 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Żywotność silnika 3.0 12V ? |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-02-2010, 01:46
|
|
|
j-rules napisał/a: | 20 letnie auto z przebiegiem 150 tysiecy to oznacza 7500 km na rok. Kto kupuje limyzyne V6 na zakupy? No, chyba ze to jakiegos dziadzia pasjonaty co tylko do kosciola nim jezdzil
Nie mowie ze to niemozliwe, ale jednoczesnie mam pytanko - jak konstrukcja silnika wplywa na spalanie oleju? Tzn, w jakim sensie? W kazdym aucie w instrukcji jest wpis ze auto moze spalac oklo litra na 10k km, co nie znaczy ze go spalaja.
Zeby nie bylo, nie przecze, ze tak faktycznie musi byc - tylko ciekawosc mnie pchnela do zapytania |
Raczej 1l/1000 km. Niektórzy nawet nieco więcej. W praktyce zwykle występuje spalanie nie więcej niż 0,5 / 10 000 km czyli tyle że wystarcza oleju od wymiany do wymiany.
Natomiast co do takich przebiegów to jest to możliwe bo znam też gościa który kupił 14-letnią Sigmę z przebiegiem ~130k KM od jednego właściciela w Niemczech który do końca serwisował (i przeglądy są co 8000 km). Być może był to 3 samochód którym wyjeżdżał tylko okazjonalnie. Sądząc po wyjątkowości i ilości sprzedanych egzemplarzy (10 tysięcy w 5 lat czyli tak naprawdę to jest kropla w morzu podobnych samochodów - samych mercedesów W124 sprzedano w okolicach 1,5 mln w 10 lat czyli 75 razy więcej w jednostce czasu) to to auto trafiało to do dziwnych ludzi |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 12-02-2010, 08:00
|
|
|
jesteśmy dziwnymi ludzmi ..... sigmiarzami i kochamy swoje sigmy ...
co do palenia rano w mróż .....bajka -olej i jego zuzycie ma znikomy wpływ na uruchomienie silnika .... podstawa świece i kable plus dobry akumulator i musizapalić nawet bez oleju ci zagada tylko się zatrze na panewkach ale zagada i będzie gadał i popukiwał ....olej jak masz gęsty bo od mrozu się scioł to też go rozkręcisz - co ma piernik...
kurcze ...z kim się nie spotkam to gada - mi nie bierze oleju ...wy też piszecie norma ...tych których trochę znam /drogą telefoniczną / jestem skłonny uwierzyć bo o tym rozmawialiśmy pare razy .../ zacznij jezdzić samochodem po 3km w jedną stronę i w druga 3 km gaś go i odpalaj . katuj gazem na krótkich odcinkach itd.itd. . . napewno mina ci zblednie .200tys.km i zero ubytków ...." och tam od wymiany"
na rynku jest tyle specyfików że dolewasz i po dymie z rury wydechowej ...
co do padniętego motoru który bierze olej w ilości większej niż ks.przewiduje ?
co niektórym utarłbym nosa do 2 biegu o innych biegach nie wspomne zostawiając kopcia z tyłu
po 200 przychodzi czas na wszelkie uszczelniacze - silnik nie musi być zajechany ...wymieniasz i po sprawie tak jak pierscienie .materiał się meczy . ktoś kto kupuje samochód z 200KM pod maską nie będzie jezdził 60km/g
bmw też żre olej - przeważnie każda 10letnia 24 zaworówka ...
