Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
29-05-2007, 22:47
[EA6A 2.0D] wibracje auta od silnika - nagle sie zaczely
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-04-2010, 12:39   

lambe, myślę, że Michalakowi możesz zaufać :) Ale raczej wykluczyłbym szarpanie wynikające ze złego ustawienia luzów zaworowych.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-04-2010, 13:07   

lambe napisał/a:
hmm, informację o konieczności okresowej regulacji zaworów otrzymałem od mechanika klubowego
nie chcę wprowadzać w błąd. Poczekajmy aż inni użytkownicy się wypowiedzą...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-04-2010, 13:10   

andrew84, jeśli zawory nie są samoregulujące to jest na pewno jakiś przebieg po którym trzeba sprawdzić ich luz.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-04-2010, 13:15   

Owczar w takim razie co ile trzeba zerkać na luzy?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-04-2010, 13:20   

Owczar napisał/a:
A z kołami jest ok wszystko? Czy tylko na nierównościach drży...?
Właśnie. Jak tam amortyzatory? U mnie przy zużytych przednich też buda wibruje na nierównosciach i wszystkie są dziwnie, pulsacyjnie odczuwalne.
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2010, 13:55   

Cytat:
Właśnie. Jak tam amortyzatory? U mnie przy zużytych przednich też buda wibruje na nierównosciach i wszystkie są dziwnie, pulsacyjnie odczuwalne.

Myślałem o tym, ale amory wymieniałem w zeszłym roku, ostatnio też zawieszenie było sprawdzane i tłumienie było ok.
Tak czy inaczej sprawdzę jeszcze raz i to, dzięki :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-04-2010, 13:58   

lambe, przyjedź na spot w poniedziałek to obadamy :)
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2010, 10:32   

Niestety na spot nie miałem możliwości przyjechać :cry:

Na początek zamówię ten wsad do poduszki i zobaczymy czy to coś da. Przy okazji warsztat rzuci okiem - może coś wymyślą.

Tak się zastanawiam... a może szarpanie brać się ze złej pracy pompy wtryskującej?
To by było nie fajnie gdyby się pompa kończyła... :-k
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-04-2010, 10:36   

lambe, może się brać... Ale ja bym najpierw sprawdził kondycję wtrysków, filtrów, dolotu, przepustnicy.
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2010, 10:45   

W końcu wymieniłem ten wsad poduszki od Japaneze, ale efekt delikatnie ujmując rozminął się z oczekiwaniem :?
Mianowicie teraz to dopiero wibruje... i jeszcze doszedł do tego niski basowy rezonans w kabinie, najlepiej odczuwalny przy ~2k obr/min :lol:

No mówię Wam załamka... wygląda na to, że ten gumowy wsad jest po prostu zbyt sztywny
Owczar czy jak Ty wymieniłeś wsad też miałeś takie sensacje? Czy można w jakiś sposób regulować mocowanie poduszki, żeby zmniejszyć wibracje :?:

Aha, jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje: wspominaliście o pasku balansowym i jego wpływie na wibracje - gdzie właściwie znajduje się ten pasek w 4D68, bo w service manualu nigdzie nie mogę go znaleźć??
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-05-2010, 10:54   

U mnie się poprawiło. Nie wiem czy można tam coś regulować...

Pasek balansowy znajduje się w rozrządzie. Jest to taki krótki pasek łączący wał z wałkiem balansowym.
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 20-05-2010, 11:13   

Nie wiem czy kolega juz sprawdzal ale u mnie byly identyczne objawy choc w wyzszym zakresie predkosci, po odpouszczaniu gazu przestawalo trzasc, glowe dlabym uciac ze to rozrzad czy balans, ewentualnei neiwywazone kola, a mechnaik uparcie twierdzil ze wahacz choc luzow praktycznie nie dalo sie wyczuc. Efekt - wymieniony wahacz i auto jak nowe. Polecam sprawdzic zawieszenie..
_________________

 
 
Devo
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2012, 17:39   

Niestety i u mnie silnik zaczął chodzić jak w ciągniku. :/

Przy redukcji z trojki na dwojke zaczął dużo głośniej pracować, skok hałasu jakby znikła scianka grodziowa między silnikiem a kabiną. Do tego pojawiły się więkdze wibracje całego silnika, widać to nawet we wnętrzu, jak się spojrzy na wskazówke obrotów to sie delikatnie trzęsie.
Na forum jeden kolega wposminał o pasku do niwelowania wibracji silnika. Czy miał na myśli pasek balansowy? Jeśli nie to gdzie znajde ów pasek niwelujacy wibracje silnika? :)

W maualu mam opisane w rozrządzie dwa paski. Timing belt i timing belt B. Ten drugi to ten balansowy?

Pare godzin wcześniej grzebałem w miśku. Wyjmowany i czyszczony EGR, wyjmowana i odłączana podstawa filtra paliwa. Oczywiście potem pompowane pompką ręczną po podłączeniu spowrotem przewodów. Ale to chyba nie przyczyny tej głośnej pracy silnika. :/
Aha odłaczałem akumulator zeby komputer sie zresetował, nic nie pomogło.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-05-2012, 18:00   

Sprawdź poduszki silnika i skrzyni.
 
 
Devo
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2012, 18:46   

To pewnie sie bez kanału albo podnośnika nie obejdzie. I tak musze jechac do mechanika bo osłony rozrządu nie idzie zdjąc. Jedna ze śrub kręci się w miejscu i to ta z najgorszym dostępem. :/

Owczar a możesz mi powiedzieć co to za pasek do niwelowania wibracji silnika? Bo w rozrządzie widze tylko dwa paski. Chodzi o ten balansowy krótki?

edit: Dobra dokształciłem się. To ten balansowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.