Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Slaby po wymianie rozrzadu
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-09-2010, 20:26   

KlaudiuszBdg napisał/a:
Troche niepokoi mnie fakt, ze aparat jest w dosc skrajnej pozycji no ale widac tak musi byc
Mi także to nie pasuje, przy czym czepiłbym się ustawienia rozrządu, może mechanik pomylił sobie znaczniki i to co mu sie wydawało, że ma być dobrze jest źle, z takimi szopkami się spotykałem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-09-2010, 20:58   

Ale sprawdzalem rozrzad wg instrukcji podanych wyzej i jest dobrze... kiedy znak na kole zebatym pokryje sie ze znakiem na bloku silnika ( praktycznie na rogu, odlany trojkacik) to znak na kole pasowym wskazuje pozycje T na obudowie paska rozrzadu - tak ? Zastanawiam sie jeszcze czy faktycznie moglo sie cos na klinie przestawic ?

W sumie jezeli auto bedzie mialo normalne spalanie to zostawie jak jest bo stoi przedemna wieksze wyzwanie - wymiana filtru paliwa ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-09-2010, 21:41   

KlaudiuszBdg napisał/a:
Zastanawiam sie jeszcze czy faktycznie moglo sie cos na klinie przestawic ?

jak pisałem - miałem taki przypadek, ale to mechanik mógł łatwo stwierdzić - mając rozebrany rozrząd powinien zdjąć zębatkę wału (chociaż po to, by zmienić uszczelniacz wału) i zobaczyć stan tej zębatki w miejscu, gdzie wchodzi klin
zresztą - w przypadku, gdy jest z tym problem, to zapłon skacze sobie w zależności od depnięcia gazu (bo się zębatka suwa przód-tył), a tu spokojnie możesz zapłon wyregulować, więc nie sądzę by coś było wyrobione
prędzej tak ma być i już...
zawory masz wyregulowane - prawda?
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-09-2010, 22:03   

Uszczelniaczy nie zmienil - powiedzial ze jak nie ciekna to nie zmieniac a ja posluchalem...

Zawory - jak tylko dostane uszczelke dekla zaworow to sprawdze
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-09-2010, 23:29   

Widziałem zerwane kliny na kołach zębatych i nie zawsze wyjatki potwierdzały reguły, jest także pewna gama silników (co prawda nie w mitsu) które nie maja wogole klinowanych kół zebatych, nic nie insunuuje, jednakże dla mnie sam fakt ustawienia aparatu w krancowej pozycji jest podejrzany.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2010, 15:27   

KlaudiuszBdg napisał/a:
jak nie ciekna to nie zmieniac a ja posluchalem

jak dla mnie 150 tys km to wystarczający powód na ich zmianę..
znam przypadki, że po zmianie rozrządu po 2000 km zaczęło ciec... wtedy znów ta sama praca...

robertdg jest spora gama silników Mitsu, które nie mają klina tylko ściętą część wału - pewnie te miałeś na myśli
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-09-2010, 15:42   

Krzyzak, miałem na myśli takie budowy silników, gdzie koło zębate nie jest klinowane w żaden sposób, a o jego umiejscowieniu decyduje moment dokrecenia śrubą, znam takie przypadki o budowie wału normalnie ściętego, oraz o zakończeniu stożkowym, ale jezeli na normalnie ścietym walku, bez żadnego klina, koło zębate po odpowiednim jego dokreceniu potrafi pracować :-)

Np. nieklinowane walki o zakończeniu stożkowym

pierwsza i ostatnia pozycja


Zmierzam, do tego, że koło zębate mogło sie przestawić na wałku (oczywiście ścinając klin) i tak sobie już pozostało - co mogłoby tłumaczyć połozenie aparatu zapłonowego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2010, 16:02   

to wygląda na wałki rozrządu a nie wału korbowe, ale oczywiście rozumiem ideę ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-09-2010, 17:19   

robertdg napisał/a:
Krzyzak, miałem na myśli takie budowy silników, gdzie koło zębate nie jest klinowane w żaden sposób
Renault, Ford?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-09-2010, 17:25   

Hugo, dobrze celujesz, ale to zaledwie początek listy :D

EOT
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 19-09-2010, 22:32   

Takie montaże kol zębatych stosuja wymienieni wyżej producenci ale: koł na walkach i tam ustawia sie rozrząd podpierajac wal i walki na sztywno i dopiero zaklada sie pasek i dokreca śruby. W colcie wszytko jest na klinie i na "sztywno" ustawia sie rozrzad na znaczniki. Co do aparatu w takiej pozycji: nie przejmował bym sie tym bardzo . Skoro mialeś na tyle ruchu by zarówno przyśpieszyć jak i opóźnić zapłon jest dobrze. U mnie w GTi tez aparat nie jest centralnie na środku. Gdyby wyznacznikiem dobrze ustawonego zapłonu bylo "wyśrodkowanie" aparatu to po co była by procedura z lampa?
(w moim GTi oczywiście mowie o czujniku położenia wałka)

Jeśli boli cię serce że naprawde jest cos nie tak : jeszcze raz sprawdź znaczniki na rozrządzie to jest jedyny słuszny sposób stwierdzenia błędu.
Po mojej pierwszej wymianie rozrządu w GTi (samemu) sprawdzałem go srednio co 200km tak tylko żeby zobaczyć czy mi się nie przestawił :P przy 2 zakładaniu do tej pory nie zaglądałem :) kwestia psychicznego "niepokoju"
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20-09-2010, 21:38   

Dokladnie, to chyba presja nowego auta - pierwszego z prawdziwego zdarzenia :)

Dziekuje wszystkim za pomoc :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.