Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 01:59 |
ile zaworów ma 4g13 GL 91' |
Autor |
Wiadomość |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-09-2006, 15:00
|
|
|
kostuch, miałeś rację a ja się myliłem...
Poproszę o dane techniczne Colta 4G13 8V - masę moc moment obr i wagę - uzupełnię Historię Colta |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-09-2006, 15:05
|
|
|
tomusn napisał/a: | znakiem rozpoznawczym będa kable, patrząc od przodu: na prawo - 8v, na lewo 12v |
To pierwsza różnica. Dobrze zauważalna. W 12V aparat zapłonowy z boku głowicy-na przedłużeniu wałka rozrządu, a w 8V z tyłu głowicy po prawej stronie.
Druga różnica 8-zaworowy ma na pokrywce rozrządu małą, złotą naklejkę informującą o wielkości luzów zaworowych, kącie wyprzedzenia zapłonu oraz odległości pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. A 12-zaworowy ma większą naklejkę z napisem: "12 VALVE". |
|
|
|
 |
rami1000 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 15:40
|
|
|
no to wszystko jasne, silnik który kupiłem jest 89' silnik który mam w swoim to też raczej 8V bo jest z 90' ale przed majem, a wiem że nawet pasek rozrządu po maju 90' jest inny.
[ Dodano: 20-09-2006, 15:41 ]
a co do mocy to z brifu czy dowoudu to ma 44PS(60 koni) przegrzebie papierki to napisze ci mase itd. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 16:06
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | kostuch, miałeś rację a ja się myliłem...
Poproszę o dane techniczne Colta 4G13 8V - masę moc moment obr i wagę - uzupełnię Historię Colta | No to mnie myliłeś, ale sprawdzałem historię Colta i żeczywiście nigdzie nie ma o tym wzmianki albo przeoczyłem. jednak kable to jest to co je wyróżnia. |
|
|
|
 |
mitsunik [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 16:38
|
|
|
znalazłem taką informację w sieci http://freespace.virgin.n...ishi/mitsub.htm
moc silnika 4g13 według programu serwisowego AutoData 51kw/6000 |
Ostatnio zmieniony przez mitsunik 20-09-2006, 17:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-09-2006, 17:07
|
|
|
Nieraz szukając np. amortyzatorów czy innych części w dobrych sklepach internetowych, wybierając konkretny model auta z listy napotykam na dość dokładny opis: przykład: Mitsubishi Colt, 1.3 GL, 4G13 44 kW 60 KM, C51A, bodajże 08.88 r.-06.90 r. Spróbujcie na stronie Kayaby lub NGK.
I w kwestii ilości zaworów wydaje mnie się, że każdy 4G13 12V jest na wtrysku, czyli GLi. Taki też łatwo rozpoznać patrząc na silnik. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-09-2006, 20:29
|
|
|
Hugo napisał/a: | I w kwestii ilości zaworów wydaje mnie się, że każdy 4G13 12V jest na wtrysku |
Nie było 4g13 na wtrysku w C5x (kiedyś spierałem się o to chyba z bartkiem_nkm i na tym chyba stanęło). Przynajmniej ja nie widziałem żadnego |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 21:22
|
|
|
josie napisał/a: | Nie było 4g13 na wtrysku w C5x (kiedyś spierałem się o to chyba z bartkiem_nkm i na tym chyba stanęło). Przynajmniej ja nie widziałem żadnego | To prawda 4g15 były na wtrysku |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-09-2006, 21:39
|
|
|
josie napisał/a: | Nie było 4g13 na wtrysku w C5x |
Czyli tylko na gaźniku sterowanym mechanicznie 8-zaworowe (jak mój) oraz na gaźniku sterowanym elektronicznie 12-zaworowe (z sondą lambda, ECU itd.) |
|
|
|
 |
rami1000 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 14:30
|
|
|
ale jeśli nie było na gaźniku to skąd 75 KM w 4G13 bo chyba nie od dodatkowych zaworów te 15 KM? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-09-2006, 16:53
|
|
|
rami1000 napisał/a: | to skąd 75 KM w 4G13 |
Ano właśnie skąd? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-09-2006, 22:18
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Czasem przepustnica nie jest taka jak w Hyundayu? O mniejszej średnicy? No i 4 dodatkowych zaworów też bez sensu nie dodali chyba? |
Przepustnica nie wiem jak jest, ale 4 zawory więcej napewno coś dają no i w 12V jest ten podciśnieniowy, sterowany elektronicznie gaźnik-może on swoje też daje. A propos Hyundai'a, to znajomy ma Pony 93 r. 1.3 z tym elektr. gaźnikiem i 8 zaworów. Hmm... |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 22-09-2006, 09:47
|
|
|
4 zawory w 4G15 dają 6 KM.
bajdełej... wszystkich ciekawskich odsyłam do przejrzenia moich prospektów, tak się zdarzyło że mam wczesne Colty (8v) i późniejsze (12v). kto nie ma, niedługo będzie mógł zassać z działu FAQ (dzięki Marcin), lecz i ja chętnie wyślę mailem. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
czarnaewa [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2006, 01:59 4G15
|
|
|
Dodam jeszcze że były wersje silnika 4G15 - 75 KM (te z gażnikiem sterowanym elektronicznie, lambdą i katalizatorem) które miały 8 zaworów + 4 wtryskowe(tak jest to przetłumaczone) takie dużo mniejsze. Nie było to typowe v12 jak w tych pożniejszych coltch. Miałam takiego właśnie w tej kanciatej budzie sprowadzonego z USA jako Plymouth Colt E. Mam foty tej głowicy jak by ktoś był ciekawy. W Pony był to podstawowy silnik z taka głowicą.
Apropo dlaczego 1600 nie ma oznaczenia 4G16 tylko 4G61? |
|
|
|
 |
|