Włącznik Świateł Awaryjnych - Instrukcja wymiany żarówki |
Autor |
Wiadomość |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 03-03-2010, 13:43 Włącznik Świateł Awaryjnych - Instrukcja wymiany żarówki
|
|
|
Witam,
Wczoraj sie za to zabrałem i postanowiłem ułatwic wszystkim w przyszłości wykonanie tego zadania dlatego pisze tego posta.
Na początek powiem że żaróweczki maja tendencje do częstego przepalania się wiec polecam wymienić je na Diody LED,
Przy Diodach trzeba pamiętać że są półprzewodnikami co znaczy że przewodzą prąd tylko w jednym kierunku.
Więc musi być dobrze zamontowany(w dobra stronę płynie prąd) innaczej nie bedzie działać.
-Na początek trzeba odkręcić Ramkę wokół zegarów, trzeba to zrobić bo Środkowa Listwa (Nazwijmy tak element w którym zamocowany jest zegarek i włącznik awaryjek)
wchodzi częściowo pod ramkę i nie da się go wyjąć bez usunięcia ramki. Widać to na zdjęciu z już okręconą ramką
-Teraz zabieramy sie za panel środkowy,
polecam wyjęcie radia to ułatwi wyjęcie panela środkowego.
Wyjmujemy pokrętła od klimy jeśli jest zamontowana w tym miejscu.
Nie ma stresu wystarczy pociągnąć, nic sie nie uszkodzi a po założeniu ich spowrotem bedzie jak nowe.

Pod skrajnymi pokrętłami są 2 śruby, po jednej na stronę, odkręcamy.
Teraz przyszła pora na wyjęcie całego elenentu,
wcześniej radziłem żeby wyjąć radio bo teraz musimy mocno chwycić element i szarpnąć.
Warto spardzić czy wszystkie zatrzaski zostały na swoim miejscu bo przy szarpnięciu potrafią wyskoczyć.
Odkryliśmy teraz 2 śruby które trzymaja środkową listwę, odkręcamy.
Czas na cały element, trzeba go wyrwac z zatrzasków, POWOLI, żeby go nie połamać.
Najlepiej zacząć od strony zegarów, łatwo można tam chwycić.

Po Zdjęciu elementu odłanczamy kable od zegarka i włacznika.
Włącznik najlepiej wyjąc z elementu, innaczej cieżko bedzie z dostępem do zarówki.
(Tutaj dodam jako ciekawostkę ze zegarek tez można wymontować, ludzie się zastanawiali nad zamontowaniem termometru więc warto to wziąć pod uwagę)
Wymieniamy zaróweczkę na diodę (pamietać ze dioda ma być 12Volt i robic to bez kluczyka w stacyjce).
Przy diodzie tzreba sie upewnić że biegunowość poprawna więc przekręcamy kluczyk i patrzymy czy świeci.
dobrze jest tez zamontować diode tak żeby skierowana była w strone kabiny.

Wczystko składamy do kupy. Wpierw sprawdzając czy wszystkie zatrzaski sa na swoim miejscu.
Dzieki za uwagę, prosze tylko robić do z wyczuciem zwłaszcza wyszarpywanie elementów z zatrzasków,
nie chcemy przecież ich zepsuć.
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-03-2010, 14:04
|
|
|
ekstra robota!! gratulacje, brawo i dzięki za tutorial
nawet mimo tego że nieco się zmartwiłem małą ilością miejsca za zegarkiem
chyba trochę to utrudni sprawę montażu wyświetlacza LCD do termometra
masz może więcej fotek tej akurat części kokpitu (tj. rozebranej środkowej listwy i miejsca za nią)?
jeszcze raz gratulacje i oby służyło bezproblemowo! |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 03-03-2010, 14:16
|
|
|
kgebczyk napisał/a: | nawet mimo tego że nieco się zmartwiłem małą ilością miejsca za zegarkiem
chyba trochę to utrudni sprawę montażu wyświetlacza LCD do termometra |
Wiem że fotka słabej ajkości ale to zaznaczone na czerwono sie wyjmuje, to jest cały zegarek, jest on dosyć spory, długi i szeroki tak jak widać ze środka a dodatkowo z 6cm głeboki
Więcej fotek niestety nie mam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zaskar
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 03-03-2010, 20:11 Re: Włącznik Świateł Awaryjnych - Instrukcja wymiany żarówki
|
|
|
Pawel`85 napisał/a: | Witam,
Wczoraj sie za to zabrałem i postanowiłem ułatwic wszystkim w przyszłości wykonanie tego zadania dlatego pisze tego posta.
|
super Pawel`85 ze udalo ci sie zrobic taka foto-instrukcje co i jak po kolei robic!!
Ja od dluzszego czasu mam zamiar zabrac sie do roboty i zmienic zarowke w awaryjnych oraz w zegarach ale nie moglem sie zebrac.
Czy mozesz jeszcze powiedziec jakiego typu zarowka jest zainstalowana w tym wlaczniku co by zakupic przed wymiana? Czy jest to zarowka biala czy czerwona? Pisales ze zainstalowes diode LED. Mozesz przeslac jakies zdjecia co tam bylo (ew. co zamontowales zamiast zarowki)? Bede wdzieczny bo mysle ze podobne typy zarowek sa w zegarach.. |
_________________ Pozdrawiam,
TOmek |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 03-03-2010, 22:01
|
|
|
Właśnie zapomniałem zrobić zdjęcia samej żarówce ale cos na to poradzimy
(to fotomontaż mojego wykonania ale tak właśnie wygląda taka żaróweczka)
Takie same żarówki sa też we włącznikach przeciwmgielnych i pokrętłach regulacju wysokości świateł i jasności zegarów
 
