Zdjecia "syfu" m.in. w silnikach FSI |
Autor |
Wiadomość |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-02-2010, 10:42
|
|
|
Zwykła 98 ma mniejszą energetyczność bo ten oktan ma podbity etanolem. Dlatego by nadrobić straty na energetyczności trzeba zwiększyć kompresję albo doładować silnik.
Ulepszona 98 oprócz dodatków myjących ma także dodatek dotleniacza (jest kilka różnych stosowanych przez koncerny paliwowe) tyle że musi być go w ściśle określonej proporcji zapewniającej idealna ilość tlenu do dawkowanego paliwa.
Jak go jest za dużo - paliwo ma mniejszą moc bo mniej paliwa a za dużo utleniacza który się nie spala. Na dodatek dotleniacze w zbyt dużej ilości są mocno agresywne i korodujące dla osprzętu i silnika.
Jak go jest za mało to brakuje tlenu z utleniacza by w pełni wykorzystać pozytywne efekty dodatku tlenu za który dość słono się płaci w cenie paliwa.
Problem w tym że paliwa z dodatkiem dotleniaczy są dość nietrwałe - te dodatki szybko się rozkładają i robi się nam z ulepszonego 98 zwykłe 98.
Dlatego ulepszone paliwa należy tankować wyłącznie z takich stacji gdzie schodzą im bardzo szybko i w dużych ilościach by nie zalegały w zbiornikach - inaczej nie ma sensu ich lać.
Sieci stacji paliw u nas w kraju zwykle biorą paliwo i tak np. od PKN a jedynie dodają swoje własne dodatki uszlachetniająco-myjąco-dotleniające.
PS. Kiedyś zajmowałem się intensywnie różnymi dodatkami u/do/tleniaczy do paliw co prawda w czasach modelarskich niemniej coś z tego pozostało i nawet mam kilka fajnych książek więc co nieco z tego pamiętam bo niejeden silniczek dokonał przedwczesnego żywota z powodu nadmiaru np. nitrometanu |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 08-02-2010, 19:29
|
|
|
saphire napisał/a: | Dlatego ulepszone paliwa należy tankować wyłącznie z takich stacji gdzie schodzą im bardzo szybko i w dużych ilościach by nie zalegały w zbiornikach |
Czyli mam rozumieć że jeździć to takiej stacji na przy trasie np: Łódź-Gdańsk(Lukoil) bo sporo aut się przewija a na stacje w głębi np: Zgierza(Shell) nie jeździć bo mniej schodzi pozdr |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-02-2010, 17:29
|
|
|
Poobserwuj czego, ile i na jakich stacjach ludziska tankują |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 10-02-2010, 18:54 Nagar w GDI
|
|
|
Problem "syfu" w silnikach FSI bardzo mnie zainteresował. Tym bardziej że GDI on też dotyczy. W necie znalazłem:
Stronka ze zbiorem linków opisujących problem i walkę z nim:link
Z tego zbioru:
Dość przekonywująca metoda:link
Jest jeszcze „Seafoan”, zdania różne: link
Chwalą taki zestaw: BG 44k link
plus DIRECT INJECTION POWER 3 link
Wszystkie te „programy”, bo tak to nazywają dzielą się na dwie części:
-pucha czegoś tam do baku- ma to wypalić nagar w komorach spalania
-nawilżanie , zamgławianie, wymywanie dolotów łącznie z komorami zaworów /tam to się potrafi nazbierać, wiem bo sam tam dłubałem/.
Tego nagaru /w dolocie/ wypalić się nie da choćby nie wiem co lać do baku, bo niby jak- aromatem?. Jeżeli on już jest, to rodzaj stosowanego obecnie paliwa nie ma znaczenia.
Czy te metody są skuteczne, może tak.
Metoda z pierwszego filmiku jest standardowo stosowana w serwisach w Stanach. Zalecana co około 20.000 km, koszt- niecałe 200 USD. Pewnie jak się to robi systematycznie, to jest ok. Też bym tak chciał, raz na sezon podjechać gdzieś tam zapłacić powiedzmy 200 zł, i problem z głowy.
