chyba nowa akcja serwisowa Mitsubishi Polska (bardzo długie) |
Autor |
Wiadomość |
jajacek
Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: spod Wrocławia
|
Wysłany: 21-09-2010, 19:23
|
|
|
Pisałem o tym w pierwszym poście z 31 maja 2010.
Problem miał Ford z pickupami serii F i E.
Z tym, że Ford oprócz by-pasu chłodnicy ASB (termostat H-kształtny) zastosował dodatkowy podgrzewacz ATF, czyli przyłożył się do rozwiązania problemu jeszcze bardziej niż ja.
Nie pokazywałem swojej roboty w serwisie, bo nie byli zainteresowani. Poprosiłem tylko o wgranie pierwotnego oprogramowania silnika/skrzyni biegów - takiego, z jakim sprzęt opuścił fabrykę. Uważam, że kolejne wersje softu miały na celu rozwiązanie przy pomocy bitów (ha,ha) problemów wynikających z przechłodzenia ASB i poprawki tylko pogarszały pracę ASB. Serwis powiedział, że nie mają pierwotnej wersji oprogramowania i może ściągną z mitycznej centrali.
BTW - W serwisie są niedouczeni. |
_________________ jajacek |
|
|
|
 |
ToMitsu
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-09-2010, 21:30
|
|
|
Wielkie dzięki za opis i zdjęcia. Od jakiegoś czasu śledziłem ten temat, moją elą nie przejeździłem jeszcze zimy ale nie chciałem męczyć skrzyni kolejny sezon. Niedługo zabieram się do roboty. Mam jeszcze pytanie, może głupie ale w opisie termostatu nie znalazłem charakterystyki temperatury jego otwierania, na jakiej trzyma skrzynie? I jeszcze jak myślicie czy założenie termostatu nie odbije się negatywnie na temperatury pracy skrzyni w okresie podwyższonych temperatur letnich? |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22-09-2010, 12:01
|
|
|
Witam, a czy u nas chłodnica płynu silnika do której wchodzi rurka od skrzyni biegów nie pełni roli jakiegoś pseudo podgrzewacza ? Chociaż kierunek obiegu atf -u (najpierw do dużej chłodnicy , a potem do "swojej" małej ) jest bez sensu. Jak się atf zagrzeje od wody to wystudzi się w drugiej chłodnicy. Jajacku jeździłeś już z termostatem podczas upałów tego lata lub z dużym obciążeniem układu np. po przypięciu przyczepy ? |
|
|
|
 |
jajacek
Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: spod Wrocławia
|
Wysłany: 22-09-2010, 19:22
|
|
|
Tutaj link do pdf Mocal:
http://97.74.103.94/files...ion+and+Pricing
a tutaj link do niemieckiego sklepu:
http://www.isa-racing.com...uchstutzen.html
z których wynika, że termostat Mocal OT1 jest zawsze nieco otwarty (ok.10%), aby umożliwić zmianę ciśnienia w całym układzie ASB. Termostat zaczyna otwierać się przy 74 stopniach Celsjusza, a przy 80 stopniach jest już w pełni otwarty.
Prawidłowy zakres pracy skrzyni to 70-80 stopni.
W czasie lipcowych upałów nie miałem jeszcze termostatu, ale zablokowałem chłodnicę wielkim kawałem plastikowej folii. Nigdy wcześniej samochód nie jeździł tak dobrze.
Do jacka z płocka: przebieg przewodów do chłodnicy wynika prawdopodobnie z tego, że do standardowego układu chłodzenia (który kończy się zazwyczaj w dużej chłodnicy do silnika) dołożono dedykowaną chłodniczkę od skrzyni.
Cytuję fragment swojego pierwszego postu:
"P&E Industries Incorporated, builder of automatic transmission accessories, including remote filters, temperature monitors, coolers and synthetic fluid, takes a different view of overcooling. According to a spokesperson for the company, the solution lies in the fluid itself. Conventional ATF has a wide range of viscosity, but it can turn thick is sub-zero weather. For this reason P&E recommends synthetic ATF to do the job. Teamed with the company's copper cooling units (which are claimed to do a better job of heat transfer than aluminum coolers), heat is rapidly removed when outside temperatures soar. When the weather turns cold, they viscosity and lubrication provided by synthetic fluid is reportedly not affected as much."
