Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Żywotność silnika 3.0 12V ?
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-02-2010, 01:46   

j-rules napisał/a:
20 letnie auto z przebiegiem 150 tysiecy to oznacza 7500 km na rok. Kto kupuje limyzyne V6 na zakupy? No, chyba ze to jakiegos dziadzia pasjonaty co tylko do kosciola nim jezdzil :D
Nie mowie ze to niemozliwe, ale jednoczesnie mam pytanko - jak konstrukcja silnika wplywa na spalanie oleju? Tzn, w jakim sensie? W kazdym aucie w instrukcji jest wpis ze auto moze spalac oklo litra na 10k km, co nie znaczy ze go spalaja.
Zeby nie bylo, nie przecze, ze tak faktycznie musi byc - tylko ciekawosc mnie pchnela do zapytania :)


Raczej 1l/1000 km. Niektórzy nawet nieco więcej. W praktyce zwykle występuje spalanie nie więcej niż 0,5 / 10 000 km czyli tyle że wystarcza oleju od wymiany do wymiany.

Natomiast co do takich przebiegów to jest to możliwe bo znam też gościa który kupił 14-letnią Sigmę z przebiegiem ~130k KM od jednego właściciela w Niemczech który do końca serwisował (i przeglądy są co 8000 km). Być może był to 3 samochód którym wyjeżdżał tylko okazjonalnie. Sądząc po wyjątkowości i ilości sprzedanych egzemplarzy (10 tysięcy w 5 lat czyli tak naprawdę to jest kropla w morzu podobnych samochodów - samych mercedesów W124 sprzedano w okolicach 1,5 mln w 10 lat czyli 75 razy więcej w jednostce czasu) to to auto trafiało to do dziwnych ludzi :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 12-02-2010, 08:00   

jesteśmy dziwnymi ludzmi ..... :finga: sigmiarzami i kochamy swoje sigmy ...

co do palenia rano w mróż .....bajka -olej i jego zuzycie ma znikomy wpływ na uruchomienie silnika .... podstawa świece i kable plus dobry akumulator i musizapalić nawet bez oleju ci zagada tylko się zatrze na panewkach ale zagada i będzie gadał i popukiwał ....olej jak masz gęsty bo od mrozu się scioł to też go rozkręcisz - co ma piernik...
kurcze ...z kim się nie spotkam to gada - mi nie bierze oleju ...wy też piszecie norma ...tych których trochę znam /drogą telefoniczną / jestem skłonny uwierzyć bo o tym rozmawialiśmy pare razy .../ zacznij jezdzić samochodem po 3km w jedną stronę i w druga 3 km gaś go i odpalaj . katuj gazem na krótkich odcinkach itd.itd. . . napewno mina ci zblednie .200tys.km i zero ubytków ...." och tam od wymiany"
na rynku jest tyle specyfików że dolewasz i po dymie z rury wydechowej ...
co do padniętego motoru który bierze olej w ilości większej niż ks.przewiduje ?
co niektórym utarłbym nosa do 2 biegu o innych biegach nie wspomne zostawiając kopcia z tyłu

po 200 przychodzi czas na wszelkie uszczelniacze - silnik nie musi być zajechany ...wymieniasz i po sprawie tak jak pierscienie .materiał się meczy . ktoś kto kupuje samochód z 200KM pod maską nie będzie jezdził 60km/g
bmw też żre olej - przeważnie każda 10letnia 24 zaworówka ...
ech pisac można by było .................................................................................. :arrow:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2010, 10:00   

Bulwa, możesz w to wierzyć lub nie ale wojtas021180, ma racje, i jego auto faktycznie jest w stanie bdb jak na swoje latka zbyszek05, ty tez możesz w to wierzyć lub nie ale u mnie silnik jest suchy jak pieprz przed włożeniem przecież był zrobiony
po za tym branie oleju w tych silnikach dużo tez zależy od nie tylko uszczelniaczy ale i całej magistrali olejowej silnika i od samych zaworów po za tym 12V a 24V to 2 rożne silniki tylko dól ten sam 12V zadowala się nawet polowa stanu oleju na bagnecie a 24V niestety musi mieć zawsze max i ciut więcej bo przy wyższych prędkościach niestety zaczyna oleju brakować w misce
A co do oleju to każdy ma swojego faworyta , ja przerobiłem oleje w wielu wersjach średnio wymieniam co 2-3 tys km był i Castrol 10w40, Mobil 5w50, Elf 5w40 Shell 10w50 a teraz mam Liquai Moly 10w60 i tak naprawdę jak dla mnie to dopiero te 2 ostatnie sa dobrymi olejami gdybym nie miał dojścia do Liquai to laj bym teraz Shella i przy nim pozostał ale ze mam dostęp do oryginału niemieckiego to jestem bardzo zadowolony
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-02-2010, 10:29   

