Jak wymienić bębny? |
Autor |
Wiadomość |
Kubot
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2010, 17:39
|
|
|
Witam.
Od jakiegoś czasu w tylnim kole w moim misku zaczęło coś trzeć. Po ściagnieciu koła zobaczyłem pękniecie na bębnie I tu powstaje moje pytanie... Czy jest potrzebna natychmiastowa wymiana bębnów czy można to pękniecie zignorować jeździć sobie spokojnie dalej?
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-06-2010, 07:36
|
|
|
nie wiem czy spokojnie, ale w tym miejscu nie są dociskane szczęki, więc nie ma to bezpośredniego wpływu na jakość hamowania
jednak ten rant służy do "uszczelniania" bębna (osłona ma 2 ranty i ten od bębna wchodzi w ich środek) i po dłuższym czasie spowoduje to patologię - cały syf będzie się tam zbierał... |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 22-07-2012, 13:12
|
|
|
Odgrzeje kotleta
U mnie te osłony też nie wyglądały najlepiej ale przeszlifowałem i pomalowałem farbą antykorozyjną epoksydową i po roku nie wyłazi rdza .
Orientacyjnie po jakim przebiegu powinno się wymienić bębny i szczęki z tyłu ?
Jeśli tylne hamulce działają dobrze to jest sens tam zaglądać ?
Bo w przypadku hamulców tarczowych raczej nie patrzy się na to jak hamuje tylko jaka jest grubość klocka...jeśli jest cienka warstwa ścierna to się wymienia mimo że dobrze jeszcze hamuje . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-07-2012, 21:59
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Jeśli tylne hamulce działają dobrze to jest sens tam zaglądać ? | Nie. krzysieg napisał/a: | w przypadku hamulców tarczowych raczej nie patrzy się na to jak hamuje tylko jaka jest grubość klocka... | A jak nie hamuje to co? Nie patrzysz na nic? I tak ma być? Akurat w przypadku hamulcy tarczowych częściej trzeba tam zaglądać, bo lubi się zapiekać mechanizm hamulca ręcznego i nie pomaga wymiana klocków |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 24-07-2012, 08:49
|
|
|
Hugo napisał/a: | A jak nie hamuje to co? Nie patrzysz na nic? I tak ma być? |
Nie jasno napisałem , miałem na myśli to żeby nie sugerować się tylko skutecznością hamowania , to że dobrze hamuje to nie znaczy że jest wszystko w porządku .
W corolli ojca zapiekł się jeden tłoczek tylnego zacisku dociskając klocek do tarczy
, same klocki też nadawały sie do wymiany - czy wymieniając klocki czyści sie tłoczki , smaruje żeby temu zapobiegać ?
Przed tą awarią auto hamowało jak nowe i przez to zapomnieliśmy o klockach ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|