problem |
Autor |
Wiadomość |
heros2 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2010, 14:32
|
|
|
w tym modelu silnika o ile mi wiadomo pompa jest w zbiorniku, być może ona się zapycha parafiną. A może łapie powietrze? |
|
|
|
 |
fus8
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 147 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-01-2010, 14:44
|
|
|
popieram kolege wyżej ..musiało sie nieco glicerynki zrobić w twym zbiorniku paliwa..
spróbuj wstawić auto na dzień / dwa do ogrzewanego garażu jak masz taką możliwość wtedy zobaczysz jak sie zachowuje po tym zabiegu. Pamietaj że dodatki np. depresator do oleju naped, dodaje sie przed tankowaniem autka..
Jak juz masz kisiel w baku to depresator nic nieda .. powiem Ci ogrzej autko w garazu i może dolej paliwka 95 do oleju i niech to przepali moze sie uda .
[ Dodano: 22-01-2010, 14:55 ]
pod fotelem z tyłu masz dojscie do baku .. odkrecasz taką duża nakretke i wszystko delikatnie do góry.. pamietaj o króćcach zasilanie powrót ..kostkach elektrycznych pływaka.. Pompa wtryskowa jest z przodu pod maską .. Sprawdź zasilanie od filtra paliwowego do zbiornika (przeczyść bo tu zawsze sie zbiera brud-- dmuchnij przy okazji w ten węzyk powietrzem i niech druga osoba sprawdzi czy jest reakcja w zbiorniku) |
_________________ http://polskajazda.pl/Pro...i,Carisma/34995 |
|
|
|
 |
wisnia88
Nowy Forumowicz Jan Palony

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 22-01-2010, 18:06
|
|
|
witam, mam podobny program, ostatnio zabraklo mi paliwa i nie moglem odpalic samochodu, wymeczylem akumulator i do pracy z buta poszedlem, stal tak jeden dzien i przed chwila zalalego mu 5L i kolega podjechal mnie odpalac ale nic to nie dalo, robilem przewy 5 minutowe, krecil krecil, przestawal i nic. Podłączyłem go i sie ładuje, czy to wina AKU czy czegos innego? |
_________________ 'Wbijam się w Carismę, gaz do dechy i w pizdę
Przeklinam tę zgniliznę, bo mam wysoki standard..'
 |
|
|
|
 |
heros2 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2010, 20:39
|
|
|
do wisnia88 :ajak wlałeś paliwo to odpowietrzyłeś układ. Pod skrzynką bezpieczników jest filtr paliwa a na nim ręczna pompa. Patrząc z góry po lewej stronie jest mała plastikowa śrubka należy ją poluzować i pompować do czasu aż będzie leciało paliwo bez powietrza, wtedy dokręć śrubkę i uruchom samochód.
[ Dodano: 22-01-2010, 20:43 ]
podjechałem do mechanika i poradziłmi dolać do zbiornika trochę benzyny tak jak radził kolega fus8, jutro muszę pojechać w trasę to sprawdzę czy to coś da. Odezwę się jutro. |
|
|
|
 |
KarolG
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 22-01-2010, 21:11
|
|
|
Nie mozna doprowadzic do tego ze w baku nic nie zostaje!
