Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant E39A vs Eclipse D22/D27 - zawieszenie
Autor Wiadomość
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-02-2010, 20:04   Galant E39A vs Eclipse D22/D27 - zawieszenie

Szukam obecnie amortyzatory i sprężyny do Galanta w wersji 4x4 E3x (87-92). Przeglądam katalogi producentów amortyzatorów aby znaleźć podobieństwa.
1. zauważyłem, że Eclipse I gen. dla wersji 2WD i 4WD ma te same amortyzatory
2. Galant z kolei ma inne amorki dla wersji GTI 2WD i 4WD

Czy można to jakoś wytłumaczyć? Szukam odpowiedników do modelu Eclipse ponieważ do Galanta trudniej je dostać. A może z innego modelu podejdą?
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2010, 22:24   

Serek napisał/a:
2. Galant z kolei ma inne amorki dla wersji GTI 2WD i 4WD

AWD są dłuższe
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-02-2010, 08:35   

Serek napisał/a:
zauważyłem, że Eclipse I gen. dla wersji 2WD i 4WD ma te same amortyzatory


To musiałeś źle zauważyć, albo był błąd w katalogu. W eclipse są zupełnie inne amortyzatory dla GS/GST i dla GSX (AWD). GSX ma z tyłu zupełnie inne zawieszenie na wahaczach. Wersja GS/GST ma z tyłu belkę. Conajwyżej przednie amortyzatory mogą być te same ale też nie jestem tego pewien.
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-02-2010, 08:51   

viader napisał/a:
Conajwyżej przednie amortyzatory mogą być te same ale też nie jestem tego pewien

Masz rację, nie uzupełniłem wypowiedzi. Tylne tak, są inne ale przednie mają ten sam numer katalogowy dla 2WD i 4WD.

Hubert, znaczy się można założyć. Są dłuższe, pytanie o ile ? Nie siądzie za bardzo ?
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-02-2010, 08:54   

Serek napisał/a:
Hubert, znaczy się można założyć.
Nie można. Zapytaj Bartka.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-02-2010, 09:09   

Komplet amor/sprężyna/górne mocowanie można założyć, ale:

- zglebisz przód o siakieś 25 mm
- charakterystyka amorów i sprężyn do 4wd jest na tyle inna, że możesz nie odczuć wielkiej poprawy po wymianie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dolar2dolar2
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2010, 10:14   

Zakładałem u siebie nowe cztery sztuki i przednie są identyczne jeśli chodzi o rozmiar ale mają inną charakterystykę. Tył ma inny wymiar jest dłuższy. Auto jest przecież zdecydowanie cięższe i muszą mieć inne parametry. Kupiłem kayabę na allegro ale robił ktoś z Białegostoku wyprzedaż magazynową i dałem po 250 za przód i po 200zł za tył. W kayabie w katalogu powinny być. Może rozwiązaniem będą jakieś regulowane w średniej cenie?
pozdro

ps. Na stronie kyb.pl jest katalog w pdfie i eclipse 4wd i galant e38/e39 mają takie same numery katalogowe.
ps2. Co ciekawe sprężyny nie występują w tym katalogu ale rozwiązaniem na tył mogą być sprężyny od galanta e32 TD (sprężyny mają ten sam wymiar mimo innych długości amorów) są twardsze (mają oznaczenie na sprężynie, inny kolor na końcu sprężyny) lub firma z poznania produkująca sprężyny na zamówienie o dowolnej grubości i twardości w rozsądnej cenie. Niestety nie pamiętam nazwy firmy.
Ja będę próbował na tył te z turbo diesla.


Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi nie chcę kogoś wprowadzić w błąd.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-02-2010, 10:56   

dolar2dolar2 Tył już mam (amorki KYB gazowe do 4WD). Teraz szukam na przód + komplet sprężyn. I tutaj jest problem. Zazwyczaj do GTI sprzedawcy mają, do 4x4 już nie bardzo. Co do numerów - nie całkiem. Przód Eclipse 4WD jest inny niż Galant 4WD (numer katalogowy).
Masz na myśli Pospring.

Bartek Obniżenie przeżyję, gorzej z jakością. Po co zmieniać jak nie będzie poprawy. Dzięki za wyjaśnienie.

W dalszym ciągu próbuję zrozumieć dlaczego w Eclipse można zastosować z przodu ten sam zestaw do 2WD co 4WD (wg producentów) a do Galanta już nie. Jest gdzieś ta różnica, tylko gdzie? Dla mnie to ważne z w/w powodów (deficyt dla modeli e38a i e39a).
_________________

Ostatnio zmieniony przez Serek 26-02-2010, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-02-2010, 11:02   

Serek napisał/a:
Zazwyczaj do GTI sprzedawcy mają, do 4x4 już nie bardzo.
japaneze
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-02-2010, 11:14   

Hubeeert napisał/a:
japaneze


W ostateczności.
_________________

 
 
dolar2dolar2
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2010, 12:06   

Poszperałem i tak to wygląda jak na fotkach:

w kolejnych JPG są parametry sprężyn i amorów eclipse i galanta


http://img121.imageshack....oryisprzyny.jpg

http://img692.imageshack....oryisprzyny.jpg

http://img196.imageshack....moryispryny.jpg

faktycznie "największy" amor ma galant 4wd

a eclipse bardzo podobne parametry do zwykłego gala.

Masa pojazdu jest tu chyba kluczowa dla takich rozwiązań

sorry za wcześniejsze wprowadzenie w błąd
pozdro
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-02-2010, 17:48   

Serek napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
japaneze


W ostateczności.

:rolleyes: jak uważasz
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-02-2010, 21:35   

A co powiecie na pomysł złożenia do realizacji sprężyn w firmie, np. Pospring wg specyfikacji z manuala?
_________________

 
 
dolar2dolar2
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2010, 02:30   

Na życzenie zestawienie tyłu eclipse 1g galant seria e30

http://img10.imageshack.u...y4wdeclipse.jpg
http://img715.imageshack....y2wdeclipse.jpg
http://img186.imageshack....y22wdgalant.jpg
http://img710.imageshack....y12wdgalant.jpg
http://img532.imageshack....ty4wdgalant.jpg


Proszę zwrócić uwagę że choć sprężyny od eclipsa mogą być nawet krótsze o około 3 centymetry są sztywniejsze. Trzeba porównywać długość, grubość, spring constans (według mnie to twardość), średnicę. I mimo np krótszej długości można mieć większą twardość
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-02-2010, 09:51   

Hm, Eclipse 4WD jest...5 cm niższy na sprężynie i jest twardszy. 5 cm To za dużo.
Galant GTI ma tylko...3 cm niższą sprężynę ale ma niższy stopień twardości, bliski 4WD.

[ Dodano: 01-03-2010, 13:19 ]
Rozmawiałem z biurem firmy Pospring. Orientacyjnie 150 PLN netto/szt za przód i 130 PLN netto/szt tył. Potrzebują natomiast sprężyn na wzór i nie wiadomo jak to jest z jakością wykonania. Z czego to zrobią i czy parametry będą zachowane :|
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.