Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GDI - Dlaczego nie cieszy sie popularnością?
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-06-2010, 13:27   

Czytam sobie i czytam... hm... co niektórzy mają problemy ze zrozumieniem wypowiedzi Darka:
Cytat:
odpowiem Ci po japońsku - producent wycofał się z produkcji silników z bezpośrednim wtryskiem na rynek europejski ze względu na jakość (a raczej jej brak) paliwa


Silniki GDI były konstruowane pod benzynę 101RON, która jest podstawowym paliwem na rynku JDM. Na rynek europejski były przemapowane pod 95RON. Stąd znaczna utrata mocy i problem spalania stukowego (w efekcie zużycia silnika). Niestety jakość paliwa w EU jest poniżej zdolności przerobowej silników GDI.Dlatego tak istotne jest włąściwe serwisowanie tych silników.
Silniki te są z powodzeniem dalej używane w modelach Mitsubishi na rynku japońskim, gdzie cieszą się powodzeniem.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2010, 13:32   

swinks_UK napisał/a:
Silniki te są z powodzeniem dalej używane w modelach Mitsubishi na rynku japońskim, gdzie cieszą się powodzeniem.

dokładnie (także na australijskim)
natomiast brak rozwoju na europę czy usa jest spowodowany też kwestią diesla - w Japonii diesle praktycznie nie istnieją; ich spotkanie na ulicy to tak jak u nas zobaczenie auta np. na wodór
 
 
jacobian 
Mitsumaniak
jacobian


Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29-06-2010, 13:57   

Ja może tez wyrażę swoje zdanie po przeczytaniu tego tematu: w naszym pięknym kraju to najlepiej jeździć dieslem i lać do niego olej rzepakowy, bo jakość benzyny pozostawia wiele do życzenia. Takie zmyślne japońskie konstrukcje jak GDI, ale też pewnie V6 cierpią na stacjach benzynowych jak lejemy niby 95, która nadaje się co najwyżej do zasilania kosiarek do trawy. Na takiej Ukrainie przynajmniej nie oszukują tylko oferują paliwo od 76 do 100 oktan. A w USA, Kanadzie czy pewnie też Japonii nie ma diesli bo benzyna jest tańsza od wody mineralnej...
_________________
Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2010, 14:46   

Krzyzak napisał/a:
DziadekMirek napisał/a:
Dlaczego GDI nie cieszy sie takim uznaniem jak pozostale silniki benzynowe w Galantach?

odpowiem Ci po japońsku - producent wycofał się z produkcji silników z bezpośrednim wtryskiem na rynek europejski ze względu na jakość (a raczej jej brak) paliwa

Trzeba wziąć też pod uwagę fakt, że jakością zachodnioeuropejskie paliwa nas przewyższają. GDI to fajne silniki..., ale nie na naszą rzeczywistość. :evil:

tommyc1 napisał/a:
Mnie to jakoś nie przekonuje. VW jakoś sobie radzi z tą złą jakością paliwa w swoich bezpośredniakach. Po prostu konstrukcja średnio udana chyba i tyle.

Radzi sobie? Widziałeś przepustnicę w FSI po kilkudziesięciu kilometrach? Problemy występują te same co w GDI... No, może w niektórych przypadkach na mniejszą skalę - toż to jest silnik 10 lat młodszy...

jacobian napisał/a:
Ja może tez wyrażę swoje zdanie po przeczytaniu tego tematu: w naszym pięknym kraju to najlepiej jeździć dieslem i lać do niego olej rzepakowy, bo jakość benzyny pozostawia wiele do życzenia.

Bardziej byłbym za olejem opałowym, byle nie w Common Railu. ;)
 
 
marcino1980 
Forumowicz

Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 296
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 29-06-2010, 17:54   

Kolega z pracy ma Carisme 1.8 l gdi od 2 lat i nic sie złego nie dzieje autko chodzi jak ta lala a co do spalania to w korkach bydgoskich średnio mu wychodi 8,5l na 100 więc bdb.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2010, 21:11   

jacobian napisał/a:
czy pewnie też Japonii nie ma diesli bo benzyna jest tańsza od wody mineralnej

wręcz przeciwnie - chodzi tylko i wyłącznie o ekologię...
diesle śmierdziały, śmierdzą i będą śmierdzieć i żadne filtry tego nie załatwią...
podobnie kopciły, obecnie czasem kopcą (na wysokich obrotach to już wszystkie) i pewnie będą kopcić :)
 
