GDI - Dlaczego nie cieszy sie popularnością? |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 29-06-2010, 13:27
|
|
|
Czytam sobie i czytam... hm... co niektórzy mają problemy ze zrozumieniem wypowiedzi Darka:
Cytat: | odpowiem Ci po japońsku - producent wycofał się z produkcji silników z bezpośrednim wtryskiem na rynek europejski ze względu na jakość (a raczej jej brak) paliwa |
Silniki GDI były konstruowane pod benzynę 101RON, która jest podstawowym paliwem na rynku JDM. Na rynek europejski były przemapowane pod 95RON. Stąd znaczna utrata mocy i problem spalania stukowego (w efekcie zużycia silnika). Niestety jakość paliwa w EU jest poniżej zdolności przerobowej silników GDI.Dlatego tak istotne jest włąściwe serwisowanie tych silników.
Silniki te są z powodzeniem dalej używane w modelach Mitsubishi na rynku japońskim, gdzie cieszą się powodzeniem. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24346 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 13:32
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Silniki te są z powodzeniem dalej używane w modelach Mitsubishi na rynku japońskim, gdzie cieszą się powodzeniem. |
dokładnie (także na australijskim)
natomiast brak rozwoju na europę czy usa jest spowodowany też kwestią diesla - w Japonii diesle praktycznie nie istnieją; ich spotkanie na ulicy to tak jak u nas zobaczenie auta np. na wodór |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 29-06-2010, 13:57
|
|
|
Ja może tez wyrażę swoje zdanie po przeczytaniu tego tematu: w naszym pięknym kraju to najlepiej jeździć dieslem i lać do niego olej rzepakowy, bo jakość benzyny pozostawia wiele do życzenia. Takie zmyślne japońskie konstrukcje jak GDI, ale też pewnie V6 cierpią na stacjach benzynowych jak lejemy niby 95, która nadaje się co najwyżej do zasilania kosiarek do trawy. Na takiej Ukrainie przynajmniej nie oszukują tylko oferują paliwo od 76 do 100 oktan. A w USA, Kanadzie czy pewnie też Japonii nie ma diesli bo benzyna jest tańsza od wody mineralnej... |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2010, 14:46
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | DziadekMirek napisał/a: | Dlaczego GDI nie cieszy sie takim uznaniem jak pozostale silniki benzynowe w Galantach? |
odpowiem Ci po japońsku - producent wycofał się z produkcji silników z bezpośrednim wtryskiem na rynek europejski ze względu na jakość (a raczej jej brak) paliwa |
Trzeba wziąć też pod uwagę fakt, że jakością zachodnioeuropejskie paliwa nas przewyższają. GDI to fajne silniki..., ale nie na naszą rzeczywistość.
tommyc1 napisał/a: | Mnie to jakoś nie przekonuje. VW jakoś sobie radzi z tą złą jakością paliwa w swoich bezpośredniakach. Po prostu konstrukcja średnio udana chyba i tyle. |
Radzi sobie? Widziałeś przepustnicę w FSI po kilkudziesięciu kilometrach? Problemy występują te same co w GDI... No, może w niektórych przypadkach na mniejszą skalę - toż to jest silnik 10 lat młodszy...
jacobian napisał/a: | Ja może tez wyrażę swoje zdanie po przeczytaniu tego tematu: w naszym pięknym kraju to najlepiej jeździć dieslem i lać do niego olej rzepakowy, bo jakość benzyny pozostawia wiele do życzenia. |
Bardziej byłbym za olejem opałowym, byle nie w Common Railu. |
|
|
|
 |
marcino1980
Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 296 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 29-06-2010, 17:54
|
|
|
Kolega z pracy ma Carisme 1.8 l gdi od 2 lat i nic sie złego nie dzieje autko chodzi jak ta lala a co do spalania to w korkach bydgoskich średnio mu wychodi 8,5l na 100 więc bdb. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24346 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 21:11
|
|
|
jacobian napisał/a: | czy pewnie też Japonii nie ma diesli bo benzyna jest tańsza od wody mineralnej |
wręcz przeciwnie - chodzi tylko i wyłącznie o ekologię...
diesle śmierdziały, śmierdzą i będą śmierdzieć i żadne filtry tego nie załatwią...
