Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana zegarów i nie działa tempomat - UPDATE
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-02-2010, 22:30   

polleck, mówisz ze ta druga sciezka jest pusta/slepa, a jakby podpiac pod nia zaróweczke, moze problem tkwi w takiej głupocie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-02-2010, 22:40   

swinks_UK napisał/a:
Chodzi o to, ze układ elektryczny tempomatu może być inny w przedliftach i faceliftach.


No ale auto jest ciągle to samo, przedliftowe. Zmienione tylko zegary. W starych zegarach szły tylko wyprowadzenia do 2 kontrolek. Co tu się nagle tak zmienia? Jak zrobię wyprowadzenie tempomatu do 2 kontrolek to w czym to się będzie różniło ?? Można mi to jakoś jaśniej wytłumaczyć? Nie godzę się ze stratą tempomatu dla zegarów hc :(

[ Dodano: 19-02-2010, 22:42 ]
robertdg napisał/a:
polleck, mówisz ze ta druga sciezka jest pusta/slepa, a jakby podpiac pod nia zaróweczke, moze problem tkwi w takiej głupocie


No właśnie jutro rano zmienię piny tak, żeby ta druga kontrolka szła do pasów bezpieczeństwa.

To jest jakieś chore :) Jutro powalczę :)

Dziwna sprawa, żeby tempomat nagle przestał działać, bo jedna żarówka nie świeci :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-02-2010, 22:44   

Zarówka stanowi pewien opór w układzie elektrycznym, co powoduje przepływ prądu i impuls elektryczny, więc może ECU brakuje tej informacji dlatego świruje, tak sobie głośno dukam/przypuszczam/dywaguje. ;-)

Prosta zależność I=U/R, czyli aby przepływał prąd musi być napięcie i opór, coż z tego jak napięcie jest, a nie ma odbiornika tym samym nie wytwarza sie impuls prądowy :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 19-02-2010, 23:59   

Mam sport edition z 98, mam tempomat, i wymieniałem zegary na HC.
I tempomat mi działa.

Mam przycisk tempomatu na desce, koło kolumny kierowniczej, po prawej. Ten, po którym na starych zegarach zaświecał się CRUISE MAIN.
Tak samo byłem zaskoczony na początku brakiem tej kotrolki - myślałem, że tempomat mi właśnie nie działa. Ale jak po zapaleniu silnika wcisnę przycisk, to potem już manetką sterującą pod kierownicą mogę sobie tempomatem sterować i wszystko bryka jak należy.
Tylko na hc niestety nie wiem czy mam włączony ten cholerny przycisk, czy nie.

Aha - sam przycisk mi nigdy nie świecił - nie sądzę, aby miał przepaloną żarówkę, myślę, że jej tam zupełnie nie ma i nie było. Przecież jej rolę ma kontrolka cruise main.

Nawiasem - kopletnie nie rozumiem samej idei istnienia tego przycisku - toć przecież wystarczy manetka pod kierownicą, a samochód po odpaleniu niech działa od razu tak, jakby został naciśnięty...
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-02-2010, 00:52   

xor napisał/a:
Aha - sam przycisk mi nigdy nie świecił - nie sądzę, aby miał przepaloną żarówkę, myślę, że jej tam zupełnie nie ma i nie było
Była i jest, tyle, ze przepalona :D
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 20-02-2010, 08:02   

no ja tam lampke w przycisku mam i mi sie pali:)
 
 
 
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 20-02-2010, 13:35   

xor napisał/a:
Mam przycisk tempomatu na desce, koło kolumny kierowniczej, po prawej. Ten, po którym na starych zegarach zaświecał się CRUISE MAIN.
Tak samo byłem zaskoczony na początku brakiem tej kotrolki - myślałem, że tempomat mi właśnie nie działa. Ale jak po zapaleniu silnika wcisnę przycisk, to potem już manetką sterującą pod kierownicą mogę sobie tempomatem sterować i wszystko bryka jak należy.
Tylko na hc niestety nie wiem czy mam włączony ten cholerny przycisk, czy nie.