Dlatego też nie użyłem oryginalnego ATF z serwisu Mitsubishi (podejrzewam, że jest to zwykły mineralny ATF, stąd Mitsubishi nie ujawnia jego charakterystyki- bo nie ma czym się chwalić), lecz przy okazji montażu termostatu wymieniłem ATF na syntetyczny zamiennik spełniający standardy SPIII. |
_________________ jajacek |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22-09-2010, 23:00
|
|
|
Rozumiem, że gdyby Ela była typową osobówką lub np. amerykańskim vanem do podwożenia dzieci do szkoły, to układ chłodzenia/dogrzewania atf-u był oparty tylko na chłodnicy silnika, ale że to samochód bardziej użytkowy i terenowy to dołożyli dodatkową chłodnicę ,ale o czymś zapomnieli. Przypomina mi się dokładanie chłodnic do amerykańskich wersji, w których gotował się atf bo się jechało powyżej 130 mil. Wydaje mi się że temat przy pomocy Jajacka został maksymalnie wyjaśniony. POzdrawiam
[ Dodano: 24-10-2010, 16:24 ]
Witam , Jajacku czy automatyczna skrzynia biegów ma jakieś filtry, które się wymienia razem z olejem ? Drugie pytanie czy dość zawiły sposób wymiany atf - u jest jedynym słusznym sposobem, czy można to jeszcze zrobić jakimś otworem spustowym ? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Witold_Rybarz
Forumowicz Witold Rybarz
Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 155 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 27-10-2010, 12:32
|
|
|
Witam całe koleżeństwo
od ~2 tygoni mam założony termostat olejowy
iiii
rewelacja, to inny samochód
pomimo jesiennych temperatur spalanie 8,8 - cały czas jak zwykle dom praca drobne sprawy, czyli dobry litr mniej
poza tym samochód bardziej dynamiczny, lepiej reaguje na gaz, ciszej w kabinie
warto było
pokłony dla kolegi Jajacka |
|
|
|
 |
jajacek
Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: spod Wrocławia
|
Wysłany: 27-10-2010, 14:01
|
|
|
[ Dodano: 24-10-2010, 16:24 ]
Witam , Jajacku czy automatyczna skrzynia biegów ma jakieś filtry, które się wymienia razem z olejem ? Drugie pytanie czy dość zawiły sposób wymiany atf - u jest jedynym słusznym sposobem, czy można to jeszcze zrobić jakimś otworem spustowym ? Pozdrawiam[/quote]
Jest to jedyny sposób wymiany ATF opisany w manualu warsztatowym. W Polsce nazywane jest to tzw. dynamiczną wymianą.
W misce olejowej jest korek. Można nim spuścić ATF, ale w ten sposób wymienisz ok 1/3 do 1/2 ATF w skrzyni. Ale nie założysz w ten sposób termostatu. Normalnie miski olejowej nie zdejmuje się - chyba że chcesz wymienić filtr. Ale to już zupełnie inna robota (oprócz filtra trzeba mieć nową uszczelkę miski).
Dlatego wymieniałem ATF przy okazji montażu termostatu, bo ubabrałem się raz, a załatwiłem (porządnie) dwie sprawy.
Pozdrawiam
Ps.
Czy ktoś zmierzył prędkość samochodu na D przy jałowych obrotach - przed i po założeniu termostatu (o co prosiłem kilka postów temu)? |
_________________ jajacek |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-10-2010, 15:16
|
|
|
witam,
czekam na termostat i zrobię pomiary przed i po założeniu. Czy po 60 tys. wraz z wymianą atf-u trzeba wymieniać filtr ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
jajacek
Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: spod Wrocławia
|
Wysłany: 27-10-2010, 15:34
|
|
|
[quote="jacek z płocka"]witam,
czekam na termostat i zrobię pomiary przed i po założeniu. Czy po 60 tys. wraz z wymianą atf-u trzeba wymieniać filtr ?
[quote]
Manual nie przewiduje wymiany filtra. Rozumiem przez to, że jest to działanie w sytuacji awaryjnej.
Ale zachęcam do wymiany filtra i podzielenia się doświadczeniem.
na moje oko pasuje filtr i uszczelka do poprzedniej wersji ASB V5A51:
http://midparts.com.pl/V5...zelka-2694.html
Pozdrawiam |
_________________ jajacek |
|
|
|
 |
WielkiGęgacz
Nowy Forumowicz
Auto: L200 07' 2,5 DID 136Km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 27-11-2010, 18:00
|
|
|
jacek z płocka udało Ci się zamontować termostat w/g instrukcji jajacka? Robiłeś pomiary?
