Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nakrętki do kół
Autor Wiadomość
pelo99 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 95
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-03-2010, 20:14   

kolego jest łatwa sprawa, już nie raz się to różnym osobom przytrafiało :) . Jeśli jest to stalówka - to jest sprawdzony sposób, ale po nakrętce, wygląda to tak że trzeba na spawać nakrętkę lub śrubę na śrubę zabezpieczającą i odkręcamy. Sprawa z alu na dwa sposoby, jeden już znasz. Drugi - "wykombinować" okrągły kawałek twardego drzewa, przyłożyć do nakrętki zabezpieczającej, i dobrej wagi młotkiem uderzyć w ów kawałek drzewa. Jeśli nie była niemiłosiernie mocno przykręcona nakrętka po takim zabiegu powinieneś odkręcić ją palcami.
Tyle z mojej strony, powinno się udać :)
_________________
Moje GDI na forum:
http://forum.mitsumaniaki...p=522041#522041
 
 
plaster120 
Forumowicz


Auto: carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 65
Skąd: Toruń/Warszawa
Wysłany: 14-03-2010, 20:17   

Ulamaly sie wszystkie bolce.

[ Dodano: 14-03-2010, 20:32 ]
W alusach takze dostep jest dosc odraniczony - nakretka siedzi w zaglebieniu felgi

[ Dodano: 14-03-2010, 20:38 ]
pelo99 - z tym drewnem nie za bardzo zrozumialem a do spawania trzeba wziasc pod uwage ze musze odkrecic az 4 nakretki:d
_________________

 
 
 
pelo99 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 95
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-03-2010, 19:05   

Cytat:
W alusach takze dostep jest dosc odraniczony - nakretka siedzi w zaglebieniu felgi

no tak ale zawsze dobry gość potrafi coś na spawać ... inaczej nie dało by rady żadnego kola odkręcić w takich przypadkach jak Ty masz ...
Cytat:
pelo99 - z tym drewnem nie za bardzo zrozumialem

robisz klocek z drewna na wymiar, aby wszedł do tej dziury co masz nakrętkę, przykładasz ten klocek do śruby i uderzasz młotkiem w drzewo, przez co uderzasz w śrubę zabezpieczająca - pojął ?? w alusie zawsze zrobi się mikro wgniecenie w pierścieniu śruby przez co nakrętka powinna dać się odkręcić w palcach ...

pozdro !!
_________________
Moje GDI na forum:
http://forum.mitsumaniaki...p=522041#522041
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 16-03-2010, 20:42   

jak jest dostęp do śruby od lożyska
zdjąc koło razem zpiaastą potem zeszlifowac łeb szpilki i wybić na druga mańke
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2010, 20:50   

pawelsonx, nie tak prędko, pokazałes przednią piaste, aby ja sciągnąc trzeba wybić łozysko, z kołem ciężka sprawa, jednakże mozliwa, przy tym łożysko także do wymiany, do tego tutaj pokazujesz goła piaste, a weż pod uwage ze przy przykreconym kole dojdzie do tego jeszcze tarcza, no i jest docisk, który jest przykrecony do zwrotnicy, takze raczej bardzo ciezko wykonalny ten Twój pomysł, zalecam wizyte u dobrego ślusarza.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 16-03-2010, 20:57   

kurcze tarcza to pikuś bo ona jest między piastą a felą problem jest z zaciskiem jak jest wykonany czy trzeba go zdejmować razem z klockami czy da się osobno i czy jest tam miejsce na taką zabawę (nie pamiętam jak jest u mnie)

a może zostawić go razem z tarczą
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2010, 21:13   

pawelsonx napisał/a:
a może zostawić go razem z tarczą
przy felgach 16 jest szansa ze go odsuniesz na tyle aby prowadnice nie wadziły o zwrotnice
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lotam 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,6 2000 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 67
Skąd: Warszawa Ursus
Wysłany: 17-03-2010, 08:53   

Jeśli mówimy o wybijaniu szpilek to chyba łatwiej rozwiercić je od strony śrub jak przy zerwanym łbie i tak i tak do wymiany więc po co kombinować od tyłu? Chyba, że nie zrozumiałem.
_________________
lotam
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2010, 15:58   

pelo99 napisał/a:
okrągły kawałek twardego drzewa, przyłożyć do nakrętki zabezpieczającej, i dobrej wagi młotkiem uderzyć w ów kawałek drzewa.


Hehe napewno będzie ciekawy efekt jak ów młotkiem nie trafi w drewienko i nie zdąrzy go zatrzymać.. :D
 
 
 
plaster120 
Forumowicz


Auto: carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 65
Skąd: Toruń/Warszawa
Wysłany: 18-03-2010, 13:21   

Chyba najłatwiejszym rozwiązaniem bedzie przyspawanie do klucza. w nastepny weekend bede probowal. Dam znac.

[ Dodano: 26-03-2010, 11:10 ]
Wiec problem zostal rozwiazany. Na dospawanie nakretek do klucza nie bylo miejsca gdyz zaglebienia od felg aluminiowych mialem zbyt waskie. Jedyne rozwiazanie jakie przynioslo skutek to przerobienie starej nakretki z ulamanymi bolcami. Wyciete zostaly rowki ktore pozwolily na wyjecie ulamanych bolcow potem z wiertel 4,5 uciete zostaly nowe bolce i wbite w zaglebienia. Efektem byl klucz ktory idealnie pasowal i bez problemow odkrecil te nakretki. Wywalilem od razu ten wynalazek zeby nie miec na przyszlosc tego typu problemu:)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.