Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Poprawa kilku drobiazgów w moim Miśku
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-02-2010, 20:47   

ApAcHoS napisał/a:

- głośne przednie zawieszenie na nierównościach (też tak macie????) zero luzów na na dziurach czy śpiących policjantach "słychać" przedni zawias...............


Nie. U mnie działa cicho. Sprawdź czy to zawieszenie czy nie coś pod kolumną kierowniczą (tam np. tunel nawiewowy potrafi wypaść przez co podskakuje i stuka). Chodź jak sobie przypomnę jazdę na 16 calach po nierównościach to wszystko podskakiwało na tym sztywnym zawieszeniu i zmuszało do wolniejszej jazdy... Na 15 calach nie ma tego problemu.

ApAcHoS napisał/a:
- jak kręcę kierownicą to słyszę na postoju takie terkotanie....auto sprawdzone na podnosniku i wszystko podobno jest dobrze................??? (podobno może o jakąś gume może zachaczać..?)


Nic takiego się nie dzieje w miejscu obracam i żadnych negatywnych odgłosów nie słyszę ale coś z układem kierowniczym było poruszane na forum kiedyś chodziło o dociśnięcie czegoś w przekładni kierowniczej.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 27-02-2010, 21:01   

W sumie mogę zrobić...
Jak będzie zamówienie konkretne, to mogę spróbować wycenić i wykonać...
Nie wiem tylko jakby było z uniwersalnością.
Swoją dopasowywałem i kombinowałem z ustawieniem trochę czasu i o ile znałbym układ kielichów i rozłożenie wnętrza, to mogę wykonać rozpórkę do dowolnego pojazdu :)
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2010, 09:23   

Radowan napisał/a:
Swoją dopasowywałem i kombinowałem z ustawieniem trochę czasu i o ile znałbym układ kielichów i rozłożenie wnętrza, to mogę wykonać rozpórkę do dowolnego pojazdu :)

A ile taka przyjemność? I jakie wymiary potrzebujesz?
 
 
 
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 28-02-2010, 10:27   

Radowan napisał/a:
W sumie mogę zrobić...
Jak będzie zamówienie konkretne, to mogę spróbować wycenić i wykonać...


To ile bys liczył za taką jak zrobiłeś ?
Pytam z ciekawości...

[ Dodano: 28-02-2010, 10:30 ]
krzychu napisał/a:
Sprawdź czy to zawieszenie czy nie coś pod kolumną kierowniczą (tam np. tunel nawiewowy potrafi wypaść przez co podskakuje i stuka). Chodź jak sobie przypomnę jazdę na 16 calach po nierównościach to wszystko podskakiwało na tym sztywnym zawieszeniu i zmuszało do wolniejszej jazdy... Na 15 calach nie ma tego problemu.
coś z układem kierowniczym było poruszane na forum kiedyś chodziło o dociśnięcie czegoś w przekładni kierowniczej.


No fakt że sztywno jest na niskich 16 ale trochę mnie to dziwi biorąc pod uwagę że miałem u siebie w corolli sztywniejsze zawieszenie-w zasadzie kamień i zero niemiłych odgłosów z zawieszenia....jak pisałem zawieszenie sprawdzałem i nic tam nie ma-zero luzów...
Co do układu kierowniczego to poszperam ale jakby Ktoś mi podlinkował coś o podobnych sprawach to byłbym wdzięczny.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-02-2010, 12:06   

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

to ten temat o układzie kierowniczym.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-02-2010, 15:01   

Radowan, z jakiego materialu jest ta rozporka?
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 28-02-2010, 15:56   

Blachy są zrobione ze stali 18G2A z atestem D.
Rura to odpowiednik tej samej stali (R45)
W sumie wszystko jest kwestią ceny i gdyby nie zależało mi na finansach to zrobiłbym albo ze stali CrMo albo CrNi (np 18/10).
 
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 28-02-2010, 19:17   

Mysle ze jak bys wycenił to łatwiej by sie z ludźmi rozmawiało. Pomyśl tak przy 10 sztukach jakie były by koszty. Co do materiału, jeśli o mnie chodzi to nie mam zielonego pojęcia co żeś napisał w poprzednim poście...
A czy aluminium też wchodzi w grę?? Tzn jakis stop aluminium bo stal to chyba cieżka bedzie. Nie wiem zresztą nie znam sie za bardzo.
_________________
 
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 28-02-2010, 20:14   

Ja powiem tak:
Jutro myślę, że będę próbował wycenić konkretnie.
Jeżeli chodzi o materiał, ok aluminium jest lepsze i gorsze jednocześnie.
Porównując masową wytrzymałość przy takiej samej wadze konstrukcja będzie wytrzymalsza.
Natomiast gabarytowo... Wystarczy zobaczyć na rowery i rurki z których robi się stalowe i aluminiowe ramy.
Niestety, może być tak, że aluminium się nie zmieści...
To jest oczywiście według mojej wiedzy i jeżeli ktoś ma pomysł i inne spojrzenie to chętnie nauczę się czegoś...
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-02-2010, 20:39   

Pawel`85 napisał/a:
Co do materiału, jeśli o mnie chodzi to nie mam zielonego pojęcia co żeś napisał w poprzednim poście...