Zamieniłem samą żarówke na diodę to superjasna czerwona 3mm dioda 1,2V z opornikiem tak zeby działała pod napieciem 12V która została kupiona w sklepie z elektroniką
łatwo ja podmienić z żaróweczką która trzyma sie w tym trzymadełku na zasadzie powyginanego drucika, tak samo zaginam drucik w diodzie i działa
z tym ze jak mowiłem wcześniej warto ukierunkować diode w strone wnętrza samochodu i na koniec wyglądało to mniej więcej tak ...
Na sam koniec, jakby ktoś pytał zdjęcia przerabiałem z takiej żaróweczki która mam z mojego starego Lancera c62
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
zaskar
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 03-03-2010, 22:51
|
|
|
Pawel`85 napisał/a: | Zamieniłem samą żarówke na diodę to superjasna czerwona 3mm dioda 1,2V z opornikiem tak zeby działała pod napieciem 12V która została kupiona w sklepie z elektroniką |
dzieki Pawel`85 za info odnosnie tego co tam siedzi w srodku i (nie) swieci. Zastanawialo mnie tylko czy mozna kupic taka mala zarowke z tym co ja trzyma czy dokupuje sie tylko sama zarowke (bez tej oprawki). Ale widze ze dioda doskonale sie sprawdzi jako zamiennik. Mam nadzieje ze oswietlenie zegarow jest podobnie rozwiazane.
Widzialem ze sa dostepne diody ktore od razu mozna zasilac 12V wiec nie jest konieczne stosowanie rezystora..
Jade jutro do sklepu by zaopatrzyc sie w odpowiednie czesci i do roboty |
_________________ Pozdrawiam,
TOmek |
|
|
|
 |
conrad
Mitsumaniak

Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-03-2010, 23:42
|
|
|
Cytat: | Zastanawialo mnie tylko czy mozna kupic taka mala zarowke z tym co ja trzyma czy dokupuje sie tylko sama zarowke (bez tej oprawki) |
...można kupić taką "żarówkę ledową" w tej oprawce w sklepie elektronicznym (najlepiej udać się do sklepu ze starą żarówką)...najprawdopodobniej okaże się, że sama oprawka ma za dużą średnicę i nie przechodzi przez gniazdo w przycisku...rozwierciłem tworzywo sztuczne wiertłem i bez problemu zamontowałem nową żarówkę w gnieździe starej |
|
|
|
 |
waldek1978
Mitsumaniak Waldi

