Odłaczony akumulator a sprawność komputera |
Autor |
Wiadomość |
markez12
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X GTS 2,0 - usa version
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:09
|
|
|
Właśnie z klem nie odpali |
|
|
|
 |
mkrawcz1
Mitsumaniak 01975/KMM

Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 257 Skąd: Wa-wa Wilanów
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:11
|
|
|
Może się wyraziłem nieprecyzyjnie (bo potocznie): czy zakładając klemy na akumulator dobrze je odczyściłeś i dokładnie przykręciłeś? Opis jak nic pasuje do "odpalającej" klemy... |
_________________ Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-) |
|
|
|
 |
markez12
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X GTS 2,0 - usa version
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:18
|
|
|
Klemy są czyściukie jak nówki i dobrze przykręcone |
Ostatnio zmieniony przez markez12 23-02-2010, 16:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkrawcz1
Mitsumaniak 01975/KMM

Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 257 Skąd: Wa-wa Wilanów
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:19
|
|
|
markez12 napisał/a: | Klemy są czyściukie jak nówki |
Zakładam, że mówisz o miejscu styku z zaciskami aku |
_________________ Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-) |
|
|
|
 |
markez12
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X GTS 2,0 - usa version
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:22
|
|
|
I klemy i akumulator czyste bez syfów |
|
|
|
 |
mkrawcz1
Mitsumaniak 01975/KMM

Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 257 Skąd: Wa-wa Wilanów
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:25
|
|
|
Może pękło łączenie pomiędzy celami w aku i przy małym prądzie (ładowanie) trzyma, a przy dużym (rozruch) "odpala" połączenie? Możesz spróbować na innym aku? |
_________________ Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-) |
|
|
|
 |
markez12
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X GTS 2,0 - usa version
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:28
|
|
|
Narazie nie mam jak sprawdzić z innego akumulatora
[ Dodano: 23-02-2010, 17:53 ]
Podładowałem akumulator prostownikiem ze 2 godzinki i odpalił to powinno być wszystko doobrze. Dzięki. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2010, 16:17
|
|
|
pfx napisał/a: | Sterowni silnika wystartuje z nastawień fabrycznych, czyli zaprojektowanych tak, jakbyście odpięli i wsadzili nowy ECU. |
o nie nie, nie jest aż tak bardzo kolorowo
[ Dodano: 28-02-2010, 16:21 ]
markez12, w dziesiątce przy słabym akku istnieje możliwość aby odpalił ale kilka sekund po tym zgaśnie - tak jest jak nastąpi duży spadek napięcia przy rozruchu to immo. wariuje |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2010, 16:33
|
|
|
jaceksu25,
Wiem, ale nie powiem? Czyż nie?
Co do wyjmowania akumulatora:
Tydzień temu wyjmowałem akumulator i po ponownym podpięciu przeprowadziłem naukę jak zalecają w instrukcji. Czyli zagrzanie silnika do temperatury roboczej (żeby nie było niedomówień - temperatura cieczy chłodzącej na czujniku = ~temperatura oleju w misce), zgaszenie silnika, po czym ponowne zapalenie z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i pozostawienie na wolnych obrotach.
Po tej procedurze jest kilka pozytywnych objawów.
1. Szybciej i delikatniej zapala - nie ma charakterystycznego szarpnięcia ze słyszanym uderzeniem tłumika.
2. Wydaje mi się że jest cichszy na wolnych i mniej szorstki podczas wchodzenia na obroty.
3. więcej nie pamiętam albo nie zauważyłem
Wygląda że nie głupie jest "uczenie ECU". Poprzednio po odpięciu tego nie zrobiłem i wspomniane wyżej objawy występowały... |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2010, 16:44
|
|
|
jaca71 napisał/a: | po ponownym podpięciu przeprowadziłem naukę jak zalecają w instrukcji |
w jakiej instrukcji
jaca71 napisał/a: | jaceksu25,
Wiem, ale nie powiem? Czyż nie? |
miałem na myśli konkretnie przykład wymiany ECU - to nie jest takie kolorowe, że sobie podmienisz i już jest wszystko ok. Bez muta i tak nic wtedy nie zrobisz - miedzy innymi dlatego, że przypisuje się do sterownika numer nadwozia plus wiele innych... |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2010, 16:53
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | w jakiej instrukcji |
W instrukcji obsługi samochodu Strony nie podam bo mam ją w samochodzie.
[ Dodano: 28-02-2010, 16:56 ]
jaceksu25 napisał/a: | miałem na myśli konkretnie przykład wymiany ECU |
PFX miał (zapewne) na myśli sytuacje kiedy odpinasz akumulator - sterownik po tej czynności się zeruje i wraca do fabrycznych ustawień. Zupełnie jak w przypadku założenia nowego - fabrycznego. Chodzi o zachowanie samochodu, a nie o procedurę wymiany ECU i powiązania go z samochodem. |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 02-03-2010, 21:52
|
|
|
świeży, a raczej "odpowiednio spreparowany" sterownik komputera zagada z każdym autem. Procedure szybkiej podmiany ECU stosują złodzieje, by odpalić auto poza immo. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
LancerGTS08
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-05-2010, 11:25 Re: Odłaczony akumulator a sprawność komputera
|
|
|
markez12 napisał/a: | Witam związku z tym iz nadeszła zima a nie mam zwyczaju jeździć w zimie gdyz mam 2 auto. A wiec odlączyłem akumulator gdyż auto stoi w blaszaku, zabrałem aku do domu lecz dzis zaczołem sie zastanawiac czy nie popieeee sie komputer bo pewnie zegarek czy inne podstawowe ustawienia mogą sie skasować ale czy nic wiecej ??? Prosze o pomoc
Lancer 10 GTS |
Po odłączeniu akumulatora na dłużej niż kilka minut poza ustawieniami radia, zeegara i komputera pokładowego resetuje się także ECU. Ważne aby po ponownym podpięciu akumulatora silnik popracował sobie na luzie przez ok 10 minut (aż się pożądnie nie rozgrzeje), następnie przez pierwsze 15-20 minut jazdy lepiej nie cisnąć za mocno - ECCU będzie on nowa uczył się parametrów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
henryko
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2012 Posty: 37 Skąd: Pojezierze Drawskie
|
Wysłany: 23-02-2013, 18:37
|
|
|
Dla tych co mało jeżdżą i raz na jakiś czas odpalają swoje pojazdy polecam prostownik CTEK 5.0 - szczególnie zimą. Specjalna końcówka przykręcana do klem- bardzo szybkie podłączenie prostownika złączem - no i utrzymanie akumulatora w najlepszej kondycji. Wypróbowane bez konieczności odłączania klem przy ładowaniu. |
|
|
|
 |
|