Poprawa kilku drobiazgów w moim Miśku |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-02-2010, 20:47
|
|
|
ApAcHoS napisał/a: |
- głośne przednie zawieszenie na nierównościach (też tak macie????) zero luzów na na dziurach czy śpiących policjantach "słychać" przedni zawias............... |
Nie. U mnie działa cicho. Sprawdź czy to zawieszenie czy nie coś pod kolumną kierowniczą (tam np. tunel nawiewowy potrafi wypaść przez co podskakuje i stuka). Chodź jak sobie przypomnę jazdę na 16 calach po nierównościach to wszystko podskakiwało na tym sztywnym zawieszeniu i zmuszało do wolniejszej jazdy... Na 15 calach nie ma tego problemu.
ApAcHoS napisał/a: | - jak kręcę kierownicą to słyszę na postoju takie terkotanie....auto sprawdzone na podnosniku i wszystko podobno jest dobrze................??? (podobno może o jakąś gume może zachaczać..?) |
Nic takiego się nie dzieje w miejscu obracam i żadnych negatywnych odgłosów nie słyszę ale coś z układem kierowniczym było poruszane na forum kiedyś chodziło o dociśnięcie czegoś w przekładni kierowniczej. |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 27-02-2010, 21:01
|
|
|
W sumie mogę zrobić...
Jak będzie zamówienie konkretne, to mogę spróbować wycenić i wykonać...
Nie wiem tylko jakby było z uniwersalnością.
Swoją dopasowywałem i kombinowałem z ustawieniem trochę czasu i o ile znałbym układ kielichów i rozłożenie wnętrza, to mogę wykonać rozpórkę do dowolnego pojazdu |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2010, 09:23
|
|
|
Radowan napisał/a: | Swoją dopasowywałem i kombinowałem z ustawieniem trochę czasu i o ile znałbym układ kielichów i rozłożenie wnętrza, to mogę wykonać rozpórkę do dowolnego pojazdu |
A ile taka przyjemność? I jakie wymiary potrzebujesz? |
|
|
|
 |
ApAcHoS
Mitsumaniak

Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 434 Skąd: WWL
|
Wysłany: 28-02-2010, 10:27
|
|
|
Radowan napisał/a: | W sumie mogę zrobić...
Jak będzie zamówienie konkretne, to mogę spróbować wycenić i wykonać...
|
To ile bys liczył za taką jak zrobiłeś ?
Pytam z ciekawości...
[ Dodano: 28-02-2010, 10:30 ]
krzychu napisał/a: | Sprawdź czy to zawieszenie czy nie coś pod kolumną kierowniczą (tam np. tunel nawiewowy potrafi wypaść przez co podskakuje i stuka). Chodź jak sobie przypomnę jazdę na 16 calach po nierównościach to wszystko podskakiwało na tym sztywnym zawieszeniu i zmuszało do wolniejszej jazdy... Na 15 calach nie ma tego problemu.
coś z układem kierowniczym było poruszane na forum kiedyś chodziło o dociśnięcie czegoś w przekładni kierowniczej. |
No fakt że sztywno jest na niskich 16 ale trochę mnie to dziwi biorąc pod uwagę że miałem u siebie w corolli sztywniejsze zawieszenie-w zasadzie kamień i zero niemiłych odgłosów z zawieszenia....jak pisałem zawieszenie sprawdzałem i nic tam nie ma-zero luzów...
Co do układu kierowniczego to poszperam ale jakby Ktoś mi podlinkował coś o podobnych sprawach to byłbym wdzięczny. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-02-2010, 15:01
|
|
|
Radowan, z jakiego materialu jest ta rozporka? |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 28-02-2010, 15:56
|
|
|
Blachy są zrobione ze stali 18G2A z atestem D.
Rura to odpowiednik tej samej stali (R45)
W sumie wszystko jest kwestią ceny i gdyby nie zależało mi na finansach to zrobiłbym albo ze stali CrMo albo CrNi (np 18/10). |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 28-02-2010, 19:17
|
|
|
Mysle ze jak bys wycenił to łatwiej by sie z ludźmi rozmawiało. Pomyśl tak przy 10 sztukach jakie były by koszty. Co do materiału, jeśli o mnie chodzi to nie mam zielonego pojęcia co żeś napisał w poprzednim poście...
A czy aluminium też wchodzi w grę?? Tzn jakis stop aluminium bo stal to chyba cieżka bedzie. Nie wiem zresztą nie znam sie za bardzo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 28-02-2010, 20:14
|
|
|
Ja powiem tak:
Jutro myślę, że będę próbował wycenić konkretnie.
Jeżeli chodzi o materiał, ok aluminium jest lepsze i gorsze jednocześnie.
Porównując masową wytrzymałość przy takiej samej wadze konstrukcja będzie wytrzymalsza.
Natomiast gabarytowo... Wystarczy zobaczyć na rowery i rurki z których robi się stalowe i aluminiowe ramy.
Niestety, może być tak, że aluminium się nie zmieści...
To jest oczywiście według mojej wiedzy i jeżeli ktoś ma pomysł i inne spojrzenie to chętnie nauczę się czegoś... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-02-2010, 20:39
|
|
|
Pawel`85 napisał/a: | Co do materiału, jeśli o mnie chodzi to nie mam zielonego pojęcia co żeś napisał w poprzednim poście... |
Ja wymieklem przy "atescie D".
