[EA2A/W 2.0] Silnik słabo ciągnie od odłu w zakrecie 1000-20 |
Autor |
Wiadomość |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 20:23
|
|
|
Psikus napisał/a: | ja dziś zauważyłem że jak nawet zmulę swojego na 2 przy skręcaniu to i tak odjedzie bezproblemowo, U Ciebie jak sądzę jest zjawisko takie jak by sie dusił i trzeba go "rozbujać" pedałem gazu tak? |
Tak, u mnie jest takie zjawisko, że się silnik nie ciągnie poprstu. Musze używać połsprzęgła albo bardzo delikatnie wsiskac gaz żeby się
Psikus napisał/a: | A na wyższych obrotach nie ma problemu z mocą? Jeśli nie ma zwiększonego zużycia paliwa to trzeba raczej wykluczyć zalewanie benzyną, raczej trzeba by strzelać w zapłon. |
A na wyższych idzie dobrze. Ale jest coś co może i jest normalnie ale wole o tym wspomnieć. Wyprzedzanie na 5 biegu, auto idzie spoko, koniec manewru, odpuszczam gaz, czuje że kiedy odejmuje gazu zaczyna jeszcze lepiej iść. Taki moment jak by w tym położeniu pedału wtedy dostawał najlepszą dawkę paliwa jaką może spalić, albo coś:)Takie coś miałem kiedyś w starej toyocie corolli, tam było to całkiem normalne. Trzeba było dać tyle gazu ile silnik mógł przerobić , jak dawało się więcej to samochód rozpędzał się gorzej, taki przepał. Jak u was jest , pedał w podłogę i idzie?? czy kontrolujecie jegoi położenie żeby najlepiej przyspieszał? Najlepiej to właśnie widać na 5biegu, na niższych może tego nie czuć
Psikus napisał/a: | Masz możliwość podjechać gdzieś pod komputer? tak żeby można było podejrzeć ciśnienie w kolektorze, napięcie na sondach... Jeśli masz możliwość pożyczyć od kogoś cewki też warto by było chociaż podmienić na chwilę |
komputer tak, ale cewki raczej nie. |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-04-2010, 20:32
|
|
|
kabat napisał/a: | Jak u was jest , pedał w podłogę i idzie?? | tak |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2010, 20:38
|
|
|
obawiam sie ze przyczyna moze byc zle ustawionu TPS , czyli czujnik połozenia przepustnicy , miernik w reke i sprawdz
 |
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 20:51
|
|
|
robertdg napisał/a: | Psikus, ja o tym wszystkim pisalem w pierwszym i drugim poscie, dokładne instrukcje sa w linku który podałem, kabat zwarł nie te piny co potrzeba, a z tego co opisuje to wnioskuje ze przy wiekzym otwarciu przepustnicy auto dostaje cos ala ciag wsteczny, zamiast przyspieszac hamuje silnikiem, jak mu delikatnie wciskasz gaz to auto idzie, znakiem tego wynika kilka problemów, jednakze wymruganie moze naprowadzic na cos, co moze kiedys komp zapisal w pamieci. |
Dokładnie tak jak piszesz:)
Teraz podłączyłem wszytko jak ma być. Wymrugało mi błędy ABS, z silnikiem chyba wszytko OK. Sami zobaczcie, nagrałem to na dole link.
wymrugiwanie |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-04-2010, 20:59
|
|
|
kabat, ECU nie zarejestrowało błędow, to teraz proponuje wziąśc Manual do reki i sprawdzać czujniki na silniku, nawet cewki na opornosc, oraz zobacz czy świece zapłonowe nie są "poprzebijane" dział z Manuala Engine Electrical, wszystko jest na obrazkach, pobierz z działu Download.
