Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mistrz kosztów Carisma 1.6LPG vs 1.9DID
Autor Wiadomość
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 06-07-2010, 15:12   

Faraday napisał/a:
Nie pamiętam po jakim przebiegu trzeba wymieniać olej w Cari z silnikiem 1.9 DI-D. Poprzedni właściciel mówił, że wymieniał co 10 tys.km. i ja zamierzam robić tak samo.


Wg instrukcji do SS podobno co 15kkm. Mój mechanik twierdzi że przy naszej jakości olejów co 10kkm. Mówił też że przy zalaniu oleju Castrol Professional może być nawet i 30kkm. Ja tam leję co 10.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-07-2010, 18:24   

Ja tam oszczędzać nie mam zamiaru.Wymieniam co 10 tys. lub co roku.
 
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-07-2010, 20:35   

Tak wyglądał filtr po roku eksploatacji ( po przejechaniu grubo ponad 15 tys. km).
Rozpadł się w rękach przy wymontowaniu.
Tankowanie na miejscu na tak zwanej zaufanej stacji.
Na trasie w zależności gdzie gaz się kończył - raczej omijałem stacje typu "no-name".
Nie jest to co prawda filtr z Cari, tylko z mojego poprzedniego auta.
Nie ma to jednak znaczenia czym nas poją na stacjach.


pozdrawiam
_________________
kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 
 
kobelko 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 16 V rok 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 76
Skąd: powiat miechowski
Wysłany: 06-07-2010, 20:53   

czyli wniosek , ze po 10 tys km powinno sie wymienic filterek Ja po 30 tys wymienialem nie tylko filtry ale i listwe og gazu sekwencji, Wiadomo z jakiego powodu padła, przygapilem sie z wymiana filtrów
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 07-07-2010, 06:38   

Nikt nie napisał że w kuchenkach trzeba jeszcze liczyć wymianę ukałdu wydechowego bo siara tak go zjada że na drodze słychać a koszt wydechu to prawie koszt instalacji LPG, powodzenia :lol:
Jest jeszce jeden szkopuł, przeważnie nowe samochody mają fajkocewki , wiadamo wyeliminowano układ wysokonapięciowy , ale jak fajko cewka wam poleci to szt. ok. 350zł, w serwisie ok. 1tyś. szczególnie lecą w Renówkach, więc wymiana z Sagem na NGK tylko ratuje sytuację.
No i już mamy inne koszty eksploatacji.
Całe szczęście Cari 1.6 jest jeszcze tą tańszą wersją :lol:

Dla mnie LPG jest nieakceptowalne, nie kupię nigdy samochodu z gazem nawet od sprawdzonego właściciela, popnadto przy moich przebiegach 15tys/rocznie jest to zakup nieopłacalny.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 07-07-2010, 07:23   

Student napisał/a:
Dla mnie LPG jest nieakceptowalne, nie kupię nigdy samochodu z gazem nawet od sprawdzonego właściciela, popnadto przy moich przebiegach 15tys/rocznie jest to zakup nieopłacalny.

A moim zdaniem montaż instalacji LPG do samochodu to oznaka głupoty rządzących tym krajem.
Koszt produkcji, transportu i dystrybucji LPG jest znacznie wyższy niż koszt benzyny czy oleju napędowego. To paliwo jest tańsze nie dlatego, że mniej kosztuje... Jest mniej obciążone akcyzami, podatkami i innymi haraczami.
Przez bandę łobuzów trzeba pakować kolejnych kilka tys. zł. w auto tylko po to, aby płacić niższe podatki. Paranoja!

