Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Na gazie zapala sie CE a na benzynie gaśnie
Autor Wiadomość
hohel 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1.3 12v CAO '96 (4G13)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-03-2010, 08:41   [CA1A 1.3] Na gazie zapala sie CE a na benzynie gaśnie

Moj colcik ma taki mankamen, że na wolnych obrotach zapala się CE. A wygląda to tak. Odpalam na benzynie. Jak dostanie temperatury to przy przejsciu na wyższe obroty przechodzi na gaz. Kiedy jade jest wszystko ok. Gdy zatrzymam sie np na skrzyżowaniu obroty wiadomo zejdą na normalne postojowe to zapala się CE. I pali sie cały czas do czasu aż nie wyłaczę silnika lub jak nie przełaczę na benzyne. Wtedy chodząc na benzynie CE sie wyłacza. Praca silnika jadącego na gazie z właczonym lub z wyłaczonym CE jest taka sama, ale może palić wiecej. Ostatnio badam tę sprawę. Wymieniłem już przewody WN , swiece, kopułkę i palec rozdzielacza. Silnik na benzynie pracuję rowniutko na wolnych obrotach. Przy przyśpieszaniu gwałtownym troszkę mi na początku szarpie ale ma dużą moc. Na gazie jeżdzi dobrze, ale pali mi na trasie ok 10 litrow. Instalację gazową mam zwykłą bez sekwencji. Od początku zainstalowania instalacji CE na wolnych obrotach mi sie zapalał. Instalator gazu powiedział że tak ma być, ale to mnie niepokoi. Z gry dziekuje za fachową pomoc.
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2010, 09:31   

Nie przejmuj się, to nic poważnego. W większości istalacji tak jest. Zastosowano standardowy emulator, a w Miśkach - by uniknąć zapalanie sie CE - stosuje się emulator o innej wartości. Ale - jak już napisałem - jest to drobiazg i nie masz czym sie przejmować. W żaden sposób nie wpływa to silnik i jego zachowanie. W Lancerze mamy to samo - kiedy zapala się CE wiemy, że auto przełączyło się na gaz.

BTW - temat przenoszę do działu LPG.
 
 
cyklista 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-03-2010, 12:35   

To że nic poważnego to się zgodzę. Ale że w większości instalacji tak jest to się nie zgodzę, w większości instalacji zakładanych źle to tak jest al we wszystkich instalacjach założonych dobrze tak nie ma, bo chyba nie uważasz za dobrze zrobioną instalację gdzie dano zły emulator. Na dodatek 10 l na trasie to chyba nie jest dobrze (chyba że jeździ szybko). Pytanie jakie błędy wskazuje CE jak się pali, wtedy można ocenić czy zostawić w spokoju czy jednak poprawiać.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-03-2010, 12:50   

Witam. tak jak napisał cyklista to nie jest zbyt poważne. Emulator to urządzenie oszukujące komputer auta podczas jazdy na gazie, komputer nie widzi różnicy w składzie mieszanki. U Ciebie zastosowano niewłaściwy do silnika. Komputer prawdopodobie wyświetla błąd związany z odczytem sondy lambda o zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance. Już w kilku autach miałem gaz i nigdy nie miałem z tym problemu. Jeśli masz instalacje jeszcze na gwarancji to proponuję to poprawić bo to brzydko wygląda a auto na benzynie z powodu tego błędu może chodzić w trybie awaryjnym czyli trochę więcej palić i mieć trochę mniejszą moc.
 
 
hohel 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1.3 12v CAO '96 (4G13)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-03-2010, 13:59   

Dzięki za szybką odpowiedź. Jak juz wspomniałem po przełaczeniu z gazu na benzyne CE się wyłacza. Zapala się tylko na gazie na wolnych obrotach.
I jeszcze mam inny problem: jak chodzi na benzynie na wolnych obrotch na biegu jałowym gdy dodaje gazu to ma taki mały krotki moment zanim wejdzie w obroty, w czasie ktorego troszke zatrzesie silnikiem. Nie ma płynnego wejscia na wyższe obroty. Jak już jest na obrotach to wejscie na wyższe obroty jest ok.Na gazie tego problemu nie ma płynnie podnoszą się obroty. Nadmieniam ze ma sporą moc i nie narzekam na przyśpieszanie.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-03-2010, 14:55   

