Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 01:59
ile zaworów ma 4g13 GL 91'
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2006, 15:00   

kostuch, miałeś rację a ja się myliłem... :oops:

Poproszę o dane techniczne Colta 4G13 8V - masę moc moment obr i wagę - uzupełnię Historię Colta
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2006, 15:05   

tomusn napisał/a:
znakiem rozpoznawczym będa kable, patrząc od przodu: na prawo - 8v, na lewo 12v


To pierwsza różnica. Dobrze zauważalna. W 12V aparat zapłonowy z boku głowicy-na przedłużeniu wałka rozrządu, a w 8V z tyłu głowicy po prawej stronie.

Druga różnica 8-zaworowy ma na pokrywce rozrządu małą, złotą naklejkę informującą o wielkości luzów zaworowych, kącie wyprzedzenia zapłonu oraz odległości pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. A 12-zaworowy ma większą naklejkę z napisem: "12 VALVE".
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 15:40   

no to wszystko jasne, silnik który kupiłem jest 89' silnik który mam w swoim to też raczej 8V bo jest z 90' ale przed majem, a wiem że nawet pasek rozrządu po maju 90' jest inny.

[ Dodano: 20-09-2006, 15:41 ]
a co do mocy to z brifu czy dowoudu to ma 44PS(60 koni) przegrzebie papierki to napisze ci mase itd.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 16:06   

Hubeeert napisał/a:
kostuch, miałeś rację a ja się myliłem... :oops:

Poproszę o dane techniczne Colta 4G13 8V - masę moc moment obr i wagę - uzupełnię Historię Colta
No to mnie myliłeś, ale sprawdzałem historię Colta i żeczywiście nigdzie nie ma o tym wzmianki albo przeoczyłem. jednak kable to jest to co je wyróżnia.
 
 
mitsunik
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 16:38   

znalazłem taką informację w sieci http://freespace.virgin.n...ishi/mitsub.htm

moc silnika 4g13 według programu serwisowego AutoData 51kw/6000
Ostatnio zmieniony przez mitsunik 20-09-2006, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2006, 17:07   

Nieraz szukając np. amortyzatorów czy innych części w dobrych sklepach internetowych, wybierając konkretny model auta z listy napotykam na dość dokładny opis: przykład: Mitsubishi Colt, 1.3 GL, 4G13 44 kW 60 KM, C51A, bodajże 08.88 r.-06.90 r. Spróbujcie na stronie Kayaby lub NGK.

I w kwestii ilości zaworów wydaje mnie się, że każdy 4G13 12V jest na wtrysku, czyli GLi. Taki też łatwo rozpoznać patrząc na silnik.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-09-2006, 20:29   

Hugo napisał/a:
I w kwestii ilości zaworów wydaje mnie się, że każdy 4G13 12V jest na wtrysku


Nie było 4g13 na wtrysku w C5x (kiedyś spierałem się o to chyba z bartkiem_nkm i na tym chyba stanęło). Przynajmniej ja nie widziałem żadnego
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 21:22   

josie napisał/a:
Nie było 4g13 na wtrysku w C5x (kiedyś spierałem się o to chyba z bartkiem_nkm i na tym chyba stanęło). Przynajmniej ja nie widziałem żadnego
To prawda 4g15 były na wtrysku
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2006, 21:39   

josie napisał/a:
Nie było 4g13 na wtrysku w C5x


Czyli tylko na gaźniku sterowanym mechanicznie 8-zaworowe (jak mój) oraz na gaźniku sterowanym elektronicznie 12-zaworowe (z sondą lambda, ECU itd.)
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 14:30   

ale jeśli nie było na gaźniku to skąd 75 KM w 4G13 bo chyba nie od dodatkowych zaworów te 15 KM?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-09-2006, 16:53   

rami1000 napisał/a:
to skąd 75 KM w 4G13


Ano właśnie skąd?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-09-2006, 21:13   

Czasem przepustnica nie jest taka jak w Hyundayu? O mniejszej średnicy? No i 4 dodatkowych zaworów też bez sensu nie dodali chyba?
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-09-2006, 22:18   

wichura1 napisał/a:
Czasem przepustnica nie jest taka jak w Hyundayu? O mniejszej średnicy? No i 4 dodatkowych zaworów też bez sensu nie dodali chyba?


Przepustnica nie wiem jak jest, ale 4 zawory więcej napewno coś dają no i w 12V jest ten podciśnieniowy, sterowany elektronicznie gaźnik-może on swoje też daje. A propos Hyundai'a, to znajomy ma Pony 93 r. 1.3 z tym elektr. gaźnikiem i 8 zaworów. Hmm...
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 22-09-2006, 09:47   

4 zawory w 4G15 dają 6 KM.

bajdełej... wszystkich ciekawskich odsyłam do przejrzenia moich prospektów, tak się zdarzyło że mam wczesne Colty (8v) i późniejsze (12v). kto nie ma, niedługo będzie mógł zassać z działu FAQ (dzięki Marcin), lecz i ja chętnie wyślę mailem.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
czarnaewa
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2006, 01:59   4G15

Dodam jeszcze że były wersje silnika 4G15 - 75 KM (te z gażnikiem sterowanym elektronicznie, lambdą i katalizatorem) które miały 8 zaworów + 4 wtryskowe(tak jest to przetłumaczone) takie dużo mniejsze. Nie było to typowe v12 jak w tych pożniejszych coltch. Miałam takiego właśnie w tej kanciatej budzie sprowadzonego z USA jako Plymouth Colt E. Mam foty tej głowicy jak by ktoś był ciekawy. W Pony był to podstawowy silnik z taka głowicą.
Apropo dlaczego 1600 nie ma oznaczenia 4G16 tylko 4G61?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.