ech pisac można by było .................................................................................. |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2010, 10:00
|
|
|
Bulwa, możesz w to wierzyć lub nie ale wojtas021180, ma racje, i jego auto faktycznie jest w stanie bdb jak na swoje latka zbyszek05, ty tez możesz w to wierzyć lub nie ale u mnie silnik jest suchy jak pieprz przed włożeniem przecież był zrobiony
po za tym branie oleju w tych silnikach dużo tez zależy od nie tylko uszczelniaczy ale i całej magistrali olejowej silnika i od samych zaworów po za tym 12V a 24V to 2 rożne silniki tylko dól ten sam 12V zadowala się nawet polowa stanu oleju na bagnecie a 24V niestety musi mieć zawsze max i ciut więcej bo przy wyższych prędkościach niestety zaczyna oleju brakować w misce
A co do oleju to każdy ma swojego faworyta , ja przerobiłem oleje w wielu wersjach średnio wymieniam co 2-3 tys km był i Castrol 10w40, Mobil 5w50, Elf 5w40 Shell 10w50 a teraz mam Liquai Moly 10w60 i tak naprawdę jak dla mnie to dopiero te 2 ostatnie sa dobrymi olejami gdybym nie miał dojścia do Liquai to laj bym teraz Shella i przy nim pozostał ale ze mam dostęp do oryginału niemieckiego to jestem bardzo zadowolony |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-02-2010, 10:29
|
|
|
Z mojej strony jest tak ,ze auto kupiłem z 99,5% pewnym przebiegiem ( stało w garażu niemal cały czas zresztą kilka osób może potwierdzić stan auta który na to właśnie wskazuje ) niestety guma się starzeje ,i muszę uszczelniacze i takie tam inne wymienić. maksymalne branie oleju zauważyłem w lecie jak butowałem po autostradach >>140 kmh i wtedy zjadł mi rekordowo 1,5 litra , ale mam przebieg obecnie 106k km. i jak mówię , 0,5 przez uszczelniacze 0- nie wiem jak teraz w zimie , ale użytkuje go po mieście głownie , średnio 10-15 km w jedną stronę , wychodzi z załatwianiem około 40 km dziennie średnio + trasy - pali ile musi ,akumulator mam już słaby , ale dymku nigdy nie miałem , a bałbym sie gdybym miał przy takim przebiegu ( wtedy albo przebieg nie halo albo coś drugiego )
Apropos ilosci oleju , to kosior1975, ma rację - zwłaszcza przy wysokich obrotach i większych przebiegach. Bo silnik 24v ma dyże głowice , jest tam duzo miejsca na olej który wpompowany , nie zdąży jeszcze spaść na dół do miski. a nawet wyremontowany silnik ma jescze pompę olejową , i jesli jej ktoś nie wymienił , to niestety z czasem też coraz gorzej pompuje. a do wyczynowych obrotów i mocy olej musi być dobrze doprowadzany sam używam 5w50 mobila , puki co jestem zadowolony
zbyszek05, ma tez racje , niektórzy przesadzają , czarują w jedną czy drugą stronę , a jak silnik swoje przejechał , to nieszczelnościami wewnątrz czy na zewnatrz wycieka olej i albo jest spalany albo zostaje na asfalcie . j-rules, Zauważ że sigma to nie tanie auto ,i jak ktoś je miał to na 80% miał też drugie , to nie jest auto miejskie , i wierz mi ,że znam na moim osiedlu ludzi którzy mają auto 10 lat ( audi , jaguary , merce itd.. ) i mają od nowości po kilka czy kilkadziesat tysiecy kilometrów zrobione zalezy od wieku auta i wychodzi nawet 1000 km rocznie! Rózni ludzie różnie auta utrzymują. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 13-02-2010, 16:45
|
|
|
Podsumowując temat. Można mieć auto dwudziestoletnie z małym przebiegiem. Sam przez pewien okres czasu posiadałem dwa pojazdy i tym zapasowym przez okres 3 lat zrobiłem niecałe 20kkm. Co do ilości spalanego oleju, można przyjąć że 2l na 10km to dużo, ale nie jest to równoznaczne z umierającym motorem. Jeśli nie widać fioletowego dymku z tłumika na postoju to uszczelniacze zaworowe są w porządku. Więc jedyną drogą wydostania się oleju mogą być nieszczelność (wycieki),lub pierścienie olejowe które puszczają mikro drobiny do komory spalania na tyle małe że nie jesteśmy wstanie ich zobaczyć w spalinach. Niema to jednak wpływu na kompresję czy zużycie podzespołów silnika takich jak: wałki rozrządu, popychacze itp. I w moim przypadku jestem wstanie zrozumieć dlaczego przy 158kkm silnik połyka 2l na 10kkm, ponieważ większość tych kilometrów została zrobiona w warunkach miejskich na, jak przypuszczam niedogrzanym silniku. Nie jest idealny ale nie jest też „zryty”. I uważam że motor jest zdrowy. Bo co mu wleje to zje. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 13-02-2010, 17:52
|
|
|
prawda .... a co do uszczelniaczy to na zimnym nie piuści dyma bo olej jest gesty ...potem w miarę rozgrzewania silnika już leci...po trzonkach po przegazowaniu ,na postoju ,po redukcji ...tylko ze stała prędkością nie widac dymu bo ma te same obroty silnik i pompa pompuje równo...ale jak ju ż stanieszto znowu leje po zaworach do komory spalania... |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 15-02-2010, 12:43
|
|
|
Kolega Zbyszek05 dobrze pisze.Starsze auto i duży motor brać olej musi. Moja jak się nie wygłupiam bierze mniej,a jak się wygłupiam bierze więcej i to to nawet dużo. Ogólnie od wymiany do wymiany jara mi ok. 3-3,5L. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 15-02-2010, 15:01
|
|
|
adpiekar ...wierzę ci - rozsądnie piszesz |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
|
|