Auto: Lancer 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 62 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 03-04-2010, 09:25
|
|
|
Po przepaleniu się 2 żaróweczek, też postanowiłem wstawić diodę. Mam nadzieję, że to załatwi sprawę. Ładnie świecie, chociaż muszę przyznać, że podświetlenie jest delikatniejsze, w dzień prawie nie widoczne (w pochmurne dni widać ), ale za to wieczorkiem efekt jest fajny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wojciech1982
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.6 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 14 Skąd: katowice
|
Wysłany: 12-06-2010, 11:34 Re: Włącznik Świateł Awaryjnych - Instrukcja wymiany żarówki
|
|
|
Witam Dzieki Paweł za tutorial , dzieki nimi bezproblemowo wstawilem diody zamiast org. zaroweczki z wasikami.
Efekt ciekawy i mam nadzieje ze dlugie lata spokoju z przepalaniem zaróweczek.
Wstawilem diody z opornikiem bo napiecie w instalacjach 12V wacha sie i może podskoczyc chwilowo nawet do 14V w sklepie elektronicznym odradzili mi diody na 12V bez opornika podpinac do instalacji samochodowej.
Pozdro |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 13-06-2010, 21:02
|
|
|
Cieszę się że pomogłem. W tym celu powstała instrukcja. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 26-11-2011, 08:08
|
|
|
Dołączę się do tematu. Padło mi podświetlenie popielniczki, zapalniczki i oczywiście awaryjnych. Mam też wrażenie, że podświetlenie licznika gorzej świeci niż kiedyś.
Czy ktoś z Was wymieniał żarówki w liczniku? Jest z tym problem ?
Chce też wymienić w podświetleniu awaryjnych ale konsolę mam inną bo z automatyczną klimą. Opracował to ktoś ? |
|
|
|
 |
zaskar
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 27-11-2011, 21:02
|
|
|
Bojar napisał/a: | Mam też wrażenie, że podświetlenie licznika gorzej świeci niż kiedyś.
Czy ktoś z Was wymieniał żarówki w liczniku? Jest z tym problem ?
|
Co do wymiany żarówek od podświetlenia w liczniku to jest to dość proste. Wystarczy odkręcić dwie śruby który mocują ramkę od licznika, wyjąć ramkę, następnie żeby łatwiej wyciągnąć cały zestaw zegarów trzeba wyjąć panel po lewej stronie (tam gdzie włącznik przeciwmgielnych oraz sterowanie lusterkami). Ten panel jest na zatrzaskach więc trzeba go delikatnie "wyrwać" z deski. Później pozostają do odkręcenia trzy śruby mocujące zegary. Do licznika podłączone są dwie kostki z przewodami, które trzeba wypiąć. Po takiej operacji skasują się liczniki trasy A i B, całkowity przebieg pozostaje oczywiście bez zmian po zamontowaniu
W samym panelu widoczne są miejsca, w których są osadzone żarówki, więc bez problemu je znajdziesz. Z tego co pamiętam to do podświetlenia licznika kilometrów jest większa żarówka niż w pozostałych gniazdach.
Złożenie wszystkiego do kupy w odwrotnej kolejności oczywiście. Przed skręceniem wszystkiego warto podłączyć kostki i zobaczyć czy wszystko świeci jak należy |
_________________ Pozdrawiam,
TOmek |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 12-12-2011, 13:21
|
|
|
Ok zrobiłem to tak
W obudowie zegarka trzeba zrobić dziurkę i potem wygląda tak
Zagrek działa super. Temperatura pokazuje się OK.
Zrobiłem tez podświetlenie na czerwono przycisków przeciwmgielnych
Problem jest taki, że diody nie wchodzą z oprawkami za chiny.
W końcu je dolutowałem tak
Działa super ALE Wam tego teraz nie pokażę PONIEWAŻ
Wszystko złozyłem, sprawdziłem - działa - SUPER zadowolony patrze, że nie styka
podświetlenie popielniczki. Docisnąłem i $#@%%%#^@#^@#^#@^#@^#@ posypało się miecho.
Niestety zgasło mi całe podświetlenie regulowane poprzez pokrętło.
Reszta działa OK. Chyba mam ten sam problem co kolega Bartek w innym temacie.
Szukałem po bezpiecznikach i wszystkie OK. Resetowałem przez odłączenie aku i tez nie pomogło.
Nie mam pomysłów ale zdrowy rozsądek wskazuje na ten regulator oświetlenia.
Może to on padł ?
Wszelkie sugestie mile widziane. Próbowałem patrzeć na schematy ale zielony w tym jestem.
EDIT
Mam, mam. Jednak bezpiecznik 7,5A od prawych pozycyjnych padł.
Już wszystko działa. Jutro fotki całości
Info o awarii zostawiam, bo może się przydać potomnym.
Co mi się nie udało
Wsadzić diody do regulacji świateł.
Specyficzna budowa tego przełącznika nie pozwala na włożenie diody lub mnie się nie udalo.
Będę próbował zapodać tam czerwoną żaróweczkę.
Nie udało mi się też odpiąć zegarów. Prawa wiązka siedzi tak mocno, że bałem się urwac kabelki.
Może wrócę do tematu na na wiosnę jak becie cieplej i jasniej. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-02-2015, 18:37
|
|
|
Witam. Kupiłem cały przycisk awaryjnych z myślą że będzie dobra w nim żarówka - niestety też spalona ... jak by ktoś chciał odkupić to za 20zł sprzedam a jak znajdę chwilę to zmienię żarówkę na diodę. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 18-02-2015, 20:32
|
|
|
Balon napisał/a: | Witam. Kupiłem cały przycisk awaryjnych z myślą że będzie dobra w nim żarówka - niestety też spalona ... jak by ktoś chciał odkupić to za 20zł sprzedam a jak znajdę chwilę to zmienię żarówkę na diodę. |
Poważnie kupiłeś cały przełącznik dla żarówki? |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
|