Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
lancer lpg ?
Autor Wiadomość
10wojtek10 
Forumowicz

Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 69
Skąd: katowice
Wysłany: 05-12-2009, 17:32   

A ja mam Lacera 2.0 z zamontowaną w Holandii instalacją Vialle i...

Nie ma różnicy czy gaz czy benzyna - jedzie tak samo fajnie.

Spalanie - na typowo miejskie warunki (codzienna jazda ok. 15 km w korkach) - 13l gazu.
Na trasie - z pełnym obciążeniem ( 4 osoby + bagaż) i trasą przez Polskę (nie wolny przejazd :oops: ) - poniżej 10l.

Do tego instalacja jest wpisana w książkę serwisową przez sprzedającego dealera z informacją o 5-cio letniej gwarancji (tak - 5-cio letniej), co świadczy ewidentnie, że ten silnik dobrze znosi gaz.


A co do nowego lancera - w Polsce też da się zamówić z silnikiem fabrycznie przystosowanym do instalacji LPG i kosztuje to z tego co wiem ok. 1000zł więcej niż zwykły.
Ostatnio zmieniony przez mkm 08-12-2009, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stefanski83 
Forumowicz
SportBack

Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 41
Skąd: Zwierzyn
Wysłany: 05-12-2009, 23:07   lpg

a jak nie jest przygotowany do gazu to kicha tak niepolecasz montarzu gazu ? do nowego lancera 1.8
_________________
Bakowski
 
 
 
10wojtek10 
Forumowicz

Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 69
Skąd: katowice
Wysłany: 06-12-2009, 14:27   

"Outlander czy grandis 2,4 nie mogą mieć instalacji gazowej, bo wypalają się gniazda zaworowe"

Taka jest oficjalna informacja serwisowa.

Ale...

Znam parę takich samochodów z przebiegiem na poziomie 120.000 km i nic się z nimi nie dzieje, chociaż jest to odkupione wymianą oleju co 10.000km, świece co 45.000 i najważniejsze - regulacja zaworów (a przynajmniej sprawdzenie) co 15.000km.
Warto/niewarto - zapewne zależy od użytkownika i traktowania samochodu.

Podejrzewam, że podobnie jest z lancerowskim nowym silnikiem 1,8...

A jeśli cokolwiek się stanie z powodu instalacji gazowej z silnikiem - gwarancja będzie cofnięta tylko na ten element. Reszta gwarancji pozostaje bez zmian. Może warto spróbować? Trzeba z kalkulatorem usiąść i przeliczyć...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-12-2009, 14:30   

Dokładnie tak jak piszesz 10wojtek10. W MIVEC tak to wygląda są to silniki do których się nie zaleca gazowania. A luzy zaworowe się ciężko reguluje. Znaczy wymienia się blaszki które się zamawia na wymiar jedna 55zł z tego co ktoś pisał (w skrajności 16x55zł). Można oczywiście pozamieniać między zaworami jeśli się da i zamówić tylko te co brakuje.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-12-2009, 14:31   

bastek1 jak dla mnie możesz zrobić co chcesz ze swoim samochodem. 4G69 MIVEC miał inaczej rozwiązanego MIVECa niż obecnie co wymusiło zastosowanie gniazd zaworowych z innego materiału "miększego" mniej odpornego na temperaturę.

Przy mnie jak kiedyś byłem w MMC odmówiono chyba czakramowi dopuszczenia/rekomendacji najpierw telefonicznie a potem również pisemnie.

Decyzja należy do Ciebie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
10wojtek10 
Forumowicz

Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 69
Skąd: katowice
Wysłany: 06-12-2009, 14:45   

przy 2,4 jest to normalna regulacja na śrubce...

W colcie 1,3 i 1,5 (więc także w lancerze 1,5) są to już te "blaszki" za 45zł za szt...

Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem...

A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-12-2009, 14:49   

10wojtek10 napisał/a:

W colcie 1,3 i 1,5 (więc także w lancerze 1,5) są to już te "blaszki" za 45zł za szt...

Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem...


W tego co wiem w colcie zdaje się jest inny silnik 1,5. A 1,5 i 1,8 z Lancera ta sama rodzina regulacja na blaszkach.

10wojtek10 napisał/a:
A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe.


Znaczy mówisz o samochodach która zamawia się pod gaz (jako opcja) w których za pewne jest właśnie inna głowica (z innych materiałów) niż w tych "standard"
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-12-2009, 15:56   

10wojtek10 napisał/a:
A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe.

Nie w tym silniku. Tu można ewentualnie gniazda wymieniac jak ulegna wypaleniu, ale znów na takie same.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2009, 00:45   

10wojtek10 napisał/a:
Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem...

Wojtek, cała seria 4B1 ma regulację zaworów poprzez wymianę całych popychaczy szklankowych. Podobnie jest w silnikach z Colta serii 3A9 i 4A9
_________________

 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-12-2009, 07:52   

Dla ścisłości nowy Lancer 1,5 ma silnik z rodziny 4A9.
Poza tym, skoro można sobie zamówić silnik 1,8 (4B1) przystosowany do LPG to czemu tego nie robić. Bo 1000pln więcej? Więcej ryzykują Ci, którzy takiej możliwości nie mieli. (hipotetycznie)
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
charlie80 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 08
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-05-2010, 22:55   

Witam,

Posiadam Lancera X generqacji sprowadzoneo z USA z silnikiem 2,0. Zagazowałem go rok temu, zrobiłem jakieś 30 tyś km. Chodzi wszytko bez zarzutów. Pali mi ok 14 l gazu po mieście z BARDZO ciężką nogą. (w benzynie nie schodzi poniżej 12 l, ale jest to automat) Polecam gazowanie tego silnika bo po 20 tyś km instalacja mi się zwóciła.

pozdrawiam
 
 
qbuss 
Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Krosno
Wysłany: 02-06-2010, 11:49   

charlie80 mam identyczną niemalże sytuację, takie samo auto, z tym samym silnikiem, sprowadzone z USA. Przy około 16000 km założyłem sekwencyjną instalację gazową. Zrobiłem już nim około 10000 km i auto jeździ idealnie, nie odczuwam żadnego spadku mocy silnika a pieniędzy w portfelu zostaje sporo (pali mi około 12-13l gazu przy 12 l benzyny). Nikogo nie namawiam bo nie mam takiej potrzeby, dzielę się tylko swoim doświadczeniem co do gazu.

Pozdrawiam!
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-06-2010, 08:48   

napiszcie proszę jeszcze jakiej firmy instalacje macie
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-06-2010, 20:26   

Ja mam lancera 2004 2.0 SOHC 4G94 - starszy silnik 120KM Zagazowałem w 2005 - zrobilem ok50 000 na LPG - instalacja OMVL DREAM XXI N - to już stara konstrukcja ale poza wymianą filtrów nic wiecej nie robilem - do 15 przy krótkich trasach w miescie a w trasie 10l/100. Skrzynia biegów automatyczna - 4 biegowa.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2010, 22:43   

do naszych lancerków STAG300 premium:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.