Ja wymieklem przy "atescie D". :mrgreen:
Co to za atest?
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 01-03-2010, 00:23   

Kiedyś atestem D oznaczało się stal o podwyższonej udarności w niskich temperaturach.
Dzisiaj jest określenie stali S355J2G3 i oznacza to samo (podwyższoną udarność :) )
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-03-2010, 01:01   

Chromonikiel jest duzo droższy?
Przegapiłem ten temat :oops:
Powiedz mi jeszcze tylko taka rzecz.
Linkowales rozporki innego typu, a zrobiłeś zupełnie co innego.
Mam prosbe o powiekszenie (lub wytłumaczenie) czemu w ten sposób rozwiązałeś laczenie?

Nie bedzie to zbyt pracowac?
Dlatego miedzy innymi dopytywałem o stal.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 13-03-2010, 14:25   

Ustawiając rozpórkę w aucie musiałem pokombinować, jak ją zamontować.
Od tyłu przeszkadzał mi kolektor dolotowy a z przodu puszka filtra powietrza.
Zależało mi, żeby rura łącząca była jak najprostsza. Stąd tak niewielkie odgięcia.
Jedynym sposobem ustawienia, było wykonanie tarcz mocujących, zamocowanie ich na kielichach i taka zabawa ze śrubami ( w dwóch płaszczyznach ) żeby nie było kolizji z żadnym elementem.
Docelowo myślę aby śrubę, która łączy rurkę z tuleją zamienić na spoinę.
Rurka ma przekrój 27mmx2.9mm więc przy wytrzymałości na rozciąganie 355MPa bez problemu wytrzyma siły rozciągające. Ponadto przy tej średnicy i grubości ścianek ma dużą odporność na ściskanie i wyboczenie.

Jezu... ale ja mądrości piszę, aż wstyd...

A to że wklejałem linki do innych rozpórek... Szukałem po prostu rozwiązań możliwych. Metodą eliminacji doszedłem do rozwiązania prostszego i możliwego do wykonania na moje warunki. Mały skromny warsztat i podstawowe narzędzia.
Przestrzenne rozwiązania były dla mnie za skomplikowane i w sumie ciężkie do wykonania.
Poza tym jakoś nie dostałem wskazówek ani odzewu, więc sam musiałem zakombinować :)

Teraz po zrobieniu pierwszej, mam jako takie pojęcie. Jestem na etapie tworzenia dokumentacji rysunkowej i optymalizuję konstrukcję i rozwiązania.
Jak zrobiłem tą, widzę niedociągnięcia :) i może w następnych uda mi się je naprawić...

[ Dodano: 08-03-2010, 15:10 ]
Niestety będzie to jako wyedytowany post i jako dołączony, ale trudno.

Mam wycenę tej rozpórki. Po wstępnych ustaleniach wiem, że dokładnie taka jak moja (do Lancera 8) nie powinna przekroczyć 350pln, przy większym zamówieniu części można zbić z ceny. (Oczywiście na towar daję rachunek i gwarancję) To jest jak powiedziałem stal 18G2A (S355J2G3), mam tylko problem z lakierowaniem i piaskowaniem tego elementu, więc cena może tego nie obejmować (postaram się dowiedzieć jutro ile kosztowałoby piaskowanie i lakierowanie piecowe lub proszkowe na dowolny kolor, (ja chcę na metaliczny kolor na czarnym podkładzie).

Dzisiaj jeszcze powiem jakie wymiary bym potrzebował robiąc do innych modeli te rozpórki. Najlepiej oczywiście jakbym miał jeden egzemplarz modelu do obmiarów, ale myślę, że można sobie poradzić ze wszystkim.

Ktoś się pisze na taki eksperyment?


Po testach (50km różnymi drogami, auta nie żałowałem) stwierdzam że:
-jest ciszej
-jest precyzyjniej
-jest wygodniej
-jest szybciej

Same plusy :)
 
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 13-03-2010, 15:19   

Radowan napisał/a:
Po wstępnych ustaleniach wiem, że dokładnie taka jak moja (do Lancera nie powinna przekroczyć 350pln,


Myślę ze wychodzi troche za drogo. Dlatego wszyscy przycichli.
_________________
 
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 13-03-2010, 18:34   

Widzę, że przycichli.
Niestety przy zastosowaniu takiego materiału i takich wymiarów elementów wychodzi taka cena.
Przy pojedynczym produkcie wychodzi drożej. Większa ilość ze względu na zamówienie materiału i koszty wyjdzie pewnie taniej.
Ja napisałem że 350PLN to max i myślę, że udałoby się zejść z ceną, bo nie każdy potrzebuje piaskować albo kłaść 5 warstw lakieru a i materiał pewnie na wyrost trochę zastosowałem.
Nawet wykonując półprodukt wyjdzie taniej, a każdy umie czy malować czy z montażem nie byłoby problemu.
Myślę, że jeżeli ktoś potrafi zmienić koło w aucie to z montażem na pewno by sobie poradził.

Ja teraz zaczynam pracę nad przednią dolną i dwoma tylnymi. A jak się rozpędzę to wstawię jeszcze środkową poprzeczną i dwie dolne boczne 8)

Ale zobaczymy... Jak się chętny znajdzie to i ja jestem gotowy do współpracy.

Natomiast znalazłem dzisiaj coś ciekawego:
Mechanizm działania rozpórki.

http://throwdownperforman...products_id=288
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.