Zmiana zegarów i nie działa tempomat - UPDATE |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:30
|
|
|
polleck, mówisz ze ta druga sciezka jest pusta/slepa, a jakby podpiac pod nia zaróweczke, moze problem tkwi w takiej głupocie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:40
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Chodzi o to, ze układ elektryczny tempomatu może być inny w przedliftach i faceliftach. |
No ale auto jest ciągle to samo, przedliftowe. Zmienione tylko zegary. W starych zegarach szły tylko wyprowadzenia do 2 kontrolek. Co tu się nagle tak zmienia? Jak zrobię wyprowadzenie tempomatu do 2 kontrolek to w czym to się będzie różniło ?? Można mi to jakoś jaśniej wytłumaczyć? Nie godzę się ze stratą tempomatu dla zegarów hc
[ Dodano: 19-02-2010, 22:42 ]
robertdg napisał/a: | polleck, mówisz ze ta druga sciezka jest pusta/slepa, a jakby podpiac pod nia zaróweczke, moze problem tkwi w takiej głupocie |
No właśnie jutro rano zmienię piny tak, żeby ta druga kontrolka szła do pasów bezpieczeństwa.
To jest jakieś chore Jutro powalczę
Dziwna sprawa, żeby tempomat nagle przestał działać, bo jedna żarówka nie świeci |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:44
|
|
|
Zarówka stanowi pewien opór w układzie elektrycznym, co powoduje przepływ prądu i impuls elektryczny, więc może ECU brakuje tej informacji dlatego świruje, tak sobie głośno dukam/przypuszczam/dywaguje.
Prosta zależność I=U/R, czyli aby przepływał prąd musi być napięcie i opór, coż z tego jak napięcie jest, a nie ma odbiornika tym samym nie wytwarza sie impuls prądowy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-02-2010, 23:59
|
|
|
Mam sport edition z 98, mam tempomat, i wymieniałem zegary na HC.
I tempomat mi działa.
Mam przycisk tempomatu na desce, koło kolumny kierowniczej, po prawej. Ten, po którym na starych zegarach zaświecał się CRUISE MAIN.
Tak samo byłem zaskoczony na początku brakiem tej kotrolki - myślałem, że tempomat mi właśnie nie działa. Ale jak po zapaleniu silnika wcisnę przycisk, to potem już manetką sterującą pod kierownicą mogę sobie tempomatem sterować i wszystko bryka jak należy.
Tylko na hc niestety nie wiem czy mam włączony ten cholerny przycisk, czy nie.
Aha - sam przycisk mi nigdy nie świecił - nie sądzę, aby miał przepaloną żarówkę, myślę, że jej tam zupełnie nie ma i nie było. Przecież jej rolę ma kontrolka cruise main.
Nawiasem - kopletnie nie rozumiem samej idei istnienia tego przycisku - toć przecież wystarczy manetka pod kierownicą, a samochód po odpaleniu niech działa od razu tak, jakby został naciśnięty... |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-02-2010, 00:52
|
|
|
xor napisał/a: | Aha - sam przycisk mi nigdy nie świecił - nie sądzę, aby miał przepaloną żarówkę, myślę, że jej tam zupełnie nie ma i nie było | Była i jest, tyle, ze przepalona |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 20-02-2010, 08:02
|
|
|
no ja tam lampke w przycisku mam i mi sie pali:) |
|
|
|
 |
tucci
Mitsumaniak TWIERDZA WROCLAW

Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 883 Skąd: DW
|
Wysłany: 20-02-2010, 13:35
|
|
|
xor napisał/a: | Mam przycisk tempomatu na desce, koło kolumny kierowniczej, po prawej. Ten, po którym na starych zegarach zaświecał się CRUISE MAIN.
Tak samo byłem zaskoczony na początku brakiem tej kotrolki - myślałem, że tempomat mi właśnie nie działa. Ale jak po zapaleniu silnika wcisnę przycisk, to potem już manetką sterującą pod kierownicą mogę sobie tempomatem sterować i wszystko bryka jak należy.
