Przesunięty przez: Hubeeert 29-05-2007, 22:47 |
[EA6A 2.0D] wibracje auta od silnika - nagle sie zaczely |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2010, 12:39
|
|
|
lambe, myślę, że Michalakowi możesz zaufać Ale raczej wykluczyłbym szarpanie wynikające ze złego ustawienia luzów zaworowych. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:07
|
|
|
lambe napisał/a: | hmm, informację o konieczności okresowej regulacji zaworów otrzymałem od mechanika klubowego | nie chcę wprowadzać w błąd. Poczekajmy aż inni użytkownicy się wypowiedzą... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:10
|
|
|
andrew84, jeśli zawory nie są samoregulujące to jest na pewno jakiś przebieg po którym trzeba sprawdzić ich luz. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:15
|
|
|
Owczar w takim razie co ile trzeba zerkać na luzy? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:20
|
|
|
Owczar napisał/a: | A z kołami jest ok wszystko? Czy tylko na nierównościach drży...? | Właśnie. Jak tam amortyzatory? U mnie przy zużytych przednich też buda wibruje na nierównosciach i wszystkie są dziwnie, pulsacyjnie odczuwalne. |
|
|
|
 |
lambe
Nowy Forumowicz
Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:55
|
|
|
Cytat: | Właśnie. Jak tam amortyzatory? U mnie przy zużytych przednich też buda wibruje na nierównosciach i wszystkie są dziwnie, pulsacyjnie odczuwalne. |
Myślałem o tym, ale amory wymieniałem w zeszłym roku, ostatnio też zawieszenie było sprawdzane i tłumienie było ok.
Tak czy inaczej sprawdzę jeszcze raz i to, dzięki |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:58
|
|
|
lambe, przyjedź na spot w poniedziałek to obadamy |
|
|
|
 |
lambe
Nowy Forumowicz
Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2010, 10:32
|
|
|
Niestety na spot nie miałem możliwości przyjechać
Na początek zamówię ten wsad do poduszki i zobaczymy czy to coś da. Przy okazji warsztat rzuci okiem - może coś wymyślą.
Tak się zastanawiam... a może szarpanie brać się ze złej pracy pompy wtryskującej?
To by było nie fajnie gdyby się pompa kończyła... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-04-2010, 10:36
|
|
|
lambe, może się brać... Ale ja bym najpierw sprawdził kondycję wtrysków, filtrów, dolotu, przepustnicy. |
|
|
|
 |
lambe
Nowy Forumowicz
Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-05-2010, 10:45
|
|
|
W końcu wymieniłem ten wsad poduszki od Japaneze, ale efekt delikatnie ujmując rozminął się z oczekiwaniem
Mianowicie teraz to dopiero wibruje... i jeszcze doszedł do tego niski basowy rezonans w kabinie, najlepiej odczuwalny przy ~2k obr/min
No mówię Wam załamka... wygląda na to, że ten gumowy wsad jest po prostu zbyt sztywny
Owczar czy jak Ty wymieniłeś wsad też miałeś takie sensacje? Czy można w jakiś sposób regulować mocowanie poduszki, żeby zmniejszyć wibracje
Aha, jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje: wspominaliście o pasku balansowym i jego wpływie na wibracje - gdzie właściwie znajduje się ten pasek w 4D68, bo w service manualu nigdzie nie mogę go znaleźć?? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-05-2010, 10:54
|
|
|
U mnie się poprawiło. Nie wiem czy można tam coś regulować...
Pasek balansowy znajduje się w rozrządzie. Jest to taki krótki pasek łączący wał z wałkiem balansowym. |
|
|
|
 |
gesty
Forumowicz

Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 20-05-2010, 11:13
|
|
|
Nie wiem czy kolega juz sprawdzal ale u mnie byly identyczne objawy choc w wyzszym zakresie predkosci, po odpouszczaniu gazu przestawalo trzasc, glowe dlabym uciac ze to rozrzad czy balans, ewentualnei neiwywazone kola, a mechnaik uparcie twierdzil ze wahacz choc luzow praktycznie nie dalo sie wyczuc. Efekt - wymieniony wahacz i auto jak nowe. Polecam sprawdzic zawieszenie.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Devo [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2012, 17:39
|
|
|
Niestety i u mnie silnik zaczął chodzić jak w ciągniku. :/
Przy redukcji z trojki na dwojke zaczął dużo głośniej pracować, skok hałasu jakby znikła scianka grodziowa między silnikiem a kabiną. Do tego pojawiły się więkdze wibracje całego silnika, widać to nawet we wnętrzu, jak się spojrzy na wskazówke obrotów to sie delikatnie trzęsie.
Na forum jeden kolega wposminał o pasku do niwelowania wibracji silnika. Czy miał na myśli pasek balansowy? Jeśli nie to gdzie znajde ów pasek niwelujacy wibracje silnika?
W maualu mam opisane w rozrządzie dwa paski. Timing belt i timing belt B. Ten drugi to ten balansowy?
Pare godzin wcześniej grzebałem w miśku. Wyjmowany i czyszczony EGR, wyjmowana i odłączana podstawa filtra paliwa. Oczywiście potem pompowane pompką ręczną po podłączeniu spowrotem przewodów. Ale to chyba nie przyczyny tej głośnej pracy silnika. :/
Aha odłaczałem akumulator zeby komputer sie zresetował, nic nie pomogło. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-05-2012, 18:00
|
|
|
Sprawdź poduszki silnika i skrzyni. |
|
|
|
 |
Devo [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2012, 18:46
|
|
|
To pewnie sie bez kanału albo podnośnika nie obejdzie. I tak musze jechac do mechanika bo osłony rozrządu nie idzie zdjąc. Jedna ze śrub kręci się w miejscu i to ta z najgorszym dostępem. :/
Owczar a możesz mi powiedzieć co to za pasek do niwelowania wibracji silnika? Bo w rozrządzie widze tylko dwa paski. Chodzi o ten balansowy krótki?
edit: Dobra dokształciłem się. To ten balansowy. |
|
|
|
 |
|