Po pierwsze mogla się spalić pompka paliwa a po drugie na dnie zbiornika zawsze pozostaje najwiekszy brud z naszych polskich paliw wiec moglo sie cos zapchac i problem ale raczej stawiał bym na spaloną pompke (tym bardziej jesli kreciles dluzej rozrusznikiem jak zbiornik byl pusty) |
_________________ XXX |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-01-2010, 22:28
|
|
|
heros2 napisał/a: | w tym modelu silnika o ile mi wiadomo pompa jest w zbiorniku, być może ona się zapycha parafiną. A może łapie powietrze? | w td pompa jest z filtrem pod bezpiecznikami |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 22-01-2010, 22:42
|
|
|
Jak to wyżej ocenili fachowo koledzy "masz budyń" w zbiorniku, przy niskiej temperaturze z ON wytrąca się parafina i zatyka przewody, pompę i filtr. Jedynym rozwiązaniem jest postawić pojazd na noc lub dzień w ciepłym garażu a jak się rozpuści dolać czystej nafty (a zimą producent powinien lać do disla uszlachetniacze by paliwo pyło tzw. zimowe). Nie lej przypadkiem denaturatu bo ten nie rozpuszcza parafiny i nie miesza się z ropą. Pozdrawiam życząc powodzenia w zmaganiach z zimą........! |
_________________
 |
|
|
|
 |
wisnia88
Nowy Forumowicz Jan Palony

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 22-01-2010, 23:44
|
|
|
jak moge samemu zdiagnozowac czy to pompa? czyzby wlasnie przez probe recznego pompowania ? samochod faktycznie zachowuje sie jakby nie dostawal paliwa. przy uruchamianiu slychac te cykanie (pompowanie) ktore podobno wlasnie wytwarza pompa paliwa, moze jednak jeszcze pompa zyje.. bede probowal recznie i moze filtr wymienie, jak myslicie? |
_________________ 'Wbijam się w Carismę, gaz do dechy i w pizdę
Przeklinam tę zgniliznę, bo mam wysoki standard..'
 |
|
|
|
 |
KarolG
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 23-01-2010, 00:35
|
|
|
kolega heros2 jak zauważyłem ma diesla a Ty benzynę więc nie wiem czy Ci dobrze podpowiedział bo chyba w benzyniakach nie ma ręcznej pompki (chociaż moge sie mylić bo nigdy nie uzywałem bo nie bylo mi to potrzebne).
Filtr nie zaszkodzi wymienic, ja jednak obstawiam pompke paliwa, miałem tak kiedys w audi 80 - pompka chodzila (wydawała odglos) a nie działała. Ja u siebie mam wtrysk wielopunktowy to odkęcił bym jeden przewód na pompie wtryskowej i sprawdził czy wydostaje sie tamtedy paliwo (robilem tak w audi - jak pompka była dobra to po włączeniu zapłonu odkęciłem jeden przewód i wyleciało paliwo pod duzym ciśnieniem). Jak jest w GDI nie mam pojęcia.. u mnie pompa wtryskowa jest po lewej stronie jak patrzymy pod maskę w GDI nie wiem jak to jest skonstruowane ale napewno w niedługim czasie znajdą się tacy co Ci powiedzą. W końcu po to jest to forum zeby sobie pomagać |
_________________ XXX |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 23-01-2010, 00:37
|
|
|
Cykanie które słyszysz to jest zaworek na pompie wtryskowej który działa podczas grzania świec żarowych. Jak masz możliwość to wstaw auto do garażu najlepiej ciepłego tak jak mówią moi przedmówcy i przed wyjazdem z niego dolej do zbiornika środek do oleju napędowego który ułatwia rozruch w zimie. Ja osobiście polecam środek firmy STP - Firma sprawdzona a leje się tego na zbiornik całą buteleczkę. Powodzenia.
Ale to co ja tu napisałem tyczy diesla a w benzynie pompka znajduje się raczej w zbiorniku. Chyba że w GDI są dwie pompki. Jedna wstępnego ciśnienia a druga wysokiego. Wstępnego znajdowałaby się w zbiorniku a wysokiego gdzieś pod autem . Ale nie znam budowy instalacji paliwowej w GDI więc jak mówię źle to mnie poprawcie.
P.S. Ja mam tak w seacie i właśnie jestem na etapie oczekiwania na pompki ( obie) bo padły. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2010, 01:06
|
|
|
KarolG, W audiku pewnie miałeś pompe mechaniczną na wielopunkcie i ona znajdywała się pod maską, w Carismie jest pompka wstępnego podawania paliwa, która znajduje się w zbiorniku paliwa, po przekreceniu paliwa powinna buczeć przez chwile dopoki czujnik cisnienia nie wykryje odpowiedniej wartosci i powinien automatycznie ja wylaczyc.
