Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zdjecia "syfu" m.in. w silnikach FSI
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-02-2010, 10:42   

Zwykła 98 ma mniejszą energetyczność bo ten oktan ma podbity etanolem. Dlatego by nadrobić straty na energetyczności trzeba zwiększyć kompresję albo doładować silnik.

Ulepszona 98 oprócz dodatków myjących ma także dodatek dotleniacza (jest kilka różnych stosowanych przez koncerny paliwowe) tyle że musi być go w ściśle określonej proporcji zapewniającej idealna ilość tlenu do dawkowanego paliwa.

Jak go jest za dużo - paliwo ma mniejszą moc bo mniej paliwa a za dużo utleniacza który się nie spala. Na dodatek dotleniacze w zbyt dużej ilości są mocno agresywne i korodujące dla osprzętu i silnika.

Jak go jest za mało to brakuje tlenu z utleniacza by w pełni wykorzystać pozytywne efekty dodatku tlenu za który dość słono się płaci w cenie paliwa.

Problem w tym że paliwa z dodatkiem dotleniaczy są dość nietrwałe - te dodatki szybko się rozkładają i robi się nam z ulepszonego 98 zwykłe 98.

Dlatego ulepszone paliwa należy tankować wyłącznie z takich stacji gdzie schodzą im bardzo szybko i w dużych ilościach by nie zalegały w zbiornikach - inaczej nie ma sensu ich lać.

Sieci stacji paliw u nas w kraju zwykle biorą paliwo i tak np. od PKN a jedynie dodają swoje własne dodatki uszlachetniająco-myjąco-dotleniające.

PS. Kiedyś zajmowałem się intensywnie różnymi dodatkami u/do/tleniaczy do paliw co prawda w czasach modelarskich niemniej coś z tego pozostało i nawet mam kilka fajnych książek więc co nieco z tego pamiętam bo niejeden silniczek dokonał przedwczesnego żywota z powodu nadmiaru np. nitrometanu ;)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 08-02-2010, 19:29   

saphire napisał/a:
Dlatego ulepszone paliwa należy tankować wyłącznie z takich stacji gdzie schodzą im bardzo szybko i w dużych ilościach by nie zalegały w zbiornikach

Czyli mam rozumieć że jeździć to takiej stacji na przy trasie np: Łódź-Gdańsk(Lukoil) bo sporo aut się przewija a na stacje w głębi np: Zgierza(Shell) nie jeździć bo mniej schodzi :?: :? pozdr
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-02-2010, 17:29   

Poobserwuj czego, ile i na jakich stacjach ludziska tankują :-)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 10-02-2010, 18:54   Nagar w GDI

Problem "syfu" w silnikach FSI bardzo mnie zainteresował. Tym bardziej że GDI on też dotyczy. W necie znalazłem:
Stronka ze zbiorem linków opisujących problem i walkę z nim:link
Z tego zbioru:
Dość przekonywująca metoda:link

Jest jeszcze „Seafoan”, zdania różne: link

Chwalą taki zestaw: BG 44k link
plus DIRECT INJECTION POWER 3 link

Wszystkie te „programy”, bo tak to nazywają dzielą się na dwie części:
-pucha czegoś tam do baku- ma to wypalić nagar w komorach spalania
-nawilżanie , zamgławianie, wymywanie dolotów łącznie z komorami zaworów /tam to się potrafi nazbierać, wiem bo sam tam dłubałem/.
Tego nagaru /w dolocie/ wypalić się nie da choćby nie wiem co lać do baku, bo niby jak- aromatem?. Jeżeli on już jest, to rodzaj stosowanego obecnie paliwa nie ma znaczenia.

Czy te metody są skuteczne, może tak.
Metoda z pierwszego filmiku jest standardowo stosowana w serwisach w Stanach. Zalecana co około 20.000 km, koszt- niecałe 200 USD. Pewnie jak się to robi systematycznie, to jest ok. Też bym tak chciał, raz na sezon podjechać gdzieś tam zapłacić powiedzmy 200 zł, i problem z głowy.
U mnie jeśli chodzi o dolot, był to zdecydowanie cięższy przypadek, kolektor ssący po mechanicznym czyszczeniu zrobił się chyba o kilo lżejszy. Więc wątpię żeby jakieś "psikanie" było w stanie ten nagar ruszyć
O nagarze w komorach spalania pisałem na poprzedniej stronie wątku. Poszukam jeszcze jakiejś chemii.........a może.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 10-02-2010, 21:19   

aren195612 napisał/a:
tam to się potrafi nazbierać, wiem bo sam tam dłubałem/.