P.S. Ja bym jeszcze wyczyścil przepustnice
deejay, moze miec racje, taki sam, a raczej podobny objaw mialem z TPS-em w oplu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 21-04-2010, 21:05
|
|
|
robertdg napisał/a: | podobny objaw mialem z TPS-em w oplu. | dokładnie o tym samym pomyślałem. W mojej hondzie przy problemach z tps nie było takiego zjawiska jak u kolegi, tam nie schodziły obroty przy zmianie biegów. Następna rzeczą do sprawdzenia był by map sensor, chociaż spotkałem się z takim zjawiskiem, że w przypadku awarii map sensora ecu przyjmuje wartości z mapy na podstawie położenia przepustnicy - silnik pracuje w zasadzie normalnie,ale zdarza mu się gasnąć i zapamiętany stały błąd. |
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 21:50
|
|
|
robertdg napisał/a: | kabat, ECU nie zarejestrowało błędow, to teraz proponuje wziąśc Manual do reki i sprawdzać czujniki na silniku, nawet cewki na opornosc, oraz zobacz czy świece zapłonowe nie są "poprzebijane" dział z Manuala Engine Electrical, wszystko jest na obrazkach, pobierz z działu Download. |
Mam manuala, jak będe mail czat to posprawdzam to.
robertdg napisał/a: | P.S. Ja bym jeszcze wyczyścil przepustnice |
A jak wyczyścić przepustnice??
robertdg napisał/a: | deejay, moze miec racje, taki sam, a raczej podobny objaw mialem z TPS-em w oplu. |
możliwe |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 22-04-2010, 09:51
|
|
|
Z tego co czytam to samochód zachowuje się jak źle wyregulowany gaźnikowiec. Ale ponieważ nie gaśnie na wolnych obrotach to stawiałbym na zbyt małą ilość paliwa (może pompa nie podaje własciwej ilości, albo wtryski). Jeśli cewka by nie domagała to prawdopodobnie byłoby słychać na wolnych obrotach jakieś zmiany w pracy silnika co jakiś czas, ale to nie zawsze występuje.
Z tego co zrozumiałem to problem nie występuje na stałych obrotach czy to niskich czy to wysokich więc układ zapłonowy chyba bym sobie odpuścił. Moim zdaniem to coś z paliwem bo auto ewidentnie źle dobiera mieszankę (któryś wtrysk leje, albo któryś ma za słabe ciśnienie). |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-04-2010, 10:47
|
|
|
robertdg napisał/a: | kabat, ECU nie zarejestrowało błędow, to teraz proponuje wziąśc Manual |
Gdyby zarejsetrowało, to sygnalizwoało by błąd śieceniem kontroli CE. Gdy kontrolka się nie świeci, to mruganie mija się z celem. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2010, 11:25
|
|
|
Owczar, liczyłem na bład zapisany w pamięci kompa jako "kiedyś obecny - teraz nieaktywny" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:05
|
|
|
Wiem już co było powodem usterki. Przy wymianie rozrządu okazało się że były poprzestawiane markery, nie wiem co za kretyni zakładali ten rozrząd w Niemczech. Teraz kiedy rozrząd jest dobrze założony auto jeździ normalnie, i przyspiesza od wolnych obrotów tak jak powinno:) |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 10-05-2010, 22:08
|
|
|
kabat, gratuluję rozwiązania problemu. ale nie zmieniłeś rozrządu po zakupie? odważny jesteś ale najważniejsze że działa |
|
|
|
 |
KamykGdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2010, 16:38
|
|
|
kabat napisał/a: | Przy wymianie rozrządu okazało się że były poprzestawiane markery, nie wiem co za kretyni zakładali ten rozrząd w Niemczech. |
Normalka, turki nie wiedzą co i jak więc robią na odwal. U mnie też był źle założony.
Pozdr. |
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 11-05-2010, 16:40
|
|
|
Nie zmieniłem bo myślałem ze nie trzeba jeszcze. Ale poczytałem forum i zaraz kupiłem rozrząd i nową pompę wody przy okazji |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
|