Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wyłącznik podświetlenia schowka przed pasażerem
Autor Wiadomość
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 17-06-2010, 09:53   [EAxx] Wyłącznik podświetlenia schowka przed pasażerem

Mitsubishi Galant EA5x – Podświetlenie schowka wyłączane po zamknięciu schowka.

Trudność przeróbki: prosta
Czas trwania: ~20 minut.
Wykorzystane materiały: wiertło Ø6,7mm do Ø7,0mm, lutownica, cyna, wyłącznik (1), kabel (2) oraz taśma izolująca.
Koszt: przełącznik 1,00 PLN.

Montaż wyłącznika, który ma za zadanie gaszenie żarówki w schowku po jego zamknięciu jest bardzo prosty i zajmuje majsterkowiczowi jakieś 20 minut. Ja osobiście nie kombinowałem za dużo i przełącznik wpiąłem szeregowo przed żarówką podświetlenia schowka. Zatem żarówka w schowku zaświeci się tylko, gdy mam włączone światła postojowe i oczywiście otwarty schowek.
Najważniejsze dwa elementy, które są niezbędne do wykonania tego zadania to przełącznik (1) oraz kabel (2). Oczywiście nie możemy zapomnieć o odłączeniu klemy z akumulatora a przynajmniej wyjęciu bezpiecznika odpowiedzialnego za podświetlenie schowka.


Pierwszym krokiem jest demontaż jednej gumki odbojowej tuż przy zamku:


Następnie wiertłem powiększamy odrobinę otwór po odbojniku:


Montujemy przełącznik:


Do przełącznika wykorzystałem kable z głośników z wsuwkami, więc nie było potrzeby lutowania kabli do stopek przełącznika. Oczywiście Ci, którzy zdecydują się przylutować kable do przełącznika muszą to zrobić przed zamontowaniem go w samochodzie.
Teraz trzeba dostać się do kabla prowadzącego prąd do żarówki. Samą oprawkę żarówki (po wcześniejszym demontażu żarówki) można łatwo wykręcić:


Gdy już mamy zdjęte gniazdo żarówki i trochę więcej kabla dostępnego, możemy rozciąć otulinę kabli i dostać się do kabli (uwaga żeby nie rozciąć kabli w środku!):


Gdy kable już mamy na wierzchu, rozcinamy zielony kabel i lutujemy do niego kable z przełącznika:


Po tej czynności zostaje nam jedynie izolacja miejsca lutowania (wykorzystałem do tego izolację termokurczliwą – kolor zielony na zdjęciu powyżej) i można kable schować z powrotem w otulinie i zaizolować taśmą:


Gniazdo żarówki montujemy na swoje miejsce i montujemy żarówkę.
Pozostaje jedynie włożenie bezpiecznika lub podłączenie akumulatora i sprawdzenie czy nasz prosty przełącznik spełnia swoje zadanie.

Mam ten manual przygotowany w PDF'ie, więc mogę przesłać gdyby ktoś chciał bo nie wiem gdzie mogę umieścić tego typu plik na darmowym serwerze...
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-06-2010, 12:31   

Wszystko pięknie, chyba skorzystam, bo ostatnio skończyły mi się pomysły na różnego rodzaju przeróbki podświetlenia w aucie (a bardzo lubię sie tym bawić). Jest tylko jedno ale... wkurza mnie to, że podświetlenie schowka działa tylko jak są włączone światła (postojowe, mijania bądź drogowe). To jest bez sensu, bo czasami żeby coś wyjąć ze schowka w nocy na zgaszonym silniku i światłach trzebaby je włączyć żeby widzieć coś w schowku. Jak to obejść?
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-06-2010, 12:41   

Hugo napisał/a:
To jest bez sensu, bo czasami żeby coś wyjąć ze schowka w nocy na zgaszonym silniku i światłach trzebaby je włączyć żeby widzieć coś w schowku. Jak to obejść?

Musisz przepiąć oświetlenie pod stały plus (np. z radia) i wtedy przy zastosowaniu wyłącznika masz oświetlenie cały czas niezależnie od włączenia świateł postojowych.
Ten zielony kabelek z mojego manuala trzeba zaizolować, pociągnąć od "+" z radia osobny kabel w miejsce zielonego. Cała filozofia :)
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 17-06-2010, 15:24   

zbychu80 napisał/a:
To w Galantach po 97 nie montują takiego wyłącznika ?

Nie!
Zgadzam się z Hugo co do podświetlenia.
Gdyby był takowy wyłącznik , to kolega pitbu77 nie szukałby rozwiązania/ulepszania:)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

Ostatnio zmieniony przez czekoladka_1981 17-06-2010, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-06-2010, 15:54   

czekoladka_1981 napisał/a:
Gdyby był to kolega pitbu77 nie szukałby rozwiązania/ulepszania:)


Nie bardzo rozumiem :?: - przecież szukam ulepszeń. Wyłączane podświetlenie zrobiłem w moim Galicjuszu...
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-06-2010, 16:00   

pitbu77 napisał/a:
czekoladka_1981 napisał/a:
Gdyby był to kolega pitbu77 nie szukałby rozwiązania/ulepszania:)


Nie bardzo rozumiem :?: - przecież szukam ulepszeń. Wyłączane podświetlenie zrobiłem w moim Galicjuszu...


no i o co czekoladce chodziło
że gdyby włącznik był to byś go nie robił, bo po co robić coś co już masz ??
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-06-2010, 16:04   

tomek84 napisał/a:
no i o co czekoladce chodziło
że gdyby włącznik był to byś go nie robił, bo po co robić coś co już masz ??

Kolego Tomku84, Czekoladka w międzyczasie zmieniła opis :) Teraz to się pokitlało :lol:
Wszystko jest jasne i klarowne. Przełącznika nie było więc znalazłem rozwiązanie...
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-06-2010, 16:25   

pitbu77 napisał/a:
Ten zielony kabelek z mojego manuala trzeba zaizolować, pociągnąć od "+" z radia osobny kabel w miejsce zielonego. Cała filozofia
No i wszystko w temacie. Jak będę się nudził to tak zrobię.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 17-06-2010, 20:40   

pitbu77, gwint na włączniku ma mieć 6mm sądząc po wiertłach :?: Nie wiem jaki jest asortyment włączników ale za duży też chyba nie może być :?:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-06-2010, 08:18   

fj_mike napisał/a:
pitbu77, gwint na włączniku ma mieć 6mm sądząc po wiertłach


Tak mi się też zdaje. Materiał gdzie montujesz ten przełącznik jest dość miękki, żeby wiertłem Ø6,7mm zrobić ręcznie otwór. Trochę potem poruszałem wiertłem na boki aby otwór nie wyszedł za duży i wszystko było spasowane dokładnie.
Jak pójdziesz do sklepu elektronicznego to taki przełącznik znajdziesz bez problemu. Nie mierzyłem jakich rozmiarów jest ale tak "na oko" ma jakieś 25mm długości :roll:
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.