...dokladnie tak samo...co do podswietlenia przycisku Cruise, jest :!: :!: :!:
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-02-2010, 22:24   

Dobra. Ja już wszystko wiem. Tempomat działa. Jest tylko jedna kontrolka CRUISE w zegarach HC i ona jest zielona. Zapala się dopiero po ustawieniu prędkości manetką. Oczywiście najpierw trzeba wcisnąć ten dziwny przycisk CRUISE nad stacyjką.

Dzięki wszystkim za słowa otuchy i podpowiedzi.
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 24-02-2010, 13:04   

U siebie w takim razie muszę wymienić tę żarówkę w przycisku.
A i myślałem, aby wykorzystać jako odpowiednik kontrolki CRUISE MAIN jedną z nieużywanych od skrzyni biegów.

Polleck --> :D :D :D
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
jOkerek 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 160
Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
Wysłany: 26-02-2010, 07:12   

niedlugo i mnie czeka wymiana czy podejda zegary HC ?
z wersji Avance 2.5 V6 2001 TipTronic
do 2.5 V6 1997 Manual
czy jest to wogole do zrobienia czy nalezy zaczac juz szukac innych zegarow ?

[ Dodano: 26-02-2010, 07:14 ]
zapomnialem dodac iz moje auto jest z temopamtem a zakupiony Avance jest bez tempomatu...
_________________
jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V
 
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-02-2010, 07:26   

Podejdą. Musisz tylko przeczytać TEN temat z działu FAQ :)

Ja zasilanie dorobiłem tak jak trawkins (lut) i tak samo jak trawkins pozmieniałem piny w gniazdach. U mnie trzeba było zmienić tylko 1 pin: od kontrolki poziomu oleju (pomarańczowa). Lutu sam nie robiłem, bo bałem się o stopienie folii, poszedłem do zakładu naprawa RTV i zapłaciłem 10zł na profesjonalny mostek ;)

Co do tempomatu. Musisz sprawdzić czy w nowych zegarach masz po lewej stronie zieloną kontrolkę CRUISE. Jeśli masz to wszystko zadziała ok, tylko nie będzie pomarańczowej kontrolki CRUISE MAIN jak w starych zegarach. Jeżeli nie masz tej zielonej CRUISE to prawdopodobnie tempomat będzie działał, ale nie będziesz miał żadnej informacji, że działa.

Ja u mnie też mam założone zegary od wersji z tiptronikiem, a mam manual. Zawsze można założyć na zegary kawałek czarnego papieru ;) w miejscu kontrolek skrzyni biegów ;) Mi tam z tymi kontrolkami bardziej się podoba :)
 
 
jOkerek 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 160
Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
Wysłany: 06-03-2010, 17:06   

zegary HC z Avance w tiptroniku bez tempomatu wlozone do manula z 97 z tempomatem i wszystko hula jak nalezy / ku mojemu zaskoczeniu wskazuje rowniez tempomat na zegarach chociarz auto z ktorego byly wyjete byl bez tempomtu...
_________________
jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V
 
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-03-2010, 17:12   

jOkerek, zmieniłeś kontrolkę poziomu oleju (pomarańczowa)? Ciąłeś ścieżki w zegarach czy zmieniłeś piny w gnieździe?
 
 
jOkerek 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 160
Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
Wysłany: 06-03-2010, 17:22   

robilem wszystko wedlug opisu na forum / z gory dziekuje autorom tematu / polutowalem i poprzerywalem sciezki bo nie wiedzialem jak zamienic piny :) kontrolka poziomu oleju dziala prawidlowo tylko nie mialem okazji sprawdzic jeszcze kontrolki poziomu plynu sprsyskiwaczy...
_________________
jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-03-2010, 17:43   

jOkerek napisał/a:
nie mialem okazji sprawdzic jeszcze kontrolki poziomu plynu sprsyskiwaczy...


Będzie działać jeśli masz taki czujnik, tzn. występował tylko w wersji ze spryskiwaniem przednich lamp.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.