Również zbieram się z zamiarem założenia termostatu, czekam tylko do 60tyś na wymianę ATF-u, raz się ubrudzę. Do tego czasu zasłonię chłodnicę, tylko gdzie ona jest?
jajacek jak termostat się sprawuje w lato i przy ciężkiej pracy? ATF się nie przegrzewa? zima idzie, mam nadzieję, że podzielisz się spostrzeżeniami jak wypadła pionierska praca w zimowych warunkach....
[ Dodano: 27-11-2010, 18:40 ]
Wiem już gdzie jest chłodnica - jacek z płocka - dzięki. |
_________________ Pozdrawiam
WG
 |
|
|
|
 |
alarmik [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2010, 19:49 termostat na ATF to działa
|
|
|
w Piątek na moje żądanie zleciłem serwisowi Mitsu zamontowanie termostatu zgodnie z instrukcją kolegi forumowicza jajaceka i chyba zadziałało przejechałem zaledwie 250 km
i przy 80-90 ani razu mi nie szarpnęło, najważniejsze że zaczął sie lepiej zbierać od startu i płynnie skrzynia zmienia biegi
miałem wrażenie że od 0 do 140 przejechałem na jednym biegu
w środku tygodnia jestem umówiony na pomiar temp ATF bo już nie było czasu i mam poobserwować prace skrzyni
zapowiada się pozytywnie jakby co to się podziale z wami co do działania |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 13-12-2010, 19:32
|
|
|
Witam,
jestem po założeniu termostatu skrzyni biegów i wymianie atf na syntetyk. Robiłem pomiary prędkości i przyśpieszenia przed i po założeniu i jest wyczuwalnie lepiej. Chociaż próby były dziś w trudnych warunkach ( prawie biała droga) i - 7 st.C, atf nabrał temp. roboczej już po 3-4 km jazdy ( pięknie załączał się loock up ). Zmienia biegi na niższych obrotach b. płynnie. Najlepiej wypadł sprint do setki ( około 2 sek. szybciej) . Przy wciśniętym pedale gazu na ok. 3/4 ciągnie równo, płynnie i znacznie ciszej (wcześniej trochę wył). Przy gwałtownym wyprzedzaniu (pedał do końca - i kick down) nie zrzuca 2 biegów tylko 1 i aż wciska w fotel. Szybciej temperatury nabiera też silnik. Czekam na powrót skrzyni do fabrycznych parametrów. Wlałem trochę za dużo atf -u ( 1 cm po nad hot). Ciekawe czy mogę przejechać tak parę kilometrów zanim go nie odciągnę ? |
|
|
|
 |
jajacek
Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: spod Wrocławia
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:03
|
|
|
jacek z płocka napisał/a: | Ciekawe czy mogę przejechać tak parę kilometrów zanim go nie odciągnę ? |
Sądzę, że nie ma problemu. Jeżeli nasze skrzynie przeżyły to, co serwowały ASO, to z 1 cm w nadmiarze na chwilę da radę. |
_________________ jajacek |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 28-05-2011, 23:45
|
|
|
Sprawdzajcie nowe połączenia przy termostacie - lubią się pocić !! |
|
|
|
 |
ToMitsu
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-10-2011, 22:40
|
|
|
Witajcie, miałem niezbyt miła przygodę w lipcu, 10 miesięcy po założeniu termostatu. Stałem w korku i jakoś dziwnie delikatnie szarpała skrzynia przy ruszaniu. Zanim znalazłem miejsca aby stanąć z boku drogi by sprawdzić co się stało auto nie chciało jechać. Okazało się że silnik ochlapany jest cały olejem, pod samochodem wielka kałuża. Szybkie sprawdzenie i sprawa wyjaśniona - pęknięty przewód gumowy pomiędzy termostatem oleju skrzyni a rurką stalową do chodniczki. Holowanie do warsztatu, wymiana przewodów uzupełnienie oleju i jest ok. Problem polega na różnicy w średnicach króćców termostatu a pozostałą instalacją. Teraz spiłowałem nieco główki w/w króćców i załatwiłem jakiś angielski czy amerykański przewód do oleju, podobno nie do zajechania. Pisze ku przestrodze, SPRAWDZAJCIE STAN PRZEWODÓW OLEJOWYCH TYCH NIEORYGINALNYCH. |
|
|
|
 |
|