podobnie kopciły, obecnie czasem kopcą (na wysokich obrotach to już wszystkie) i pewnie będą kopcić |
|
|
|
 |
DziadekMirek
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 234 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-06-2010, 23:42
|
|
|
Moja żona ma uczulenie na diesla. Ma alergie na ich klekot i smrod oleju napedowego. Wiec diesel mi nie grozi. Smiejemy sie czasem gdy obok mija nas fajny, prawie nowy samochod i klekocze jak stary transit
Dziekuje za tak wiele opinii i przyblizenie tematu GDI. To z pewnoscia bardzo pomocne. Mam nadzieje ze temat zainteresowal wielu uzytkownikow forum. Szczegolnie tych, ktorzy tak jak ja przymierzaja sie do kupna pierwszego Galanta. |
_________________ Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24346 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-06-2010, 06:58
|
|
|
DziadekMirek napisał/a: | Smiejemy sie czasem gdy obok mija nas fajny, prawie nowy samochod i klekocze jak stary transit |
sąsiad ma octavię tdi i outlandera 2 tdi - tylko jego auta słychać przez zamknięte okno
ja mu mówię - Sławek, fakt że mieszkamy na wsi, ale żeby od razu traktor kupować? |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 30-06-2010, 08:20
|
|
|
U mnie to samo... jedynie Taty auto słychać
Choć Vectra na zewnątrz była cichsza niż oba Mondea.
GDI fajny silnik, ale trochę kapryśny. Drugi raz chyba bym się nie zdecydował, choć... kto wie Po przygodach z pompą WC na razie (odpukać) wszystko w miarę OK. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 30-06-2010, 19:58
|
|
|
GDI ma zbyt mocną konkurencję w postaci V6. Najważniejsza (dla niektórych) to możliwość zagazowania. Lepsza elastyczność i osiągi. Tak to wygląda w Polsce
Patrząc na ogłoszenia w blocket.se widzę mnóstwo GDI. W Szwecji jest to bardzo popularny silnik. Inny kraj - inne podejście
Spotkałem kiedyś jednego starszego pana w Gdyni. Miał już drugi EA3A w automacie i był bardzo zadowolony ze swojego auta. Twierdził, że nie miał najmniejszych problemów z silnikiem. BTW, to już był któryś Galant z kolei w jego życiu |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 30-06-2010, 20:11
|
|
|
Co do elastyczności to się nie zgodzę. Wystarczy popatrzyć na wykresy obu silników i widać że GDI "ciągnie" prawie od dołu. Można powiedzieć że dól obrotów należy do GDI, środek jest wspólny a góra to domena V6. Co do elastyczności to coś między dieslem a V6. Osiągi na plus dla V6 (przyśpieszenie do 100).
Jak już kiedyś gdzieś pisałem to nie można traktować GDI jako konkurenta V6. Jest to uzupełnienie oferty. Jest 2.0, 2.4 GDI, 2.5 V6 i diesel. Można sobie wybrać według potrzeb. GDI można traktować jako konkurenta innych marek z silnikami rzędowymi o podobnej pojemności. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 30-06-2010, 21:17
|
|
|
Ważne aby lać dobre paliwo. Nie załuje zakupu GDI a mam już 2,5 roku, bedzie ze Mną pewnie do końca swoich dni, czyli jeszcze długie lata.
Dostałem propozycje obnizenia ciśnienia na listwie wtryskowej aby jeszcze zmniejszyc zuzycie, spotkałem mechanika co nie boi się GDI
Z silnikiem nie miałem totalnie żadnych problemów |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-06-2010, 23:23
|
|
|
Morfi napisał/a: | Dostałem propozycje obnizenia ciśnienia na listwie wtryskowej aby jeszcze zmniejszyc zuzycie |
Mniejsze ciśnienie - dłuższe czasy otwarcia wtryskiwaczy, nic to nie da, prócz szybszego zużycia wtryskiwaczy |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24346 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-06-2010, 23:23
|
|
|
tomek84 napisał/a: | gdyby był jakiś mocny diesel to dużo ludzi by sie skusiło |
tylko jak oni mają zrobić solidnego diesla, skoro:
Krzyzak napisał/a: | w Japonii diesle praktycznie nie istnieją |
odkąd pamiętam, to z dieslami japońskimi były problemy (wyjątkiem była toyota) a obecnie produkują je w spółkach z francuzami i niemcami |
|
|
|
 |
|