Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Włącznik Świateł Awaryjnych - Instrukcja wymiany żarówki
Autor Wiadomość
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 03-03-2010, 13:43   Włącznik Świateł Awaryjnych - Instrukcja wymiany żarówki

Witam,
Wczoraj sie za to zabrałem i postanowiłem ułatwic wszystkim w przyszłości wykonanie tego zadania dlatego pisze tego posta.

Na początek powiem że żaróweczki maja tendencje do częstego przepalania się wiec polecam wymienić je na Diody LED,
Przy Diodach trzeba pamiętać że są półprzewodnikami co znaczy że przewodzą prąd tylko w jednym kierunku.
Więc musi być dobrze zamontowany(w dobra stronę płynie prąd) innaczej nie bedzie działać.

-Na początek trzeba odkręcić Ramkę wokół zegarów, trzeba to zrobić bo Środkowa Listwa (Nazwijmy tak element w którym zamocowany jest zegarek i włącznik awaryjek)
wchodzi częściowo pod ramkę i nie da się go wyjąć bez usunięcia ramki. Widać to na zdjęciu z już okręconą ramką

-Teraz zabieramy sie za panel środkowy,
polecam wyjęcie radia to ułatwi wyjęcie panela środkowego.
Wyjmujemy pokrętła od klimy jeśli jest zamontowana w tym miejscu.
Nie ma stresu wystarczy pociągnąć, nic sie nie uszkodzi a po założeniu ich spowrotem bedzie jak nowe.


Pod skrajnymi pokrętłami są 2 śruby, po jednej na stronę, odkręcamy.
Teraz przyszła pora na wyjęcie całego elenentu,
wcześniej radziłem żeby wyjąć radio bo teraz musimy mocno chwycić element i szarpnąć.
Warto spardzić czy wszystkie zatrzaski zostały na swoim miejscu bo przy szarpnięciu potrafią wyskoczyć.


Odkryliśmy teraz 2 śruby które trzymaja środkową listwę, odkręcamy.
Czas na cały element, trzeba go wyrwac z zatrzasków, POWOLI, żeby go nie połamać.
Najlepiej zacząć od strony zegarów, łatwo można tam chwycić.


Po Zdjęciu elementu odłanczamy kable od zegarka i włacznika.
Włącznik najlepiej wyjąc z elementu, innaczej cieżko bedzie z dostępem do zarówki.
(Tutaj dodam jako ciekawostkę ze zegarek tez można wymontować, ludzie się zastanawiali nad zamontowaniem termometru więc warto to wziąć pod uwagę)


Wymieniamy zaróweczkę na diodę (pamietać ze dioda ma być 12Volt i robic to bez kluczyka w stacyjce).
Przy diodzie tzreba sie upewnić że biegunowość poprawna więc przekręcamy kluczyk i patrzymy czy świeci.
dobrze jest tez zamontować diode tak żeby skierowana była w strone kabiny.



Wczystko składamy do kupy. Wpierw sprawdzając czy wszystkie zatrzaski sa na swoim miejscu.

Dzieki za uwagę, prosze tylko robić do z wyczuciem zwłaszcza wyszarpywanie elementów z zatrzasków,
nie chcemy przecież ich zepsuć.
Pozdrawiam.
_________________
 
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 03-03-2010, 14:04   

ekstra robota!! gratulacje, brawo i dzięki za tutorial =D>

nawet mimo tego że nieco się zmartwiłem małą ilością miejsca za zegarkiem :(
chyba trochę to utrudni sprawę montażu wyświetlacza LCD do termometra :?

masz może więcej fotek tej akurat części kokpitu (tj. rozebranej środkowej listwy i miejsca za nią)?

jeszcze raz gratulacje i oby służyło bezproblemowo!
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 03-03-2010, 14:16   

kgebczyk napisał/a:
nawet mimo tego że nieco się zmartwiłem małą ilością miejsca za zegarkiem
chyba trochę to utrudni sprawę montażu wyświetlacza LCD do termometra


Wiem że fotka słabej ajkości ale to zaznaczone na czerwono sie wyjmuje, to jest cały zegarek, jest on dosyć spory, długi i szeroki tak jak widać ze środka a dodatkowo z 6cm głeboki


Więcej fotek niestety nie mam.
_________________
 
 
 
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 03-03-2010, 20:11   Re: Włącznik Świateł Awaryjnych - Instrukcja wymiany żarówki

Pawel`85 napisał/a:
Witam,
Wczoraj sie za to zabrałem i postanowiłem ułatwic wszystkim w przyszłości wykonanie tego zadania dlatego pisze tego posta.