Też lukałem co tam siedzi(w dolocie) i wygląda deczko jak 20 letni piec kaflowy :twisted:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
grisza76 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi A4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 14-02-2010, 23:20   

Witam
Z dużym zainteresowaniem przeczytałem ten wątek. Tym bardziej, że 'zawodowo' zajmuję się metodami usuwania zanieczyszczeń m.in z silników z bezpośrednim wtryskiem. Na to forum trafiłem jako kilkumiesięczny użytkownik Pinina 2.0 GDI, więc temat znam również od tej strony. Gratuluję Wam orientacji w temacie, niektórych 'mechaników' chętnie odesłałbym do Was, by się nieco poduczyli :D
Również w Polsce dostępne są metody skutecznego czyszczenia zarówno układu wtryskowego, jak i dolotowego bez jego rozbierania. Szczególnie przydatne jest to w GDI, gdzie tradycyjne czyszczenie przepustnicy zazwyczaj wiąże się z rozłączeniem akumulatora i wszystkim tego konsekwencjami.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 15-02-2010, 00:38   

grisza76,
więc rozjaśnij troszkę o co kaman w temacie czyszczenia tego nagaru, jest taka szansa :?: :mrgreen:
grisza76 napisał/a:
gdzie tradycyjne czyszczenie przepustnicy zazwyczaj wiąże się z rozłączeniem akumulatora i wszystkim tego konsekwencjami.

Z tym też walczyłem jak wielu zapewne ale na szczęście u mnie nie spowodowało to zmian na gorsze ale 2 raz wole narazie nie ruszać, czytając co się nieraz dzieje nie fajnego z autem :?
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
grisza76 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi A4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 15-02-2010, 10:10   

Witam
Mieliśmy do czynienia z problemami w TSI i mogę powiedzieć tyle - problemy po 60 tys to 'pikuś', my przeprowadzaliśmy procedurę czyszczenia układu dolotowego po 12 tys km,

samochód miał dokładnie 6 miesięcy (zwróćcie uwagę na datę pierwszej rejestracji ;) . Samochód latem miał problem z odpaleniem na zimno. Robiliśmy również zdjęcia endoskopem.

Wrzucam link do zmierzonych na hamowni wyników czyszczenia innego samochodu:
http://www.pro-tec-polska...ladu-dolotowego

Tyle na szybko, bo pracy mnóstwo...
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 15-02-2010, 23:45   

Grisza76, jeżeli pokażesz zdjęcia dolotu przed i po czyszczeniu, to możesz mieć wielu nowych klientów!

Pozdrawiam, XL
 
 
grisza76 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi A4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-02-2010, 10:07   

Jeśli mam być szczery, więcej mówi wynik testu z hamowni :)

Dziś robimy pokaz czyszczenia układu dolotowego po wymianie turbiny, jeżeli będziemy mieli szansę zrobić zdjęcia - wrzucę od razu.
Pamiętajcie, proszę, że naszymi Klientami i Partnerami nie są właściciele samochodów, lecz serwisy.
 
 
MARINE-PL 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI CARISMA 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: IŁAWA
Wysłany: 03-04-2011, 22:03   

Witam mitsumaniaków, po przeczytaniu tematu opiszę swój problem z paliwem. Wcześniej tankowałem 95, teraz tankuję 98 żadnych różnic, objawy takie same spadek i wzrost obrotów 1500-2000-1500 i tak kilka razy, objawy na nierozgrzanym silniku, czy tak ma być chyba raczej nie, nie znam się na motoryzacji i silnikach, ale po wlaniu 98 verva zrobiły się problemy przy zimnym silniku - silnik gaśnie więc przy takich objawach cofanie na parkingu jest bardzo wkurzające. W czasie jazdy jałowy bieg obroty spadają do 200-300 brak odczuwalnych drgań i wolno rosną do 800, po takich przygodach postanowiłem wrócić do zwykłej 98 ( brak objawów jak przy 98 verva). Tankuję na tych samych stacjach orlen i bliska przewarznie na bliskiej.I teraz jest pytanie czy problem tkwi w paliwie czy nagaru.
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 04-04-2011, 18:31   

ja bym nie tankował na Twoim miejscu na bliskiej:)
 
 
MARINE-PL 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI CARISMA 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: IŁAWA
Wysłany: 04-04-2011, 19:41   

Nie mam wyboru, żeby zniżka była muszę tankować na bliskiej, do orlenu mam 50 km. A na paliwo z bliskiej nie narzekam.
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 05-04-2011, 15:10   

ja tankowalem swego czasu na bliskiej i nie byłem zadowolony, samochód nie był dynamiczny, i strasznie kopcił, zdarzyło sie że nim poszarpywało przy dodawaniu gazu. odkad zmieniłem na orlen 95 wszytsko było ok. Teraz zaczne tankowac 98, chce zobaczyc jak moja cari bedzie reagowac na to paliwko.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 05-04-2011, 21:32   

Xiah napisał/a:
ja tankowalem swego czasu na bliskiej i nie byłem zadowolony

Podzielam to zdanie paliwo do bani :x
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.