Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Galant nagle umarł
Autor Wiadomość
kudos 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 14
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-02-2010, 11:25   [E32A 1.8] Galant nagle umarł

Witam , opisze problem nagłego zgonu mojego Galanta . Odpaliłem auto po południu i od razu zauważyłem , ze coś jest nie tak , chodził głośniej niz zwykle i purkał z wydechu przypominało to trochę odgłos starego traktora , pomyślałem że rozszczelnił się wydech i pojechałem do pracy , galan zachowywał się trochę inaczej niż zwykle , spadały obroty przy wrzuceniu na luz do ok 400 obr/min , a przy dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu nawet gasł silnik ( oczywiście tylko na luzie ) . Wieczorem wjechałem na kanał , fakt wydech był nieszczelny ale to nie było przyczyna dziwnego "purkania" , po podniesieniu maski silnik chodził nieregularnie i miał większe wibracje , przy zwiększeniu obrotów dało się usłyszeć dzwonienie metaliczne w silniku przy ok. 1500-2000 obr/min . Zjechałem z kanału i udałem się w drogę do domu , auto coraz bardziej hałasowało i spadła moc , pod górkę ciężko było wjechać na dwójce . Zajechałem na parking , silnik klepał jeszcze mocniej , dało sie wyczuć dziwny zapach czegoś przypalanego i siwy dym z tłumika z częstotliwością charakterystyczna dla pracy traktora . Następnego dnia zeszłem na parking z kamerą w celu nagrania tego żeby pokazać o co biega ale niestety silnika nie udało mi się już uruchomić , tzn . kręci , kręci i tak jakby chciał zaskoczyć coś burknie i koniec . Proszę o pomoc drodzy koledzy , co mogło się popsuć i czy jest jeszcze sens reanimować mojego miska . Silnik ma przebieg 140 tyś i nie spodziewałem sie , ze może mnie coś takiego spotkać . 2 lata temu wymieniałem paski rozrządu i uszczelki pod głowica itp . Dodam że silnik lubił konsumować olej jeżeli ma to jakieś znaczenie . Proszę o pomoc , pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 27-03-2010, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-02-2010, 13:03   

Co to za Galant i jaki silnik ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 16-02-2010, 13:09   

Hmm, ale wymianiałeś paski wraz z rolkami i napinaczem ?
Siwy dym świadczy, że olej palił. Może Ci pasek rozrządu trochę przeskoczył, i niestety zawory/głowica poszła się paść.
Napisz dokładnie model silnika, albo daj fotkę.

Jeśli to jest E3x, to obawiam się, że on 140kkm miał z 10 lat temu...
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
sewkor 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 98
Skąd: Radom
Wysłany: 16-02-2010, 13:14   

Sprawdzałeś oliwę? Może wypił za dużo i trochę poprzycierało silnik?
_________________
007 " Diamenty są wieczne "
 
 
kudos 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 14
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-02-2010, 15:53   

jest to galant 1.8 Gli rok 1990 , silnik E32A

wszystko bylo wymienianae rozrzad paski , napinacze , uszczelka pod glowica 2 lata temu wiec raczej chyba nie bedzie powiazania z tym bo przez dwa lata chodzil bezproblemowo

xor, 10 lat temu to miałem przebieg 80 tyś km . w tej chwili mam przebieg 140 tyś wiem dokladnie bo jestem jedynym wlascicielem tego auta

olej byl w silniku , panowie takie podstawowe sprawy to sa chyba oczywiste
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 16-02-2010, 16:23   

Nie dla wszystkich oczywiste, różne przypadki się zdarzają.

Pasek mógł Ci przeskoczyć pomimo to.

Sprawdź teraz poziom oleju i płynu chłodzącego.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-02-2010, 17:33   

kudos, Zmierz kompresje, bo jak wspominasz ze silnik nie mial mocy i dymil, to ja bym zaczal od tego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-02-2010, 23:40   

Nie chce krakać, ale wszelkie podane przez Ciebie objawy wskazują na zacierający się silnik. Jeżeli już nie będziesz w stanie wymyślić nic innego to czapka z silnika i zobacz jak wyglądają cylindry, tłoki itd. Mówię tu o ostateczności, żeby nikt mnie zawczasu nie karcił. Najprawdopodobniej przyczyną mogło być brak ciśnienia oleju, lub chłodzenia... Nie zauważyłeś nic jeżeli chodzi o wskaźniki i nawiew ciepłego powietrza?
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
kudos 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 14
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-02-2010, 22:43   

xor, wydaje mi sie że pasek raczej nie mogl przeskoczyc bo nie byl to natychmiastowy zgon , tylko objawy stopniowo sie nasilaly przez 20 km , jak to opisalem w pierwszym poscie

Olej był , temperatura silnika była w normie nic sie nie przegrzewało , powietrze z nawiewu normalne , moze minimalnie szybciej niz zwykle zlapal temperature . Tylko było słychać te charakterystyczne burkanie z wydechu , zupełnie jakby nieszczelny ukł . wydechowy , i klekotanie pod maską

mitsu_pl, czym mogl byc spowodowany ten brak cisnienia oleju ? tzn nawet jezeli olej byl w normie to moglo to nastapic ? jest za to odpowiedzialna jakas pompa ?

jak zmierzyc kompresje ?
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2010, 22:50   

sprawdź kompresje bo mi to wyglada na przepalaną uszczelke miedzy cylindrami, albo pokój jego duszy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-02-2010, 23:01   

kudos napisał/a:
jak zmierzyc kompresje ?
wykręcasz świece, przykładasz manometr, a ktos musi zachechłać bydlaka ;-) w identyczny sposób sprawdzasz każdy następny cylinder.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pelu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 75
Skąd: kraków
Wysłany: 17-02-2010, 23:07   

przy spr stopnie sprezania pamietaj,zeby pedal "gazu"= otwarcie przepustnicy bylo maksymalnie, czyli do podlogi :)
 
 
 
kudos 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 14
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-02-2010, 23:07   

no to bede musial porzyczyc od kogos taki sprzet do pomiaru .

Jeden gosc ktory slyszal jak chodzi moj galant powiedzial , ze mogl sie poluzowac zawor . Czy faktycznie moglo tak sie stac ?
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 17-02-2010, 23:07   

Jak koledzy piszą bardzo prawdopodobne jest zatarcie, ale dlaczego tak nagle, oto jest pytanie. Przeskoki paska się zdarzają przy rozruchu, o 1/2 zęby i niekoniecznie musiał od razu Ci się silnik wysypać wydechem.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 17-02-2010, 23:12   

Przyczyny braku ciśnienia olejowego mogą być różne, od uszkodzonej pompy, po zacięty zawór olejowy (wszytko daje wtedy w przelew z powrotem do miski, jednak w tym we wszystkich tych przypadkach powinna się zaświecić kontrolka braku ciśnienia oleju. Jak piszą koledzy Robert i Vlad, sprawdź najpierw kompresję, jeżeli coś z nią nie tak, to zrób próbę olejową, jeżeli i to nie pomoże to głowica do zdjęcia.
Jak będziesz mierzył kompresję to:
- załatw manometr do mierzenia ciśnienia w benzynce oraz kolege do pomocy (wskazany czteropak, aby robota szybciej szła ;)
- odłącz aparat zapłonowy, żeby nie dostawał impulsów na zapłon, bo go uszkodzisz
- wykręć od razu wszystkie świece, aby rozrusznik miał lżej przy kręceniu
- ciśnij gaz do dechy, aby pomiar był miarodajny.

To tak na wszelki jeżeli nie orientowałeś się co robić ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.