Z mojej strony jest tak ,ze auto kupiłem z 99,5% pewnym przebiegiem ( stało w garażu niemal cały czas zresztą kilka osób może potwierdzić stan auta który na to właśnie wskazuje ) niestety guma się starzeje ,i muszę uszczelniacze i takie tam inne wymienić. maksymalne branie oleju zauważyłem w lecie jak butowałem po autostradach >>140 kmh i wtedy zjadł mi rekordowo 1,5 litra , ale mam przebieg obecnie 106k km. i jak mówię , 0,5 przez uszczelniacze 0- nie wiem jak teraz w zimie , ale użytkuje go po mieście głownie , średnio 10-15 km w jedną stronę , wychodzi z załatwianiem około 40 km dziennie średnio + trasy - pali ile musi ,akumulator mam już słaby , ale dymku nigdy nie miałem , a bałbym sie gdybym miał przy takim przebiegu ( wtedy albo przebieg nie halo albo coś drugiego )

Apropos ilosci oleju , to kosior1975, ma rację - zwłaszcza przy wysokich obrotach i większych przebiegach. Bo silnik 24v ma dyże głowice , jest tam duzo miejsca na olej który wpompowany , nie zdąży jeszcze spaść na dół do miski. a nawet wyremontowany silnik ma jescze pompę olejową , i jesli jej ktoś nie wymienił , to niestety z czasem też coraz gorzej pompuje. a do wyczynowych obrotów i mocy olej musi być dobrze doprowadzany :) sam używam 5w50 mobila , puki co jestem zadowolony :)

zbyszek05, ma tez racje , niektórzy przesadzają , czarują w jedną czy drugą stronę , a jak silnik swoje przejechał , to nieszczelnościami wewnątrz czy na zewnatrz wycieka olej i albo jest spalany albo zostaje na asfalcie :) . j-rules, Zauważ że sigma to nie tanie auto ,i jak ktoś je miał to na 80% miał też drugie , to nie jest auto miejskie , i wierz mi ,że znam na moim osiedlu ludzi którzy mają auto 10 lat ( audi , jaguary , merce itd.. ) i mają od nowości po kilka czy kilkadziesat tysiecy kilometrów zrobione zalezy od wieku auta i wychodzi nawet 1000 km rocznie! Rózni ludzie różnie auta utrzymują.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 13-02-2010, 16:45   

Podsumowując temat. Można mieć auto dwudziestoletnie z małym przebiegiem. Sam przez pewien okres czasu posiadałem dwa pojazdy i tym zapasowym przez okres 3 lat zrobiłem niecałe 20kkm. Co do ilości spalanego oleju, można przyjąć że 2l na 10km to dużo, ale nie jest to równoznaczne z umierającym motorem. Jeśli nie widać fioletowego dymku z tłumika na postoju to uszczelniacze zaworowe są w porządku. Więc jedyną drogą wydostania się oleju mogą być nieszczelność (wycieki),lub pierścienie olejowe które puszczają mikro drobiny do komory spalania na tyle małe że nie jesteśmy wstanie ich zobaczyć w spalinach. Niema to jednak wpływu na kompresję czy zużycie podzespołów silnika takich jak: wałki rozrządu, popychacze itp. I w moim przypadku jestem wstanie zrozumieć dlaczego przy 158kkm silnik połyka 2l na 10kkm, ponieważ większość tych kilometrów została zrobiona w warunkach miejskich na, jak przypuszczam niedogrzanym silniku. Nie jest idealny ale nie jest też „zryty”. I uważam że motor jest zdrowy. Bo co mu wleje to zje. :D
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 13-02-2010, 17:52   

prawda .... a co do uszczelniaczy to na zimnym nie piuści dyma bo olej jest gesty ...potem w miarę rozgrzewania silnika już leci...po trzonkach po przegazowaniu ,na postoju ,po redukcji ...tylko ze stała prędkością nie widac dymu bo ma te same obroty silnik i pompa pompuje równo...ale jak ju ż stanieszto znowu leje po zaworach do komory spalania...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 15-02-2010, 12:43   

Kolega Zbyszek05 dobrze pisze.Starsze auto i duży motor brać olej musi. Moja jak się nie wygłupiam bierze mniej,a jak się wygłupiam bierze więcej i to to nawet dużo. Ogólnie od wymiany do wymiany jara mi ok. 3-3,5L.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-02-2010, 15:01   

adpiekar ...wierzę ci - rozsądnie piszesz :biggrin:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.