Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] przekładka pompy w 3.2 Did
Autor Wiadomość
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 06-06-2010, 17:16   [3.2 DID] przekładka pompy w 3.2 Did

Witam wszystkich użytkowników miśków. Posiadam misia z 2002 roku o przebiegu 160tys km. nie dawno w moim samochodzie pojawił sie problem. Autko przestało jechac jak powinno (brak przyspieszenia, duszenie silnika po gwałtownym naciśnieciu gazu) postanowiłem udac sie do serwisu na diagnostykę komputerowa. Pan z serwisu wykrył bład zaworu na pompie wtryskowej. To oznaczało zakup nowej(używanej) pompy.po paru dniach oczekiwania wreszcie jest. Wczoraj przygotowując sie do przekładki ustawilem silnik tak aby pierwszy tłok był w górnym martwym położeniu i znaki przy głownym kole pasowym na dole wskazywało poz 0.Kolejnym krokiem było sprawdzenie czy znaki na wałkach rozrządu sa idealnie ustawione ku górze. wszystko było wporządku i gotowe do odkrecania pompy. Po odkręceniu pompy wspomagania tak na wszelki wypadek zrobiłem swoje punkty na kole zębatym od pompy wtryskowej , po czym dalej demontowałem wszystko na swojej drodze. Po wyjeciu pompy zaczołem zdejmowac główne koło zebate ponieważ na tej zakupionej tego koła nie było. Po pewnym czasie przekładka zakonczona i koło znalazło sie na pompie. Wszytko było gotowe. Po zamontowaniu nowej pompy na stare znaki i przykreceniu całej reszty auto nie zapala. Kompletnie brak reakcjii. W tej chwili nie ma żadnego pomyslu co dalej. Gdzie popełniłem bład ?? i co ewentualnie moge jeszcze zrobić. Czy konieczne bedzie ponowne wyciąniecie pompy??? To chyba tyle. Jeżeli ktos ma jakiś pomysł to bede wdźięczny za poradę. Serdecznie pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-06-2010, 18:04   

Napisz jaki błąd miałeś na starej pompie. Jeśli założyłeś koło tak jak zdjąłeś to wszystko powinno być OK.
A jeśli nie pali, to prawdopodobnie wina "nowej" pompy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 06-06-2010, 20:23   

Komputer diagnostyczny wykazal blad nr 43. po zalozeniu nowej pompy i probie uruchomienia silnika nic sie nie dzieje. pomyslalem ze to moze byc zapowietrzony uklad paliwowy, wiec podalem rope bezposrednio z banki tuz przy pompie. Zastanawia mnie jedno ze w momencie krecenia silnikiem pompa powinna zassac troche ropy a jej nic nie ubywalo z pojemnika. W celu potwierdzenia tego odlaczylem powrot z pompy i nic sie nie wydostawalo w kierunku weza powrotu, czyli pompa wogole nie przetlacza paliwa. Czy to mozliwe ??? pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-06-2010, 21:50   

43 to błąd zaworu TCV z tyłu pompy. Jeśli elektrycznie dobrze podłączyłeś wszystko, to dla mnie trafiona jest pompa,.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 07-06-2010, 00:30   

No wszystko jasne tyle że błąd 43 to był błąd w mojej starej pompie. Miesiek nadal jeździł tyle że do 3000 tys obrotów a potem to już tylko czarny dym i dławienie sie silnika. wiec nie ma sensu go wyżej ciągnąć. Dlatego też zdecydowałem wymienic pompę na "nowsza ".
po zalożeniu nowej silnik nawet nie zalapie. nie ma w nim jakiej kolwiek oznaki zycia. a odnosnie podłaczenia elektrycznego to raczej wszystko dobrze zrobiłem bo wszystkie kostki elektryczne trafiły na swoje miejsce. Co myślisz zbyszku jak bym ponownie przełożyl pompe na starą i przekonal sie czy jeżeli ona ruszy to w takim razie nowa pompa jest zarżnieta :) . Czy ma to sens ?? a może znasz jakis inny sposób ?? pozdrówki
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-06-2010, 07:18   

Zadzwoń, powiem co sprawdzić w starej pompie 602-673-905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 08-06-2010, 21:55   

Witam ponownie. w dalszej czesci badan nad uszkodzona pompa po rozmowie z Panem Zbyszkiem sprawdziłem zawór który miałem sprawdzić i wydaje mi sie że nic mu nie brakuje "chyba". Wdalszej części pomierzylem parametry opornosci poszczególnych pinow we wtyczkach i wszystko wskazuje na to ze jest OK. Poniżej zamieszczam fotki pompy i zaworu.
http://img535.imageshack.us/i/zawr.jpg/
http://img696.imageshack.us/i/pompa1.jpg/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-06-2010, 22:40   

to jest stara czy nowa pompa?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 08-06-2010, 23:18   

To jest stara pompa wyjeta z samochodu. :) Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-06-2010, 23:42   

może wystarczy zmienić PTS, były takie przypadki, ze wizualnie był OK. ale po wymianie pompa zaczęła działać prawidłowo.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 09-06-2010, 19:30   

Walki dzień kolejny. Idę wyjać nowa pompe i założe jeszcze raz stara z tym że przełoże te zawory. Czy jest w pompie coś jeszcze z tego typu rzeczy które mógł bym przełożyc ??
aha jeszcze jedno. Czy przy przekładce pompy w 3.2 Did jest wymagana adaptacja pompy w oprogramowaniu samochodu ?, obiło mi sie takie coś o uszy i chciał bym to potwierdzic. pozdrawiam i ide walczyć :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-06-2010, 20:30   

dallus napisał/a:
Czy przy przekładce pompy w 3.2 Did jest wymagana adaptacja pompy w oprogramowaniu samochodu ?, obiło mi sie takie coś o uszy i chciał bym to potwierdzic. pozdrawiam i ide walczyć :)

Nic nie trzeba robić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.