Co to za atest? |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 01-03-2010, 00:23
|
|
|
Kiedyś atestem D oznaczało się stal o podwyższonej udarności w niskich temperaturach.
Dzisiaj jest określenie stali S355J2G3 i oznacza to samo (podwyższoną udarność ) |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-03-2010, 01:01
|
|
|
Chromonikiel jest duzo droższy?
Przegapiłem ten temat
Powiedz mi jeszcze tylko taka rzecz.
Linkowales rozporki innego typu, a zrobiłeś zupełnie co innego.
Mam prosbe o powiekszenie (lub wytłumaczenie) czemu w ten sposób rozwiązałeś laczenie?
Nie bedzie to zbyt pracowac?
Dlatego miedzy innymi dopytywałem o stal. |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 13-03-2010, 14:25
|
|
|
Ustawiając rozpórkę w aucie musiałem pokombinować, jak ją zamontować.
Od tyłu przeszkadzał mi kolektor dolotowy a z przodu puszka filtra powietrza.
Zależało mi, żeby rura łącząca była jak najprostsza. Stąd tak niewielkie odgięcia.
Jedynym sposobem ustawienia, było wykonanie tarcz mocujących, zamocowanie ich na kielichach i taka zabawa ze śrubami ( w dwóch płaszczyznach ) żeby nie było kolizji z żadnym elementem.
Docelowo myślę aby śrubę, która łączy rurkę z tuleją zamienić na spoinę.
Rurka ma przekrój 27mmx2.9mm więc przy wytrzymałości na rozciąganie 355MPa bez problemu wytrzyma siły rozciągające. Ponadto przy tej średnicy i grubości ścianek ma dużą odporność na ściskanie i wyboczenie.
Jezu... ale ja mądrości piszę, aż wstyd...
A to że wklejałem linki do innych rozpórek... Szukałem po prostu rozwiązań możliwych. Metodą eliminacji doszedłem do rozwiązania prostszego i możliwego do wykonania na moje warunki. Mały skromny warsztat i podstawowe narzędzia.
Przestrzenne rozwiązania były dla mnie za skomplikowane i w sumie ciężkie do wykonania.
Poza tym jakoś nie dostałem wskazówek ani odzewu, więc sam musiałem zakombinować
Teraz po zrobieniu pierwszej, mam jako takie pojęcie. Jestem na etapie tworzenia dokumentacji rysunkowej i optymalizuję konstrukcję i rozwiązania.
Jak zrobiłem tą, widzę niedociągnięcia i może w następnych uda mi się je naprawić...
[ Dodano: 08-03-2010, 15:10 ]
Niestety będzie to jako wyedytowany post i jako dołączony, ale trudno.
Mam wycenę tej rozpórki. Po wstępnych ustaleniach wiem, że dokładnie taka jak moja (do Lancera nie powinna przekroczyć 350pln, przy większym zamówieniu części można zbić z ceny. (Oczywiście na towar daję rachunek i gwarancję) To jest jak powiedziałem stal 18G2A (S355J2G3), mam tylko problem z lakierowaniem i piaskowaniem tego elementu, więc cena może tego nie obejmować (postaram się dowiedzieć jutro ile kosztowałoby piaskowanie i lakierowanie piecowe lub proszkowe na dowolny kolor, (ja chcę na metaliczny kolor na czarnym podkładzie).
Dzisiaj jeszcze powiem jakie wymiary bym potrzebował robiąc do innych modeli te rozpórki. Najlepiej oczywiście jakbym miał jeden egzemplarz modelu do obmiarów, ale myślę, że można sobie poradzić ze wszystkim.
Ktoś się pisze na taki eksperyment?
Po testach (50km różnymi drogami, auta nie żałowałem) stwierdzam że:
-jest ciszej
-jest precyzyjniej
-jest wygodniej
-jest szybciej
Same plusy |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 13-03-2010, 15:19
|
|
|
Radowan napisał/a: | Po wstępnych ustaleniach wiem, że dokładnie taka jak moja (do Lancera nie powinna przekroczyć 350pln, |
Myślę ze wychodzi troche za drogo. Dlatego wszyscy przycichli. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 13-03-2010, 18:34
|
|
|
Widzę, że przycichli.
Niestety przy zastosowaniu takiego materiału i takich wymiarów elementów wychodzi taka cena.
Przy pojedynczym produkcie wychodzi drożej. Większa ilość ze względu na zamówienie materiału i koszty wyjdzie pewnie taniej.
Ja napisałem że 350PLN to max i myślę, że udałoby się zejść z ceną, bo nie każdy potrzebuje piaskować albo kłaść 5 warstw lakieru a i materiał pewnie na wyrost trochę zastosowałem.
Nawet wykonując półprodukt wyjdzie taniej, a każdy umie czy malować czy z montażem nie byłoby problemu.
Myślę, że jeżeli ktoś potrafi zmienić koło w aucie to z montażem na pewno by sobie poradził.
Ja teraz zaczynam pracę nad przednią dolną i dwoma tylnymi. A jak się rozpędzę to wstawię jeszcze środkową poprzeczną i dwie dolne boczne
Ale zobaczymy... Jak się chętny znajdzie to i ja jestem gotowy do współpracy.
Natomiast znalazłem dzisiaj coś ciekawego:
Mechanizm działania rozpórki.
http://throwdownperforman...products_id=288 |
|
|
|
 |
|