gasnie na zimnym nie trzyma obtotow |
Autor |
Wiadomość |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 09-12-2009, 19:05
|
|
|
aren 195612 , dostałem wiadomosc , ale nie mogłem jej otworzyc , napisz jeszcze raz tutaj lub wyśij . |
|
|
|
 |
mar01cin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma97r1,6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 10 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2009, 08:28
|
|
|
Jeśli to silniczek krokowy to kupisz go z całą przepustnicą za około 300złociszy używka oczywiscie z allegro tez mialem taki problem załozylem i jest ok |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 10-12-2009, 23:01
|
|
|
U mnie krokowiec jest sprawny ( sprawdzone ) |
|
|
|
 |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 12-12-2009, 08:03
|
|
|
sterownik silnika !!!! !!!! do oddania dobremu elektrykowi , pozdr |
Ostatnio zmieniony przez marcin84k 31-12-2009, 13:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Chudy23 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2009, 23:51
|
|
|
Wiem że zdublowałem temat nie zabijajcie mnie za to
Wiec dzisiaj podmieniłem kompletną przepustnice i niestety nic nie pomogło, zauważyłem że w moim krokowcu brakuje sprężynki i pęknięty jest TPS za stykami. Rozumiem że TPS działa na zasadzie potencjometru, i jeśli dostała się tam wilgoć to może świrować tak?? Aha na rozgrzanym silniku przez przypadek pukłem w przepływkę i Carisma prawie zgasła sprawdzałem połączenia, i wszystko ok, ale jak tylko się puknie to autko przygasa?? Skompletowałem jedną przepustnice, i nic to nie dało nadal brak ssania.....
Ma ktoś jakiś pomysł bo tracę cierpliwość aha gdzie jest czujnik temperatury??
ps. odłączyłem też krokowca i żadnych złych reakcji, silnik nawet nie zafalował |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-12-2009, 00:19
|
|
|
Chudy23 napisał/a: | gdzie jest czujnik temperatury?? |
ale czego temperatury? płynu chłodniczego, otoczenia? czy co? |
|
|
|
 |
Chudy23 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2009, 10:06
|
|
|
no chodziło mi oczywiście o temperaturę silnika |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-12-2009, 16:37
|
|
|
Chudy23 napisał/a: | Aha na rozgrzanym silniku przez przypadek pukłem w przepływkę i Carisma prawie zgasła sprawdzałem połączenia, i wszystko ok, ale jak tylko się puknie to autko przygasa?? |
W przepływce masz taki dzyndel, coś jak opornik podwieszony między dwoma pręcikami. Mógł Ci się odczepić od jednego pręcika i jak pukniesz, traci połączenie i świruje... Wogóle to jeżeli się odczepił to może przekłamywac odczyty i silnik będzie falował, dławił sie etc |
|
|
|
 |
Chudy23 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2010, 21:53
|
|
|
Zakupiłem dzisiaj odpowiednie ECU MD 347228 , zobaczymy czy to pomoże mam nadzieje ze tak
[ Dodano: 06-01-2010, 22:32 ]
Dzisiaj dostarczono mi ECU do mojej Carismy, i teraz mam pytanie co muszę rozebrać (odkręcić) aby dostać się do śrubek ECU i jaki typ śrubki tam jest (TORX? czy inny).
Proszę o szybka pomoc gdyż mam tylko kilka dni aby sprawdzi i w razie czego oddać.
[ Dodano: 09-01-2010, 13:45 ]
Dziś w skrajnie ekstremalnych warunkach udało mi się wymienić ECU w mojej Carismie, po 4 dniach postoju pierwsza próba odpalenia, carisma wskoczyła od razu na 2 tys. obrotów zostawiłem ja odpalona żeby komputer się troszku poduczył obrotów, w miarę nagrzewania się silnika obroty malały . Mam nadzieje że moje problemy z ssaniem się skończyły zobaczymy za parę dni jak ją troszku pożytkuje, i komputer całkowicie nauczy się obrotów. Marcin84k dziękuje ci Bardzo za pomoc dzięki tobie nie straciłem fortuny na szukanie co jest przyczyną braku ssania dziękuje. |
|
|
|
 |
kamkow [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2010, 13:25
|
|
|
no też pamiętam jak miałem problem ze ssaniem, którego nie było. Dopóki się nie zagrzał to trzeba było trzymać gaz cały czas by nie zgasł i hamować lewą nogą. od kiedy elektronik wymienił mi rezystory w ECU problem minął jak ręką odjął. A ile było zabawy z wymianami przepustnic i ich czyszczeniem, krokowym, czujnikami temp. etc. Ach dobrze tylko już wspominać tę udrękę |
|
|
|
 |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 22-05-2010, 10:19
|
|
|
hehe fajnie ze moglem pomóc , koledze kamkow też,, nawet eelktryka poleciłęm,, pozdrawiam !!! |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 02-06-2010, 00:03
|
|
|
To ja mam troche inny problem... Niestety w ogole mi nie odpala, Bylem u jednego elektryka ktory posprawdzal wszystkie wiazki i powiedzial, ze to wina komputera. Robia sie podobno chyba "zimne luty" jak on to okreslil... Powiedzial tez ze wymiana komputera nie pomoze poniewaz wtedy trzeba bylo by wymienic centralke immobilajzera i kluczyki... A jakby udalo mi sie znalezc komputer o takich samych oznaczeniach to czy by to pomoglo i czy nie scielo by sie z immobilajzerem??? |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
Chudy23 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2010, 22:15
|
|
|
ja wymieniałem u siebie komputer o tych samych numerach co mój uszkodzony, i nic nie trzeba wymieniać innego. Immobilajzer ma swoja centralkę, może zmień elektryka?.... |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 02-06-2010, 22:22
|
|
|
Chudy23 napisał/a: | ja wymieniałem u siebie komputer o tych samych numerach co mój uszkodzony, i nic nie trzeba wymieniać innego. Immobilajzer ma swoja centralkę, może zmień elektryka?.... |
Który komputer wymieniałeś? Ten z wnętrza auta czy z pod maski? Bo z tego co mi wiadomo to właśnie elektryk miał rację. Popatrz na Allegro, nie na darmo handlarze sprzedają całe zestawy - ECU, immo i kluczyk. Jak mi wyjaśniał człowiek z MMC, immobiliser przesyła przy pierwszym uruchomieniu pojazdu kod do ECU, który ten sobie zapamiętuje i podstawienie później innego ECU z innym kodem skutkuje konfliktem. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Chudy23 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2010, 22:31
|
|
|
z wnętrza pojazdu przy pasażerze |
|
|
|
 |
|