Uważam, że jeśli silnik został stworzony do zasilania benzyną, to tak powinien jeździć. Nie jestem przeciwnikiem LPG, jednak uważam, że z tym paliwem coś jest nie tak.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-07-2010, 09:25   

Najczęściej negatywnie o LPG wypowiadają sie ci co albo nie mieli styczności albo mieli jakieś negatywne doświadczenia z powodu niewłaściwie dobranej lub niefachowo zamontowanej czy skonfigurowanej instalacji LPG lub poprostu kpią z biedniejszych od siebie. Jeśli zakładamy już LPG to przeważnie do starszych aut, bo jak stać kogoś na nowe auto to i na paliwo, więc stan techniczny takiego auta też nie jest już wzorowy, więc czy z LPG czy bez to w końcu padnie w nim wydech czy zaczną się jakieś problemy z instalacją wysokiego napięcia itd. LPG jesli właściwie działa to naprawdę nie przyspaża żadnych problemów, ja poprzednimi autami już pare kilometrów zrobiłem na gazie i nie miałem z nimi żadnych problemów. GDI kupiłem bo trafił mi się dobry egzemplaż i ostatnio robię naprawdę mało kilometrów a do tego teść chciał kupić auto a najlepiej odemnie moją mazdę z LPG. Więc tych kilka zbiegów okoliczności zmotywowało mnie do kupna gdi. Ale jednak przykro lać tę naszą benzynke jak na LPG wychodziło około połowę taniej :) Także pojeżdżę jeszcze z rok GDI i kupię coś co da się przerobić na gaz. Szkoda że w Carismie nie ma innych silników bo podoba mi się to auto ale 1.6 jest trochę małym silnikiem jak do takiego auta.
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 07-07-2010, 10:37   

10 lat jeździłem Fiatem Uno 1.0 z instalacją gazową 8)

Auto nie sprawiało praktycznie żadnych problemów. Instalacja pierwszej generacji, najtańsza i najprostsza, a doskonale się sprawdzała w tym aucie.
Jeśli ktoś chce jeździć na LPG, to jego sprawa.

Mnie wkurza to, ze ludzie muszą kombinować aby uniknąć płacenia absurdalnie wysokiej akcyzy i podatków :evil:
Nie ma innego powodu, dla którego ludzie wkładają kilka tys w samochód.

Swoją drogą... jazda w DI-D wychodzi mi o jakieś 70-80% drożej niż wspomnianym Fiatem. Przeszła mi przez myśl zmiana samochodu, ale to jeszcze zobaczymy :)
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2010, 10:51   

drtymf napisał/a:
Mój mechanik twierdzi że przy naszej jakości olejów co 10kkm.

Dlatego warto kupować oleje rozlewane w innych krajach... W szczególności oleje amerykańskie, a nie rozlewane w polsce Castrole, Shelle czy inne "świetne" oleje...
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 07-07-2010, 11:06   

14 lat jazdy samochodem Seat Cordoba 1.4 (instalka podsatwowa bo takie były czasy i takie instalacje)
180tyś. przebiegu
Nie mówie że sie nie opłaca bo samochód dalej jeździ na gazie ale:

- wilgoć i kałuże trzeba omijać bo problem z paleniem
- wyrwana pokrywa filtra
- skorodowany układ wydechowy
- brak mocy (niby 75KM)
itd.

Inaczej; zarabiam tyle że stać mnie na paliwo i nie muszę szukać oszczędności w samochodzie którego bał bym się wstawić do garażu.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-07-2010, 11:12   

Problem z paleniem,wtrwana pokrywa filtra i brak mocy to wszystko wina słabej instalacji ale to powinieneś wiedzieć bo masz świadomość jak to kiedyś było.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-07-2010, 12:15   

Student napisał/a:
Nikt nie napisał że w kuchenkach trzeba jeszcze liczyć wymianę ukałdu wydechowego bo siara tak go zjada że na drodze słychać a koszt wydechu to prawie koszt instalacji LPG, powodzenia :lol:
Jest jeszce jeden szkopuł, przeważnie nowe samochody mają fajkocewki , wiadamo wyeliminowano układ wysokonapięciowy , ale jak fajko cewka wam poleci to szt. ok. 350zł, w serwisie ok. 1tyś. szczególnie lecą w Renówkach, więc wymiana z Sagem na NGK tylko ratuje sytuację.
No i już mamy inne koszty eksploatacji.
Całe szczęście Cari 1.6 jest jeszcze tą tańszą wersją :lol:

Dla mnie LPG jest nieakceptowalne, nie kupię nigdy samochodu z gazem nawet od sprawdzonego właściciela, popnadto przy moich przebiegach 15tys/rocznie jest to zakup nieopłacalny.
Trochę przesadzasz, odnośnie tych cewek, to normalnie w sklepie cewka producenta oryginału kosztuje ~100zł, a w serwisie około 350zl z wymiana, układy wydechowe już tak nie korodują, bo sa wykonywane w innej technologii, sa wytrzymalsze, ponadto dużyw wpływ na korozje miala wpływ woda, ktora wytwarzala sie z róznicy temperatur, po trzecie nie pisz ze diesel jest tanszy w eksploatacji bo to jest totalna bzdura, w obecnych czasach przy cenie PB zblizonej do ON trzeba robic conajmniej 30tys km rocznie aby jego eksploatacja była oplacalna, nowe diesle nie sa i nie beda tak oszczedne jak stare, dodatkowo co nowszy diesel tym bardziej rozbudowany, FAP-y, DPF-y i inne cuda, silniki coraz bardziej wrazliwe na paliwo, coraz mocniejsze, to wszystko zwiazane jest z kosztami, pozatym ludzie ciagle daza w utartych stereotypach o LPG, narzekaja, cuda niewidy wymyslaja, wybacz, ale to ze miales takie auto:
Student napisał/a:
14 lat jazdy samochodem Seat Cordoba 1.4 (instalka podsatwowa bo takie były czasy i takie instalacje)
180tyś. przebiegu
Nie mówie że sie nie opłaca bo samochód dalej jeździ na gazie ale:

- wilgoć i kałuże trzeba omijać bo problem z paleniem
- wyrwana pokrywa filtra
- skorodowany układ wydechowy
- brak mocy (niby 75KM)
w niczym nie usprawiedliwia Cie do negowania LPG, bo po pierwsze miałeś szmelc a nie instalacje, po drugie czasy sie zmieniaja, trzeba byc progresywnym, a nie dalej ucierac to co było 15lat temu

Dobry gazownik, dobra instalacja gazowa, auto bez problemów zniesie instalacje gazowa, tak jak Nissan Primera którego wczesniej posiadalem, instalacja gazowa 2-giej generacji, silnik 2.0 114KM, 10lat na jednej instalacji gazowej, tylko raz wymieniany reduktor - zuzyl sie ze wzgledu na wiek i przebieg, auto jezdzilo bez zadnych problemów, kosztami eksploatacji zabiła niejednego diesla.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-07-2010, 14:16   

najtaniej to stary diesel +opał

co to gazu to w polsce jeździłem na kilku samochodach z instalacją i żaden nie sprawiał problemu tylko oleje filtry i świece częściej trochę zmieniać trza.
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 07-07-2010, 14:20   

kobelko napisał/a:
JAk czesto, co ile kilometrów wymieniacie filtry gazu w sekwencji?


filtr fazy lotnej gazu co 10tys
filtr fazy cieklej gazu co 20tys

Ja tam jestem fanem gazu :mrgreen: nie mam zadnych problemow z instalacjami w dwoch autach, dbam o wymiane filtrow, jezdze na regulacje, tankuje na sprawdzonych stacjach, na każde 1000 km na gazie 100 km przejezdzam na pb

chcialbym diesla ale jak sobie pomysle ile wybule gdy padnie turbina, pompa wtryskowa, kolo dwumasowe czy wtryskiwacz to mi sie odechciewa
 
 
KarolG 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Łęczna
Wysłany: 20-07-2010, 00:19   

Jak tak czytam to zauważyłem że nikt nie wymienił wg mnie najwiekszej wady diesla - problem z odpalaniem w zimie. (wiem że temat dotyczy spalania ale jak mówimy o wadach i zaletach to warto o tym nadmienić)

Przy -15 st C są problemy a co jeśli będzie tak jak tej zimy przez dłuższy czas po -30 st C?? Proponuje zakupić kable rozruchowe i wozić je wszędzie ze sobą :)

Oczywiście są wyjątki jak np Berlingo 2.0 HDI znajomego któremu największe mrozy nie straszne :lol:

Więc jeśli ktoś wybiera diesla niech i o tym pamięta! :)
_________________
XXX
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.