Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] czy zniszczyłem świecę?
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2010, 09:09   

Maretzky85 napisał/a:
To dlaczego kupujesz normalne
bo uważam że do LPG są za drogie.

Maretzky85 napisał/a:
które tak na prawdę różnią się tylko odstępem od elektrody
- nie wiem jaka jest róznica w NGK i mitsu, (wiem że odniosę się do samochodu z którego wiele osób drwi, ale ja nie) w Polonezie świece zarówno do benzyny i LPG miały takie same odstepy i też zalecano zmeniszenie przerwy, kiedyś ktoś mi tłumaczył że świece gazowe mają większą odporność na temparaturę i lepiej ją odprowadzają, gaz przegewa silnik.
Maretzky85 napisał/a:
Sprawdzałeś chociaż jak chodzi silnik bez majstrowania ze świecami ?
- nie sprawdzałem, ale jak napisał plecho.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2010, 09:29   

Zrobiłem już przez 11lat jak mam prawko ze 300tys na gazie trzema samochodami, może dla wielu nie będzie to imponujący wynik ale zrobiony nie zawodowo i zawsze używałem świec dedykowanych do danego auta, nie specjalnych do lpg i auto zawsze sprawowało się właściwie. Świece wymieniałem co 50tys km mimo że jeszcze sprawowały się ok.
Uważam że naprawdę nie ma sensu kupować specjalnych do lpg bo to nic nie daje.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2010, 09:33   

plecho1 napisał/a:
Uważam że naprawdę nie ma sensu kupować specjalnych do lpg bo to nic nie daje

Do miśka też nie kupuję, bo samochód żadnych problemów z zwykłych świec nie robił,

Dzięki wszystkim za pomoc, sądzę że już wszystko wiem.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-07-2010, 19:42   

plecho1 napisał/a:
w lpg przy takiej samej przerwie na świecy to potrzeba wyższego napięcia


I co niby podwyższa napięcie które daje cewka ? I jak to jest sterowane ? Bo z tego co wiem cewka daje mniej więcej cały czas takie samo napięcie i odstęp elektrod, rezystancja i ciepłota jest obliczana specjalnie do silnika niezależnie od tego na jakim paliwie jeździ.

Co do przeskakiwania iskry, to albo świeca jest dobra i iskra nie ma problemów z przeskoczeniem albo świeca jest zużyta i iskra nie przeskakuje, albo nie zawsze. Wtedy zmniejszenie odstępu od świec może pomóc w przeskoczeniu, ale to jest maskowanie syfa pudrem. Jak świeca jest zużyta to się ją wymienia i tyle.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2010, 21:52   

Poczytajcie ten temat, tu jest wszystko wyjaśnione.
http://forum.vectra-unlim...ead.php?t=56793
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2010, 08:17   

że tak powiem eklsra artykuł. Nigdy jeszcze nic mi tak oczu nie otworzyło. Za każdym razme jak gdzieś jadę do warsztatu, tą gada taki fajansiaż i psioczy na gaz, nie mając o tym bladego pojęcia.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-07-2010, 00:45   

plecho1, nie wiem czy dobrze zrozumiałeś ten artykuł, ale chodziło mniej więcej o to, że do gazu układ zapłonowy musi być w pełnej swej możliwej sprawności i to, że zmniejszysz odstęp elektrod sprawiając, że do zapłonu mieszanki gazowo powietrznej potrzeba mniejszej ilości prądu nie znaczy, że cewka będzie mniej tego prądu produkować.
Cewka wytwarza stałe napięcie - najmy na to 30kV, mieszanka gazowa potrzebuje do zapłonu powiedzmy 20kV na standardowym odstępie elektrod. Ty zmniejszając ten odstęp zmniejszasz punkt zapłonu do powiedzmy 15kV, ale cewka nadal produkuje 30kV. Cały pic polega na zużyciu elementów układu zapłonowego, który z czasem potrafi przenieść mniej prądu.
I teraz uwaga - konkluzja:
Jeśli jakiś element zużyje się na tyle, że nie potrafi przenieść poprawnej ilości energii to należy go wymienić a nie zmniejszać odstęp elektrod w świecy.

Idąc dalej zróbmy porównanie - skoro zmniejszanie odstępu elektrod coś tam daje, to może posuńmy się dalej - zróbmy warstwę silikonu na kablach zapłonowych to będą mniej przepuszczać prądu na zewnątrz.

Dlaczego tego nie robimy ? Bo producent kabli przewidział warunki panujące pod maską i dopasował te przewody tak, żeby tego prądu nie przepuszczały i żeby odpowiadały specyfikacjom. Tak samo jest ze świecami...

I na koniec dodam - nie mam nic do gazu, sam na nim jeździłem i możliwe, że jeszcze będę jeździł ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-07-2010, 22:55   

josie
Dzięki za wyjaśnienie.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 05-07-2010, 08:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-07-2010, 00:34   

Strasznie mieszacie pojęciami napięcia, mocy, energii, rezystancji...

Cewka podłączona do niskiego napięcia gromadzi energię w polu magnetycznym. Zawsze gromadzi tej energii tyle samo, niezależnie od odstępów elektrod i rodzaju mieszanki w cylindrze.
Po rozłączeniu obwodu pierwotnego cewki następuje uwalnianie energii po stronie wtórnej - napięcie bardzo szybko narasta. Do jakiej wartości narośnie zależy od odstępu między elektrodami i rodzaju mieszanki w cylindrze.
Im mniejsza odległość między elektrodami, tym mniejsze napięcie przeskoku.
Teraz - żeby cewka uwolniła zgromadzoną energię - przeskok iskry trwa dłużej przy niskim napięciu i krócej przy wysokim, co również ma bardzo istotny wpływ na proces spalania.

Kabli nie niszczy przepływająca przez nie energia ani prąd - niszczy je napięcie powodujące przedwczesne starzenie izolacji - dlatego wcześniejsze zużycie kabli na LPG, tak samo z cewką - wyższe napięcie powoduje wcześniejsze zużycie izolacji która w końcu zostaje przebita i następuje zgon.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.