 
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-06-2010, 23:42   

Moja żona ma uczulenie na diesla. Ma alergie na ich klekot i smrod oleju napedowego. Wiec diesel mi nie grozi. Smiejemy sie czasem gdy obok mija nas fajny, prawie nowy samochod i klekocze jak stary transit ;)
Dziekuje za tak wiele opinii i przyblizenie tematu GDI. To z pewnoscia bardzo pomocne. Mam nadzieje ze temat zainteresowal wielu uzytkownikow forum. Szczegolnie tych, ktorzy tak jak ja przymierzaja sie do kupna pierwszego Galanta.
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-06-2010, 06:58   

DziadekMirek napisał/a:
Smiejemy sie czasem gdy obok mija nas fajny, prawie nowy samochod i klekocze jak stary transit

sąsiad ma octavię tdi i outlandera 2 tdi - tylko jego auta słychać przez zamknięte okno :)
ja mu mówię - Sławek, fakt że mieszkamy na wsi, ale żeby od razu traktor kupować?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 30-06-2010, 08:20   

U mnie to samo... jedynie Taty auto słychać :)
Choć Vectra na zewnątrz była cichsza niż oba Mondea.

GDI fajny silnik, ale trochę kapryśny. Drugi raz chyba bym się nie zdecydował, choć... kto wie :) Po przygodach z pompą WC na razie (odpukać) wszystko w miarę OK.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 30-06-2010, 19:58   

GDI ma zbyt mocną konkurencję w postaci V6. Najważniejsza (dla niektórych) to możliwość zagazowania. Lepsza elastyczność i osiągi. Tak to wygląda w Polsce

Patrząc na ogłoszenia w blocket.se widzę mnóstwo GDI. W Szwecji jest to bardzo popularny silnik. Inny kraj - inne podejście :wink:

Spotkałem kiedyś jednego starszego pana w Gdyni. Miał już drugi EA3A w automacie i był bardzo zadowolony ze swojego auta. Twierdził, że nie miał najmniejszych problemów z silnikiem. BTW, to już był któryś Galant z kolei w jego życiu :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 30-06-2010, 20:11   

Co do elastyczności to się nie zgodzę. Wystarczy popatrzyć na wykresy obu silników i widać że GDI "ciągnie" prawie od dołu. Można powiedzieć że dól obrotów należy do GDI, środek jest wspólny a góra to domena V6. Co do elastyczności to coś między dieslem a V6. Osiągi na plus dla V6 (przyśpieszenie do 100).
Jak już kiedyś gdzieś pisałem to nie można traktować GDI jako konkurenta V6. Jest to uzupełnienie oferty. Jest 2.0, 2.4 GDI, 2.5 V6 i diesel. Można sobie wybrać według potrzeb. GDI można traktować jako konkurenta innych marek z silnikami rzędowymi o podobnej pojemności.
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 30-06-2010, 20:25   

moim zdaniem wielkim błędem Mitsu na jest brak diesla z prawdziwego zdarzenia, oferowanego na Europe
Nie obrażając diesli 2.0, to jednak te 90 koni co z niego zrobili, to woła o pomste do nieba
Gdyby oferta diesli była bogatsza, to podejrzewam, że popularność GDI była by jeszcze mniejsza
bo GDI kupowali chyba głównie ludzie oszczędni, a nie przekonani do gazu
gdyby był jakiś mocny diesel to dużo ludzi by sie skusiło
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-06-2010, 21:17   

Ważne aby lać dobre paliwo. Nie załuje zakupu GDI a mam już 2,5 roku, bedzie ze Mną pewnie do końca swoich dni, czyli jeszcze długie lata.
Dostałem propozycje obnizenia ciśnienia na listwie wtryskowej aby jeszcze zmniejszyc zuzycie, spotkałem mechanika co nie boi się GDI :)
Z silnikiem nie miałem totalnie żadnych problemów :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-06-2010, 23:23   

Morfi napisał/a:
Dostałem propozycje obnizenia ciśnienia na listwie wtryskowej aby jeszcze zmniejszyc zuzycie

Mniejsze ciśnienie - dłuższe czasy otwarcia wtryskiwaczy, nic to nie da, prócz szybszego zużycia wtryskiwaczy :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-06-2010, 23:23   

tomek84 napisał/a:
gdyby był jakiś mocny diesel to dużo ludzi by sie skusiło

tylko jak oni mają zrobić solidnego diesla, skoro:
Krzyzak napisał/a:
w Japonii diesle praktycznie nie istnieją
:)

odkąd pamiętam, to z dieslami japońskimi były problemy (wyjątkiem była toyota) a obecnie produkują je w spółkach z francuzami i niemcami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.