieku to prawdopodobnie sie zatarla, mozesz ja zawsze jeszcze sprawdzic podpinajac do niej obce zródło zasilania, jeżeli nie bedzie działać jest do wymiany, w przeciwnym wypadku jeżeli będzie działać spróbuj odpalić z innego kluczyka, może immobilajzer sie wajchnął - tymbardziej jest to mozliwe w momencie kiedy akumulator jest bliski wyczerpaniu, wtedy ECU dostaje mnóstwo sygnałów od innych czujnikow elektronicznych o sporym spadku napięcia.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KarolG 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Łęczna
Wysłany: 23-01-2010, 01:18   

robertdg, W audi pompka wstępnego podawania paliwa było pod autem obok tylnego koła a pompę wtryskową miałem elektroniczną nie mechaniczną z którą miałem same kłopoty ale mniejsz z tym.

Poczekajmy aż wisnia88, sprawdzi pompkę wstępnego bo tak to tylko wróżenie. :wink:
_________________
XXX
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 23-01-2010, 09:19   

ale bajzel się zrobił w wątku raz pytania o td potem o gdi niedługo ktoś podczepi się z di-d oraz z instalacjami gazowymi.
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
wisnia88 
Nowy Forumowicz
Jan Palony


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 23-01-2010, 15:03   

moge zalozyc nowy temat, ale ten nazywa sie "problem" i ja tez mam problem, prawie taki sam tylko ze zamiast disla mam benze ;)

a wiec, chyba to pompa..;/ rozebralem tylna kanape, odkrecilem klapke i widze pompe, w momencie przekrecenia kluczyka na zaplon slychac jedynie cykanie ktore bylo zawsze, a tam totalnie nic.. samochod kreci ale tylko sie krztusi i nic wiecej, zostaje mi tylko zamowic na allegro np. [link] a i samemu powiniennem ja wymienic bez problemow jak sadze, filtr tez tylko nie wiem gdzie go znajde :) ktos podpowie? chyba ze jeszcze ostatecznie odlacze pompe i ja sprawdze z innego zasilania, ale np jakiego? i jak ja wymontowac, zeby tam nic nie popsuc i co z wezykami paliwa? plywak ktory jest połączony z pompa dziala niezaleznie? czy tylko kiedy pompa jest sprawna? bo stan paliwa pokazuje..
_________________
'Wbijam się w Carismę, gaz do dechy i w pizdę
Przeklinam tę zgniliznę, bo mam wysoki standard..'
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 23-01-2010, 18:25   

Wskaźnik paliwa działa niezależnie. Jeszcze możesz zrobić taki manewr: mianowicie ominąć całkowicie pompkę wstępnego ciśnienia i podłączyć wężyk do króćca znajdującego się między tą pompką a wyjściem ze zbiornika w wtedy będzie ci tylko podawała pompa wysokiego ciśnienia. Sprawdzone . Ale takie rozwiązanie jest na krótką metę np: w trasie jakby ci padła i chciałbyś dojechać do jakiegoś warsztatu. Dlatego na krótką metę bo wtedy pompa wysokiego ciśnienia jest bardziej obciążona niż w przypadku poprawnie działającej instalacji.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.