U mnie jeśli chodzi o dolot, był to zdecydowanie cięższy przypadek, kolektor ssący po mechanicznym czyszczeniu zrobił się chyba o kilo lżejszy. Więc wątpię żeby jakieś "psikanie" było w stanie ten nagar ruszyć
O nagarze w komorach spalania pisałem na poprzedniej stronie wątku. Poszukam jeszcze jakiejś chemii.........a może. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 10-02-2010, 21:19
|
|
|
aren195612 napisał/a: | tam to się potrafi nazbierać, wiem bo sam tam dłubałem/. |
Też lukałem co tam siedzi(w dolocie) i wygląda deczko jak 20 letni piec kaflowy |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
grisza76
Nowy Forumowicz
Auto: Audi A4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 14-02-2010, 23:20
|
|
|
Witam
Z dużym zainteresowaniem przeczytałem ten wątek. Tym bardziej, że 'zawodowo' zajmuję się metodami usuwania zanieczyszczeń m.in z silników z bezpośrednim wtryskiem. Na to forum trafiłem jako kilkumiesięczny użytkownik Pinina 2.0 GDI, więc temat znam również od tej strony. Gratuluję Wam orientacji w temacie, niektórych 'mechaników' chętnie odesłałbym do Was, by się nieco poduczyli
Również w Polsce dostępne są metody skutecznego czyszczenia zarówno układu wtryskowego, jak i dolotowego bez jego rozbierania. Szczególnie przydatne jest to w GDI, gdzie tradycyjne czyszczenie przepustnicy zazwyczaj wiąże się z rozłączeniem akumulatora i wszystkim tego konsekwencjami. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 15-02-2010, 00:38
|
|
|
grisza76,
więc rozjaśnij troszkę o co kaman w temacie czyszczenia tego nagaru, jest taka szansa
grisza76 napisał/a: | gdzie tradycyjne czyszczenie przepustnicy zazwyczaj wiąże się z rozłączeniem akumulatora i wszystkim tego konsekwencjami. |
Z tym też walczyłem jak wielu zapewne ale na szczęście u mnie nie spowodowało to zmian na gorsze ale 2 raz wole narazie nie ruszać, czytając co się nieraz dzieje nie fajnego z autem |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
grisza76
Nowy Forumowicz
Auto: Audi A4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15-02-2010, 10:10
|
|
|
Witam
Mieliśmy do czynienia z problemami w TSI i mogę powiedzieć tyle - problemy po 60 tys to 'pikuś', my przeprowadzaliśmy procedurę czyszczenia układu dolotowego po 12 tys km,
samochód miał dokładnie 6 miesięcy (zwróćcie uwagę na datę pierwszej rejestracji . Samochód latem miał problem z odpaleniem na zimno. Robiliśmy również zdjęcia endoskopem.
Wrzucam link do zmierzonych na hamowni wyników czyszczenia innego samochodu:
http://www.pro-tec-polska...ladu-dolotowego
Tyle na szybko, bo pracy mnóstwo... |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 15-02-2010, 23:45
|
|
|
Grisza76, jeżeli pokażesz zdjęcia dolotu przed i po czyszczeniu, to możesz mieć wielu nowych klientów!
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
grisza76
Nowy Forumowicz
Auto: Audi A4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16-02-2010, 10:07
|
|
|
Jeśli mam być szczery, więcej mówi wynik testu z hamowni
Dziś robimy pokaz czyszczenia układu dolotowego po wymianie turbiny, jeżeli będziemy mieli szansę zrobić zdjęcia - wrzucę od razu.
Pamiętajcie, proszę, że naszymi Klientami i Partnerami nie są właściciele samochodów, lecz serwisy. |
|
|
|
 |
MARINE-PL
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI CARISMA 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: 03-04-2011, 22:03
|
|
|
Witam mitsumaniaków, po przeczytaniu tematu opiszę swój problem z paliwem. Wcześniej tankowałem 95, teraz tankuję 98 żadnych różnic, objawy takie same spadek i wzrost obrotów 1500-2000-1500 i tak kilka razy, objawy na nierozgrzanym silniku, czy tak ma być chyba raczej nie, nie znam się na motoryzacji i silnikach, ale po wlaniu 98 verva zrobiły się problemy przy zimnym silniku - silnik gaśnie więc przy takich objawach cofanie na parkingu jest bardzo wkurzające. W czasie jazdy jałowy bieg obroty spadają do 200-300 brak odczuwalnych drgań i wolno rosną do 800, po takich przygodach postanowiłem wrócić do zwykłej 98 ( brak objawów jak przy 98 verva). Tankuję na tych samych stacjach orlen i bliska przewarznie na bliskiej.I teraz jest pytanie czy problem tkwi w paliwie czy nagaru. |
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 04-04-2011, 18:31
|
|
|
ja bym nie tankował na Twoim miejscu na bliskiej:) |
|
|
|
 |
MARINE-PL
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI CARISMA 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: 04-04-2011, 19:41
|
|
|
Nie mam wyboru, żeby zniżka była muszę tankować na bliskiej, do orlenu mam 50 km. A na paliwo z bliskiej nie narzekam. |
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 05-04-2011, 15:10
|
|
|
ja tankowalem swego czasu na bliskiej i nie byłem zadowolony, samochód nie był dynamiczny, i strasznie kopcił, zdarzyło sie że nim poszarpywało przy dodawaniu gazu. odkad zmieniłem na orlen 95 wszytsko było ok. Teraz zaczne tankowac 98, chce zobaczyc jak moja cari bedzie reagowac na to paliwko. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:32
|
|
|
Xiah napisał/a: | ja tankowalem swego czasu na bliskiej i nie byłem zadowolony |
Podzielam to zdanie paliwo do bani |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|