OII: 2.2 DID TC-SST DOHC 6 TC-SST vs. manual 2.2 |
Autor |
Wiadomość |
wronke
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.2D 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: CH
|
Wysłany: 14-03-2010, 15:44 OII: 2.2 DID TC-SST DOHC 6 TC-SST vs. manual 2.2
|
|
|
poza tym ze jest drogi to nie udalo mi sie znalezc zadnych Waszych komentarzy w temacie nowej przekladni? bo silnik wyglada znajomo.
moje spostrzezenia - widzialem tylko na stronie pare danych to
duzo wolniej sie zbiera do 100, vs stare dobre manualne 2.2 : 11.7s vs 9.9, spalanie nieznacznie wieksze.
wiec jesli ktos wczesniej ujezdzal 2.2 a teraz mial przyjemnosc zobaczyc w akcji nowa skrzynie = prosze o podzielenie sie wrazeniami.
pozdr.
p
p.s. ciekawe ze opis skrzyni 2.2 manulanej (po liftingu) - tez pokazuje 11.1 do 100, vs poprzednie 9.9 - > czyzby nowe 2.2 bylo totalnie zamulone przy starcie od zera? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-03-2010, 16:57
|
|
|
Jeździłem testówką w ASO Mitsubishi w Sztokholmie w zeszłym tygodniu. Automat strasznie zamulil ten motorek w porównaniu do wersji z manualną skrzynią biegów. Choć wygoda jest fenomenalna |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-03-2010, 21:31
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Automat strasznie zamulil ten motorek w porównaniu do wersji z manualną skrzynią biegów | mitsu00, może porównujesz do swojego i dlatego tak Ci się wydaje? TC-SST to jest przecież odpowiednik VW DSG i tam raczej nie narzekają na mulenie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2010, 21:34
|
|
|
Rezon, to jest bardzo możliwe. Spójrz na sytuację w EVO... |
_________________
 |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 15-03-2010, 15:34
|
|
|
Problem jest taki, że skrzynie automatyczne w Polsce są mało popularne, więc trudno jest o jakąś bezpośrednią relację od użytkownika, a TC-SST jest do tego nowością z O2. 3 tyg. temu na forum Colta zadałem podobne pytanie, i do teraz zero odpowiedzi.
Przed zakupem o2 , byłem na jeździe próbnej u konkurencji gdzie właśnie dwu sprzęgło skrzynia biegów produkowana przez tę samą firmę, co z skrzynia w O2. Potwierdzam mułowatość, z tym, że tam był silnik 2.0 (140). Pomijam, że wybrałem samochód ten a nie inny, to żałuję, że nie zdecydowałem się na samochód z automatem nawet jak by to miło być koszem mułowatości. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2010, 15:46
|
|
|
KowaliK napisał/a: | Rezon, to jest bardzo możliwe. Spójrz na sytuację w EVO... |
Ale EVO zamula tylko przy starcie (za nisko zaczyna "brać" skrzynia podobno w obawie przed zużyciem jednego ze sprzęgła) a potem (po starcie) już jest tylko lepiej. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-03-2010, 16:03
|
|
|
sylb napisał/a: | Przed zakupem o2 , byłem na jeździe próbnej u konkurencji gdzie właśnie dwu sprzęgło skrzynia biegów produkowana przez tę samą firmę, co z skrzynia w O2. Potwierdzam mułowatość, z tym, że tam był silnik 2.0 (140). | Dla mnie nieco dziwne po jazdach próbnych Octavią z DSG. Wystarczy porównać dane fabryczne Octavii - silnik 2.0TDI 103kW (skąd my go znamy?) - Vmax 208man/207DSG, 0-100 - 9.6s man/ 9.6s DSG, średnie zużycie ON 5,7l man/ 5.9l DSG. Czyli praktycznie bez wpływu na cokolwiek oprócz wygodu i komfortu. A w Mitsu tak się nie dało?
Jak zabierałem się do zakupu Outka to szukałem 4x4 w dieslu i automacie dwusprzęgłowym (Audi) ale były poza moim zasięgiem finansowym i skończyło się na Outku w manualu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2010, 16:09
|
|
|
rezon napisał/a: | A w Mitsu tak się nie dało? |
Może inżynierowie Mitsubishi mieli na względzie bezawaryjność układu a inżynierom VW ostatnio o co innego chodzi (apropo tego co znacie). |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-03-2010, 20:30
|
|
|
rezon napisał/a: | mitsu00, może porównujesz do swojego i dlatego tak Ci się wydaje? TC-SST to jest przecież odpowiednik VW DSG i tam raczej nie narzekają na mulenie. |
Porównywałem do standardowego 2.2 HDI. Możecie kwestionować co napisałem nt mulenia czy nie. ja to tak odebrałem. Automat płynnie zmienia biegi ale silnik jakby miał miej mocy z tą skrzynią. Zresztą dane producenta dotyczące modelu po lifcie z tą skrzynią mówią same za siebie: auto przyspiesza o 2 sek wolniej niż manual przed liftem. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:01
|
|
|
mitsu00, zapomniałem dodać - . mitsu00 napisał/a: | Zresztą dane producenta dotyczące modelu po lifcie z tą skrzynią mówią same za siebie: auto przyspiesza o 2 sek wolniej niż manual przed liftem. | z faktami się nie dyskutuje. 2s to baaaardzo dużo i mocno odczuwalne |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Rotax
Nowy Forumowicz

Auto: seat ibiza
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 14 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-09-2010, 21:39
|
|
|
Witam wszystkich jako "nowy"
Czytam większośc tematów na tym forum ponieważ od jakiegoś czasu przymierzam sie do zakupu Outka II.
No i mam dylemat czy ze skrzynią manualną czy automatyczną TC-SST, niestety w salonie obok mnie nie ma takowego do jazdy testowej i nikt z osób mi mniej lub bardziej znanych nie ma czegos takiego.
Opinie o tej "skrzynce" są różne, osobiście miałem kontakt ze skrzynią DSG w VW Pasacie i mam pozytywne wrażenia. Niestety nic nie wiem o tej skrzyni w wykonaniu Mitsu, a nie ukrywam ze najbardziej leży mi SUV z automatem ( w pewnym wieku komfort ponad wszystko), a widzę że ostatni post w tym temacie jest już dośc stary.
Może od tego czau ktoś z kolegów już dosiadał to cudo ciut dłużej, a może sam posiada - bardzo proszę o opinie. |
|
|
|
 |
|