lancer lpg ? |
Autor |
Wiadomość |
10wojtek10
Forumowicz
Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 69 Skąd: katowice
|
Wysłany: 05-12-2009, 17:32
|
|
|
A ja mam Lacera 2.0 z zamontowaną w Holandii instalacją Vialle i...
Nie ma różnicy czy gaz czy benzyna - jedzie tak samo fajnie.
Spalanie - na typowo miejskie warunki (codzienna jazda ok. 15 km w korkach) - 13l gazu.
Na trasie - z pełnym obciążeniem ( 4 osoby + bagaż) i trasą przez Polskę (nie wolny przejazd ) - poniżej 10l.
Do tego instalacja jest wpisana w książkę serwisową przez sprzedającego dealera z informacją o 5-cio letniej gwarancji (tak - 5-cio letniej), co świadczy ewidentnie, że ten silnik dobrze znosi gaz.
A co do nowego lancera - w Polsce też da się zamówić z silnikiem fabrycznie przystosowanym do instalacji LPG i kosztuje to z tego co wiem ok. 1000zł więcej niż zwykły. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 08-12-2009, 20:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stefanski83
Forumowicz SportBack
Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 41 Skąd: Zwierzyn
|
Wysłany: 05-12-2009, 23:07 lpg
|
|
|
a jak nie jest przygotowany do gazu to kicha tak niepolecasz montarzu gazu ? do nowego lancera 1.8 |
_________________ Bakowski |
|
|
|
 |
10wojtek10
Forumowicz
Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 69 Skąd: katowice
|
Wysłany: 06-12-2009, 14:27
|
|
|
"Outlander czy grandis 2,4 nie mogą mieć instalacji gazowej, bo wypalają się gniazda zaworowe"
Taka jest oficjalna informacja serwisowa.
Ale...
Znam parę takich samochodów z przebiegiem na poziomie 120.000 km i nic się z nimi nie dzieje, chociaż jest to odkupione wymianą oleju co 10.000km, świece co 45.000 i najważniejsze - regulacja zaworów (a przynajmniej sprawdzenie) co 15.000km.
Warto/niewarto - zapewne zależy od użytkownika i traktowania samochodu.
Podejrzewam, że podobnie jest z lancerowskim nowym silnikiem 1,8...
A jeśli cokolwiek się stanie z powodu instalacji gazowej z silnikiem - gwarancja będzie cofnięta tylko na ten element. Reszta gwarancji pozostaje bez zmian. Może warto spróbować? Trzeba z kalkulatorem usiąść i przeliczyć... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-12-2009, 14:30
|
|
|
Dokładnie tak jak piszesz 10wojtek10. W MIVEC tak to wygląda są to silniki do których się nie zaleca gazowania. A luzy zaworowe się ciężko reguluje. Znaczy wymienia się blaszki które się zamawia na wymiar jedna 55zł z tego co ktoś pisał (w skrajności 16x55zł). Można oczywiście pozamieniać między zaworami jeśli się da i zamówić tylko te co brakuje. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-12-2009, 14:31
|
|
|
bastek1 jak dla mnie możesz zrobić co chcesz ze swoim samochodem. 4G69 MIVEC miał inaczej rozwiązanego MIVECa niż obecnie co wymusiło zastosowanie gniazd zaworowych z innego materiału "miększego" mniej odpornego na temperaturę.
Przy mnie jak kiedyś byłem w MMC odmówiono chyba czakramowi dopuszczenia/rekomendacji najpierw telefonicznie a potem również pisemnie.
Decyzja należy do Ciebie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
10wojtek10
Forumowicz
Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 69 Skąd: katowice
|
Wysłany: 06-12-2009, 14:45
|
|
|
przy 2,4 jest to normalna regulacja na śrubce...
W colcie 1,3 i 1,5 (więc także w lancerze 1,5) są to już te "blaszki" za 45zł za szt...
Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem...
A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-12-2009, 14:49
|
|
|
10wojtek10 napisał/a: |
W colcie 1,3 i 1,5 (więc także w lancerze 1,5) są to już te "blaszki" za 45zł za szt...
Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem... |
W tego co wiem w colcie zdaje się jest inny silnik 1,5. A 1,5 i 1,8 z Lancera ta sama rodzina regulacja na blaszkach.
10wojtek10 napisał/a: | A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe. |
Znaczy mówisz o samochodach która zamawia się pod gaz (jako opcja) w których za pewne jest właśnie inna głowica (z innych materiałów) niż w tych "standard" |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-12-2009, 15:56
|
|
|
10wojtek10 napisał/a: | A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe. |
Nie w tym silniku. Tu można ewentualnie gniazda wymieniac jak ulegna wypaleniu, ale znów na takie same. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2009, 00:45
|
|
|
10wojtek10 napisał/a: | Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem... |
Wojtek, cała seria 4B1 ma regulację zaworów poprzez wymianę całych popychaczy szklankowych. Podobnie jest w silnikach z Colta serii 3A9 i 4A9 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 09-12-2009, 07:52
|
|
|
Dla ścisłości nowy Lancer 1,5 ma silnik z rodziny 4A9.
Poza tym, skoro można sobie zamówić silnik 1,8 (4B1) przystosowany do LPG to czemu tego nie robić. Bo 1000pln więcej? Więcej ryzykują Ci, którzy takiej możliwości nie mieli. (hipotetycznie) |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
charlie80
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 08
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-05-2010, 22:55
|
|
|
Witam,
Posiadam Lancera X generqacji sprowadzoneo z USA z silnikiem 2,0. Zagazowałem go rok temu, zrobiłem jakieś 30 tyś km. Chodzi wszytko bez zarzutów. Pali mi ok 14 l gazu po mieście z BARDZO ciężką nogą. (w benzynie nie schodzi poniżej 12 l, ale jest to automat) Polecam gazowanie tego silnika bo po 20 tyś km instalacja mi się zwóciła.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 02-06-2010, 11:49
|
|
|
charlie80 mam identyczną niemalże sytuację, takie samo auto, z tym samym silnikiem, sprowadzone z USA. Przy około 16000 km założyłem sekwencyjną instalację gazową. Zrobiłem już nim około 10000 km i auto jeździ idealnie, nie odczuwam żadnego spadku mocy silnika a pieniędzy w portfelu zostaje sporo (pali mi około 12-13l gazu przy 12 l benzyny). Nikogo nie namawiam bo nie mam takiej potrzeby, dzielę się tylko swoim doświadczeniem co do gazu.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-06-2010, 08:48
|
|
|
napiszcie proszę jeszcze jakiej firmy instalacje macie |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 10-06-2010, 20:26
|
|
|
Ja mam lancera 2004 2.0 SOHC 4G94 - starszy silnik 120KM Zagazowałem w 2005 - zrobilem ok50 000 na LPG - instalacja OMVL DREAM XXI N - to już stara konstrukcja ale poza wymianą filtrów nic wiecej nie robilem - do 15 przy krótkich trasach w miescie a w trasie 10l/100. Skrzynia biegów automatyczna - 4 biegowa. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2010, 22:43
|
|
|
do naszych lancerków STAG300 premium:) |
|
|
|
 |
|