super Pawel`85 ze udalo ci sie zrobic taka foto-instrukcje co i jak po kolei robic!!
Ja od dluzszego czasu mam zamiar zabrac sie do roboty i zmienic zarowke w awaryjnych oraz w zegarach ale nie moglem sie zebrac.
Czy mozesz jeszcze powiedziec jakiego typu zarowka jest zainstalowana w tym wlaczniku co by zakupic przed wymiana? Czy jest to zarowka biala czy czerwona? Pisales ze zainstalowes diode LED. Mozesz przeslac jakies zdjecia co tam bylo (ew. co zamontowales zamiast zarowki)? Bede wdzieczny bo mysle ze podobne typy zarowek sa w zegarach..
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 03-03-2010, 22:01   

Właśnie zapomniałem zrobić zdjęcia samej żarówce ale cos na to poradzimy

(to fotomontaż mojego wykonania ale tak właśnie wygląda taka żaróweczka)
Takie same żarówki sa też we włącznikach przeciwmgielnych i pokrętłach regulacju wysokości świateł i jasności zegarów


Zamieniłem samą żarówke na diodę to superjasna czerwona 3mm dioda 1,2V z opornikiem tak zeby działała pod napieciem 12V która została kupiona w sklepie z elektroniką



łatwo ja podmienić z żaróweczką która trzyma sie w tym trzymadełku na zasadzie powyginanego drucika, tak samo zaginam drucik w diodzie i działa
z tym ze jak mowiłem wcześniej warto ukierunkować diode w strone wnętrza samochodu i na koniec wyglądało to mniej więcej tak ...





Na sam koniec, jakby ktoś pytał zdjęcia przerabiałem z takiej żaróweczki która mam z mojego starego Lancera c62
_________________
 
 
 
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 03-03-2010, 22:51   

Pawel`85 napisał/a:
Zamieniłem samą żarówke na diodę to superjasna czerwona 3mm dioda 1,2V z opornikiem tak zeby działała pod napieciem 12V która została kupiona w sklepie z elektroniką

dzieki Pawel`85 za info odnosnie tego co tam siedzi w srodku i (nie) swieci. Zastanawialo mnie tylko czy mozna kupic taka mala zarowke z tym co ja trzyma czy dokupuje sie tylko sama zarowke (bez tej oprawki). Ale widze ze dioda doskonale sie sprawdzi jako zamiennik. Mam nadzieje ze oswietlenie zegarow jest podobnie rozwiazane.
Widzialem ze sa dostepne diody ktore od razu mozna zasilac 12V wiec nie jest konieczne stosowanie rezystora..
Jade jutro do sklepu by zaopatrzyc sie w odpowiednie czesci i do roboty :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
conrad 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-03-2010, 23:42   

Cytat:
Zastanawialo mnie tylko czy mozna kupic taka mala zarowke z tym co ja trzyma czy dokupuje sie tylko sama zarowke (bez tej oprawki)


...można kupić taką "żarówkę ledową" w tej oprawce w sklepie elektronicznym (najlepiej udać się do sklepu ze starą żarówką)...najprawdopodobniej okaże się, że sama oprawka ma za dużą średnicę i nie przechodzi przez gniazdo w przycisku...rozwierciłem tworzywo sztuczne wiertłem i bez problemu zamontowałem nową żarówkę w gnieździe starej
 
 
waldek1978 
Mitsumaniak
Waldi


Auto: Lancer 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 62
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-04-2010, 09:25   

Po przepaleniu się 2 żaróweczek, też postanowiłem wstawić diodę. Mam nadzieję, że to załatwi sprawę. Ładnie świecie, chociaż muszę przyznać, że podświetlenie jest delikatniejsze, w dzień prawie nie widoczne (w pochmurne dni widać :wink: ), ale za to wieczorkiem efekt jest fajny. :biggrin:
_________________

 
 
 
Wojciech1982 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 1.6 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: katowice
Wysłany: 12-06-2010, 11:34   Re: Włącznik Świateł Awaryjnych - Instrukcja wymiany żarówki

Witam Dzieki Paweł za tutorial , dzieki nimi bezproblemowo wstawilem diody zamiast org. zaroweczki z wasikami.

Efekt ciekawy i mam nadzieje ze dlugie lata spokoju z przepalaniem zaróweczek.

Wstawilem diody z opornikiem bo napiecie w instalacjach 12V wacha sie i może podskoczyc chwilowo nawet do 14V w sklepie elektronicznym odradzili mi diody na 12V bez opornika podpinac do instalacji samochodowej.