Kolejna sprawa Jaro1974 napisał/a: | Chyba że w GDI są dwie pompki. Jedna wstępnego ciśnienia a druga wysokiego. Wstępnego znajdowałaby się w zbiorniku a wysokiego gdzieś pod autem . | Jak napisałem wyzej, wstępna jest w zbiorniku, a WC(wysokiego cisnienia) pod maską z prawej strony auta (od strony pasażera)
wisnia88, jazda na rezerwie jest niewskazana, gdyż pompa wstepnego podawania jest chłodzona paliwem, sprawdz czy po przekreceniu paliwa z okolic tylnego siedzenia bedzie wydobywac sie buczenie, ewentualnie podnies dolna czesc tylnej kanapy, pod nia jest wneka a pod wneka/kapslem jest pompa paliwowa wstepnego podawania, jezeli odrazu po przekreceniu kluczyka w pozycie zaplonu, tzn, kiedy zapalaja sie kontrolki nie bedzie wydawac dzwieku to prawdopodobnie sie zatarla, mozesz ja zawsze jeszcze sprawdzic podpinajac do niej obce zródło zasilania, jeżeli nie bedzie działać jest do wymiany, w przeciwnym wypadku jeżeli będzie działać spróbuj odpalić z innego kluczyka, może immobilajzer sie wajchnął - tymbardziej jest to mozliwe w momencie kiedy akumulator jest bliski wyczerpaniu, wtedy ECU dostaje mnóstwo sygnałów od innych czujnikow elektronicznych o sporym spadku napięcia. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KarolG
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 23-01-2010, 01:18
|
|
|
robertdg, W audi pompka wstępnego podawania paliwa było pod autem obok tylnego koła a pompę wtryskową miałem elektroniczną nie mechaniczną z którą miałem same kłopoty ale mniejsz z tym.
Poczekajmy aż wisnia88, sprawdzi pompkę wstępnego bo tak to tylko wróżenie. |
_________________ XXX |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-01-2010, 09:19
|
|
|
ale bajzel się zrobił w wątku raz pytania o td potem o gdi niedługo ktoś podczepi się z di-d oraz z instalacjami gazowymi. |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
wisnia88
Nowy Forumowicz Jan Palony

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 23-01-2010, 15:03
|
|
|
moge zalozyc nowy temat, ale ten nazywa sie "problem" i ja tez mam problem, prawie taki sam tylko ze zamiast disla mam benze
a wiec, chyba to pompa..;/ rozebralem tylna kanape, odkrecilem klapke i widze pompe, w momencie przekrecenia kluczyka na zaplon slychac jedynie cykanie ktore bylo zawsze, a tam totalnie nic.. samochod kreci ale tylko sie krztusi i nic wiecej, zostaje mi tylko zamowic na allegro np. [link] a i samemu powiniennem ja wymienic bez problemow jak sadze, filtr tez tylko nie wiem gdzie go znajde ktos podpowie? chyba ze jeszcze ostatecznie odlacze pompe i ja sprawdze z innego zasilania, ale np jakiego? i jak ja wymontowac, zeby tam nic nie popsuc i co z wezykami paliwa? plywak ktory jest połączony z pompa dziala niezaleznie? czy tylko kiedy pompa jest sprawna? bo stan paliwa pokazuje.. |
_________________ 'Wbijam się w Carismę, gaz do dechy i w pizdę
Przeklinam tę zgniliznę, bo mam wysoki standard..'
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 23-01-2010, 18:25
|
|
|
Wskaźnik paliwa działa niezależnie. Jeszcze możesz zrobić taki manewr: mianowicie ominąć całkowicie pompkę wstępnego ciśnienia i podłączyć wężyk do króćca znajdującego się między tą pompką a wyjściem ze zbiornika w wtedy będzie ci tylko podawała pompa wysokiego ciśnienia. Sprawdzone . Ale takie rozwiązanie jest na krótką metę np: w trasie jakby ci padła i chciałbyś dojechać do jakiegoś warsztatu. Dlatego na krótką metę bo wtedy pompa wysokiego ciśnienia jest bardziej obciążona niż w przypadku poprawnie działającej instalacji. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
|