Tylko na hc niestety nie wiem czy mam włączony ten cholerny przycisk, czy nie. |
...dokladnie tak samo...co do podswietlenia przycisku Cruise, jest |
_________________ alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-02-2010, 22:24
|
|
|
Dobra. Ja już wszystko wiem. Tempomat działa. Jest tylko jedna kontrolka CRUISE w zegarach HC i ona jest zielona. Zapala się dopiero po ustawieniu prędkości manetką. Oczywiście najpierw trzeba wcisnąć ten dziwny przycisk CRUISE nad stacyjką.
Dzięki wszystkim za słowa otuchy i podpowiedzi. |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-02-2010, 13:04
|
|
|
U siebie w takim razie muszę wymienić tę żarówkę w przycisku.
A i myślałem, aby wykorzystać jako odpowiednik kontrolki CRUISE MAIN jedną z nieużywanych od skrzyni biegów.
Polleck --> |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
jOkerek
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
|
Wysłany: 26-02-2010, 07:12
|
|
|
niedlugo i mnie czeka wymiana czy podejda zegary HC ?
z wersji Avance 2.5 V6 2001 TipTronic
do 2.5 V6 1997 Manual
czy jest to wogole do zrobienia czy nalezy zaczac juz szukac innych zegarow ?
[ Dodano: 26-02-2010, 07:14 ]
zapomnialem dodac iz moje auto jest z temopamtem a zakupiony Avance jest bez tempomatu... |
_________________ jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-02-2010, 07:26
|
|
|
Podejdą. Musisz tylko przeczytać TEN temat z działu FAQ
Ja zasilanie dorobiłem tak jak trawkins (lut) i tak samo jak trawkins pozmieniałem piny w gniazdach. U mnie trzeba było zmienić tylko 1 pin: od kontrolki poziomu oleju (pomarańczowa). Lutu sam nie robiłem, bo bałem się o stopienie folii, poszedłem do zakładu naprawa RTV i zapłaciłem 10zł na profesjonalny mostek
Co do tempomatu. Musisz sprawdzić czy w nowych zegarach masz po lewej stronie zieloną kontrolkę CRUISE. Jeśli masz to wszystko zadziała ok, tylko nie będzie pomarańczowej kontrolki CRUISE MAIN jak w starych zegarach. Jeżeli nie masz tej zielonej CRUISE to prawdopodobnie tempomat będzie działał, ale nie będziesz miał żadnej informacji, że działa.
Ja u mnie też mam założone zegary od wersji z tiptronikiem, a mam manual. Zawsze można założyć na zegary kawałek czarnego papieru w miejscu kontrolek skrzyni biegów Mi tam z tymi kontrolkami bardziej się podoba |
|
|
|
 |
jOkerek
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
|
Wysłany: 06-03-2010, 17:06
|
|
|
zegary HC z Avance w tiptroniku bez tempomatu wlozone do manula z 97 z tempomatem i wszystko hula jak nalezy / ku mojemu zaskoczeniu wskazuje rowniez tempomat na zegarach chociarz auto z ktorego byly wyjete byl bez tempomtu... |
_________________ jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-03-2010, 17:12
|
|
|
jOkerek, zmieniłeś kontrolkę poziomu oleju (pomarańczowa)? Ciąłeś ścieżki w zegarach czy zmieniłeś piny w gnieździe? |
|
|
|
 |
jOkerek
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
|
Wysłany: 06-03-2010, 17:22
|
|
|
robilem wszystko wedlug opisu na forum / z gory dziekuje autorom tematu / polutowalem i poprzerywalem sciezki bo nie wiedzialem jak zamienic piny kontrolka poziomu oleju dziala prawidlowo tylko nie mialem okazji sprawdzic jeszcze kontrolki poziomu plynu sprsyskiwaczy... |
_________________ jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 06-03-2010, 17:43
|
|
|
jOkerek napisał/a: | nie mialem okazji sprawdzic jeszcze kontrolki poziomu plynu sprsyskiwaczy... |
Będzie działać jeśli masz taki czujnik, tzn. występował tylko w wersji ze spryskiwaniem przednich lamp. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|