Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Odłaczony akumulator a sprawność komputera
Autor Wiadomość
markez12 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X GTS 2,0 - usa version
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 21
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2010, 16:09   

Właśnie z klem nie odpali
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 23-02-2010, 16:11   

Może się wyraziłem nieprecyzyjnie (bo potocznie): czy zakładając klemy na akumulator dobrze je odczyściłeś i dokładnie przykręciłeś? Opis jak nic pasuje do "odpalającej" klemy...
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
markez12 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X GTS 2,0 - usa version
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 21
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2010, 16:18   

Klemy są czyściukie jak nówki i dobrze przykręcone
Ostatnio zmieniony przez markez12 23-02-2010, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 23-02-2010, 16:19   

markez12 napisał/a:
Klemy są czyściukie jak nówki

Zakładam, że mówisz o miejscu styku z zaciskami aku :-)
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
markez12 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X GTS 2,0 - usa version
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 21
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2010, 16:22   

I klemy i akumulator czyste bez syfów
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 23-02-2010, 16:25   

Może pękło łączenie pomiędzy celami w aku i przy małym prądzie (ładowanie) trzyma, a przy dużym (rozruch) "odpala" połączenie? Możesz spróbować na innym aku?
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
markez12 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X GTS 2,0 - usa version
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 21
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2010, 16:28   

Narazie nie mam jak sprawdzić z innego akumulatora

[ Dodano: 23-02-2010, 17:53 ]
Podładowałem akumulator prostownikiem ze 2 godzinki i odpalił to powinno być wszystko doobrze. Dzięki.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2010, 16:17   

pfx napisał/a:
Sterowni silnika wystartuje z nastawień fabrycznych, czyli zaprojektowanych tak, jakbyście odpięli i wsadzili nowy ECU.

o nie nie, nie jest aż tak bardzo kolorowo :wink:

[ Dodano: 28-02-2010, 16:21 ]
markez12, w dziesiątce przy słabym akku istnieje możliwość aby odpalił ale kilka sekund po tym zgaśnie - tak jest jak nastąpi duży spadek napięcia przy rozruchu to immo. wariuje
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2010, 16:33   

jaceksu25,
Wiem, ale nie powiem? Czyż nie?

Co do wyjmowania akumulatora:
Tydzień temu wyjmowałem akumulator i po ponownym podpięciu przeprowadziłem naukę jak zalecają w instrukcji. Czyli zagrzanie silnika do temperatury roboczej (żeby nie było niedomówień - temperatura cieczy chłodzącej na czujniku = ~temperatura oleju w misce), zgaszenie silnika, po czym ponowne zapalenie z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i pozostawienie na wolnych obrotach.
Po tej procedurze jest kilka pozytywnych objawów.
1. Szybciej i delikatniej zapala - nie ma charakterystycznego szarpnięcia ze słyszanym uderzeniem tłumika.
2. Wydaje mi się że jest cichszy na wolnych i mniej szorstki podczas wchodzenia na obroty.
3. więcej nie pamiętam albo nie zauważyłem
Wygląda że nie głupie jest "uczenie ECU". Poprzednio po odpięciu tego nie zrobiłem i wspomniane wyżej objawy występowały...
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2010, 16:44   

jaca71 napisał/a:
po ponownym podpięciu przeprowadziłem naukę jak zalecają w instrukcji


w jakiej instrukcji :?:

jaca71 napisał/a:
jaceksu25,
Wiem, ale nie powiem? Czyż nie?

miałem na myśli konkretnie przykład wymiany ECU - to nie jest takie kolorowe, że sobie podmienisz i już jest wszystko ok. Bez muta i tak nic wtedy nie zrobisz - miedzy innymi dlatego, że przypisuje się do sterownika numer nadwozia plus wiele innych...
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2010, 16:53   

jaceksu25 napisał/a:
w jakiej instrukcji :?:

W instrukcji obsługi samochodu :) Strony nie podam bo mam ją w samochodzie.

[ Dodano: 28-02-2010, 16:56 ]
jaceksu25 napisał/a:
miałem na myśli konkretnie przykład wymiany ECU

PFX miał (zapewne) na myśli sytuacje kiedy odpinasz akumulator - sterownik po tej czynności się zeruje i wraca do fabrycznych ustawień. Zupełnie jak w przypadku założenia nowego - fabrycznego. Chodzi o zachowanie samochodu, a nie o procedurę wymiany ECU i powiązania go z samochodem.
 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 02-03-2010, 21:52   

świeży, a raczej "odpowiednio spreparowany" sterownik komputera zagada z każdym autem. Procedure szybkiej podmiany ECU stosują złodzieje, by odpalić auto poza immo.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
LancerGTS08 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2010, 11:25   Re: Odłaczony akumulator a sprawność komputera

markez12 napisał/a:
Witam związku z tym iz nadeszła zima a nie mam zwyczaju jeździć w zimie gdyz mam 2 auto. A wiec odlączyłem akumulator gdyż auto stoi w blaszaku, zabrałem aku do domu lecz dzis zaczołem sie zastanawiac czy nie popieeee sie komputer bo pewnie zegarek czy inne podstawowe ustawienia mogą sie skasować ale czy nic wiecej ??? Prosze o pomoc

Lancer 10 GTS


Po odłączeniu akumulatora na dłużej niż kilka minut poza ustawieniami radia, zeegara i komputera pokładowego resetuje się także ECU. Ważne aby po ponownym podpięciu akumulatora silnik popracował sobie na luzie przez ok 10 minut (aż się pożądnie nie rozgrzeje), następnie przez pierwsze 15-20 minut jazdy lepiej nie cisnąć za mocno - ECCU będzie on nowa uczył się parametrów.
_________________

 
 
henryko 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 37
Skąd: Pojezierze Drawskie
Wysłany: 23-02-2013, 18:37   

Dla tych co mało jeżdżą i raz na jakiś czas odpalają swoje pojazdy polecam prostownik CTEK 5.0 - szczególnie zimą. Specjalna końcówka przykręcana do klem- bardzo szybkie podłączenie prostownika złączem - no i utrzymanie akumulatora w najlepszej kondycji. Wypróbowane bez konieczności odłączania klem przy ładowaniu. :p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.