Tak jak pisałem auto może chdzić w trybie awaryjnym i nie ma wtedy pełnej mocy. Kontrolka sygnalizuje tylko błąd w momencie jego zaistnienia ale blad jest cały czas w pamięci kompa. Należało by sprawdzić błędy i je wykasować a następnie sprawdzić jak się auto zachowuje po wykasowaniu, ale nie przełanczać wcześniej na gaz żeby znowu nie spowodować błędu.
 
 
hohel 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1.3 12v CAO '96 (4G13)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-03-2010, 23:34   

A jak mam wykasowac te błędy?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-03-2010, 11:47   

Poszukaj na forum odnośnie colta. Być może jak w carismie na kilka minut trzeba odłączyć akumulator. Ale lepiej najpierw poczytaj bo na przykład w moim aucie po odłączeniu trzeba kompa uczyć obrotów ale wszystko jest na forum.
 
 
hohel 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1.3 12v CAO '96 (4G13)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 06-03-2010, 11:52   

ok dzieki.
 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 08-03-2010, 20:03   

zła emulacja sondy Lambda
_________________
...biała strona mocy....
 
 
kn11 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 12
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 02-05-2010, 22:20   

to nie jest zła emulacja sondy tylko zla emulacja wtrysków benzynowych
mialem dokladnie to samo i powiem szczerze bardzo mnie ten zapalający się check wkurzał. Zresztą przy ciągle palącym checku nie wiesz czy z autem jest wszystko ok.
w mitsubishi komputer benzynowy sprawdza wtryski poniżej 900-1000 obr.,
jest tak ze jak auto chodzi na ssaniu to masz obroty powyzej 1000, jak ssanie sie wylaczy i dojedziesz np. do swiatel to check engine sie wlaczy( komputer sprawdzi ze wtryski benzynowe są wyłączone - gdy jedziesz na gazie) na wolnych obrotach
rozwiazaniem jest zastosowanie emulatora tzw do aut japońskich i ustawienie na 50 Ohm (np. firmy STAG - ja mam taki)
 
 
hohel 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1.3 12v CAO '96 (4G13)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 04-05-2010, 07:07   

O dzięki. To jest rozwiązanie godne uwagi.
pozdrawiam
 
 
 
Nelka 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,3 96
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Paź 2009
Posty: 23
Skąd: Kłodzko/Stanowice/Rybnik
Wysłany: 07-05-2010, 23:22   

mam ten sam problem w MOIM Lansim :) też się przejmowałam, że coś niedobrego się dzieje pojechałam na komputer bo gazownicy stwierdzili, że wszystko OKIS i tak ma być...Na komputerze wyszło, że pojawiający się błąd CE związany jest z sonda lambda - > sprawna w 60% i wymaga za niedługo wymiany :) Narazie jeżdżę bo nie narzekam na spalanie (ok 7-8lgazu/100km i 8l beny/100km w silniku 1.3, więc nie jest zle) a do pojawiającego się ślicznego pomarańczowego CE już pomału przywykłam :mrgreen: Tak jak pisują koledzy może to kwestia samej instalacji .Pozdrawiam i życze powodzonka 8)
_________________
Kobieta na forum - Dolny i Górny Śląsk > Kłodzko i Stanowice (Rybnik)
 
 
 
stiop3 
Nowy Forumowicz
stiop3

Auto: hyundai sonica
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 29
Skąd: skarzysko-kam
Wysłany: 13-07-2010, 01:01   

zacznij sie martwic, jezdzisz na ubogiej mieszance gazowej, a to grozi nad/wypaleniem zaworów. Prawidłowo wyregulowany silnik powinien zuzywac o 20% gazu wiecej, jak benzyny ( w litrach oczywiscie)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.