Pozdro
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 13-06-2010, 21:02   

Cieszę się że pomogłem. W tym celu powstała instrukcja. Pozdrawiam
_________________
 
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 26-11-2011, 08:08   

Dołączę się do tematu. Padło mi podświetlenie popielniczki, zapalniczki i oczywiście awaryjnych. Mam też wrażenie, że podświetlenie licznika gorzej świeci niż kiedyś.
Czy ktoś z Was wymieniał żarówki w liczniku? Jest z tym problem ?
Chce też wymienić w podświetleniu awaryjnych ale konsolę mam inną bo z automatyczną klimą. Opracował to ktoś ?
 
 
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 27-11-2011, 21:02   

Bojar napisał/a:
Mam też wrażenie, że podświetlenie licznika gorzej świeci niż kiedyś.
Czy ktoś z Was wymieniał żarówki w liczniku? Jest z tym problem ?

Co do wymiany żarówek od podświetlenia w liczniku to jest to dość proste. Wystarczy odkręcić dwie śruby który mocują ramkę od licznika, wyjąć ramkę, następnie żeby łatwiej wyciągnąć cały zestaw zegarów trzeba wyjąć panel po lewej stronie (tam gdzie włącznik przeciwmgielnych oraz sterowanie lusterkami). Ten panel jest na zatrzaskach więc trzeba go delikatnie "wyrwać" z deski. Później pozostają do odkręcenia trzy śruby mocujące zegary. Do licznika podłączone są dwie kostki z przewodami, które trzeba wypiąć. Po takiej operacji skasują się liczniki trasy A i B, całkowity przebieg pozostaje oczywiście bez zmian po zamontowaniu :)
W samym panelu widoczne są miejsca, w których są osadzone żarówki, więc bez problemu je znajdziesz. Z tego co pamiętam to do podświetlenia licznika kilometrów jest większa żarówka niż w pozostałych gniazdach.
Złożenie wszystkiego do kupy w odwrotnej kolejności oczywiście. Przed skręceniem wszystkiego warto podłączyć kostki i zobaczyć czy wszystko świeci jak należy :D
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 12-12-2011, 13:21   

Ok zrobiłem to tak



W obudowie zegarka trzeba zrobić dziurkę i potem wygląda tak


Zagrek działa super. Temperatura pokazuje się OK.


Zrobiłem tez podświetlenie na czerwono przycisków przeciwmgielnych
Problem jest taki, że diody nie wchodzą z oprawkami za chiny.
W końcu je dolutowałem tak



Działa super ALE Wam tego teraz nie pokażę PONIEWAŻ
Wszystko złozyłem, sprawdziłem - działa - SUPER zadowolony patrze, że nie styka
podświetlenie popielniczki. Docisnąłem i $#@%%%#^@#^@#^#@^#@^#@ posypało się miecho.
Niestety zgasło mi całe podświetlenie regulowane poprzez pokrętło.
Reszta działa OK. Chyba mam ten sam problem co kolega Bartek w innym temacie.
Szukałem po bezpiecznikach i wszystkie OK. Resetowałem przez odłączenie aku i tez nie pomogło.
Nie mam pomysłów ale zdrowy rozsądek wskazuje na ten regulator oświetlenia.
Może to on padł ?
Wszelkie sugestie mile widziane. Próbowałem patrzeć na schematy ale zielony w tym jestem.
EDIT

Mam, mam. Jednak bezpiecznik 7,5A od prawych pozycyjnych padł.
Już wszystko działa. Jutro fotki całości
Info o awarii zostawiam, bo może się przydać potomnym.




Co mi się nie udało
Wsadzić diody do regulacji świateł.
Specyficzna budowa tego przełącznika nie pozwala na włożenie diody lub mnie się nie udalo.
Będę próbował zapodać tam czerwoną żaróweczkę.

Nie udało mi się też odpiąć zegarów. Prawa wiązka siedzi tak mocno, że bałem się urwac kabelki.
Może wrócę do tematu na na wiosnę jak becie cieplej i jasniej.
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-02-2015, 18:37   

Witam. Kupiłem cały przycisk awaryjnych z myślą że będzie dobra w nim żarówka - niestety też spalona ... jak by ktoś chciał odkupić to za 20zł sprzedam a jak znajdę chwilę to zmienię żarówkę na diodę.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 18-02-2015, 20:32   

Balon napisał/a:
Witam. Kupiłem cały przycisk awaryjnych z myślą że będzie dobra w nim żarówka - niestety też spalona ... jak by ktoś chciał odkupić to za 20zł sprzedam a jak znajdę chwilę to zmienię żarówkę na diodę.


Poważnie kupiłeś cały przełącznik dla żarówki?
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.