Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
chyba nowa akcja serwisowa Mitsubishi Polska (bardzo długie)
Autor Wiadomość
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 21-09-2010, 19:23   

Pisałem o tym w pierwszym poście z 31 maja 2010.

Problem miał Ford z pickupami serii F i E.
Z tym, że Ford oprócz by-pasu chłodnicy ASB (termostat H-kształtny) zastosował dodatkowy podgrzewacz ATF, czyli przyłożył się do rozwiązania problemu jeszcze bardziej niż ja.
Nie pokazywałem swojej roboty w serwisie, bo nie byli zainteresowani. Poprosiłem tylko o wgranie pierwotnego oprogramowania silnika/skrzyni biegów - takiego, z jakim sprzęt opuścił fabrykę. Uważam, że kolejne wersje softu miały na celu rozwiązanie przy pomocy bitów (ha,ha) problemów wynikających z przechłodzenia ASB i poprawki tylko pogarszały pracę ASB. Serwis powiedział, że nie mają pierwotnej wersji oprogramowania i może ściągną z mitycznej centrali.
BTW - W serwisie są niedouczeni.
_________________
jajacek
 
 
ToMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 21-09-2010, 21:30   

Wielkie dzięki za opis i zdjęcia. Od jakiegoś czasu śledziłem ten temat, moją elą nie przejeździłem jeszcze zimy ale nie chciałem męczyć skrzyni kolejny sezon. Niedługo zabieram się do roboty. Mam jeszcze pytanie, może głupie ale w opisie termostatu nie znalazłem charakterystyki temperatury jego otwierania, na jakiej trzyma skrzynie? I jeszcze jak myślicie czy założenie termostatu nie odbije się negatywnie na temperatury pracy skrzyni w okresie podwyższonych temperatur letnich?
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 22-09-2010, 12:01   

Witam, a czy u nas chłodnica płynu silnika do której wchodzi rurka od skrzyni biegów nie pełni roli jakiegoś pseudo podgrzewacza ? Chociaż kierunek obiegu atf -u (najpierw do dużej chłodnicy , a potem do "swojej" małej ) jest bez sensu. Jak się atf zagrzeje od wody to wystudzi się w drugiej chłodnicy. Jajacku jeździłeś już z termostatem podczas upałów tego lata lub z dużym obciążeniem układu np. po przypięciu przyczepy ?
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 22-09-2010, 19:22   

Tutaj link do pdf Mocal:
http://97.74.103.94/files...ion+and+Pricing
a tutaj link do niemieckiego sklepu:
http://www.isa-racing.com...uchstutzen.html
z których wynika, że termostat Mocal OT1 jest zawsze nieco otwarty (ok.10%), aby umożliwić zmianę ciśnienia w całym układzie ASB. Termostat zaczyna otwierać się przy 74 stopniach Celsjusza, a przy 80 stopniach jest już w pełni otwarty.

Prawidłowy zakres pracy skrzyni to 70-80 stopni.

W czasie lipcowych upałów nie miałem jeszcze termostatu, ale zablokowałem chłodnicę wielkim kawałem plastikowej folii. Nigdy wcześniej samochód nie jeździł tak dobrze.

Do jacka z płocka: przebieg przewodów do chłodnicy wynika prawdopodobnie z tego, że do standardowego układu chłodzenia (który kończy się zazwyczaj w dużej chłodnicy do silnika) dołożono dedykowaną chłodniczkę od skrzyni.

Cytuję fragment swojego pierwszego postu:
"P&E Industries Incorporated, builder of automatic transmission accessories, including remote filters, temperature monitors, coolers and synthetic fluid, takes a different view of overcooling. According to a spokesperson for the company, the solution lies in the fluid itself. Conventional ATF has a wide range of viscosity, but it can turn thick is sub-zero weather. For this reason P&E recommends synthetic ATF to do the job. Teamed with the company's copper cooling units (which are claimed to do a better job of heat transfer than aluminum coolers), heat is rapidly removed when outside temperatures soar. When the weather turns cold, they viscosity and lubrication provided by synthetic fluid is reportedly not affected as much."

Dlatego też nie użyłem oryginalnego ATF z serwisu Mitsubishi (podejrzewam, że jest to zwykły mineralny ATF, stąd Mitsubishi nie ujawnia jego charakterystyki- bo nie ma czym się chwalić), lecz przy okazji montażu termostatu wymieniłem ATF na syntetyczny zamiennik spełniający standardy SPIII.
_________________
jajacek
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 22-09-2010, 23:00   

Rozumiem, że gdyby Ela była typową osobówką lub np. amerykańskim vanem do podwożenia dzieci do szkoły, to układ chłodzenia/dogrzewania atf-u był oparty tylko na chłodnicy silnika, ale że to samochód bardziej użytkowy i terenowy to dołożyli dodatkową chłodnicę ,ale o czymś zapomnieli. Przypomina mi się dokładanie chłodnic do amerykańskich wersji, w których gotował się atf bo się jechało powyżej 130 mil. Wydaje mi się że temat przy pomocy Jajacka został maksymalnie wyjaśniony. POzdrawiam

[ Dodano: 24-10-2010, 16:24 ]
Witam , Jajacku czy automatyczna skrzynia biegów ma jakieś filtry, które się wymienia razem z olejem ? Drugie pytanie czy dość zawiły sposób wymiany atf - u jest jedynym słusznym sposobem, czy można to jeszcze zrobić jakimś otworem spustowym ? Pozdrawiam
 
 
Witold_Rybarz 
Forumowicz
Witold Rybarz

Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 155
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 27-10-2010, 12:32   

Witam całe koleżeństwo
od ~2 tygoni mam założony termostat olejowy
iiii
rewelacja, to inny samochód
pomimo jesiennych temperatur spalanie 8,8 - cały czas jak zwykle dom praca drobne sprawy, czyli dobry litr mniej
poza tym samochód bardziej dynamiczny, lepiej reaguje na gaz, ciszej w kabinie
warto było
pokłony dla kolegi Jajacka
 
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 27-10-2010, 14:01   

[ Dodano: 24-10-2010, 16:24 ]
Witam , Jajacku czy automatyczna skrzynia biegów ma jakieś filtry, które się wymienia razem z olejem ? Drugie pytanie czy dość zawiły sposób wymiany atf - u jest jedynym słusznym sposobem, czy można to jeszcze zrobić jakimś otworem spustowym ? Pozdrawiam[/quote]

Jest to jedyny sposób wymiany ATF opisany w manualu warsztatowym. W Polsce nazywane jest to tzw. dynamiczną wymianą.
W misce olejowej jest korek. Można nim spuścić ATF, ale w ten sposób wymienisz ok 1/3 do 1/2 ATF w skrzyni. Ale nie założysz w ten sposób termostatu. Normalnie miski olejowej nie zdejmuje się - chyba że chcesz wymienić filtr. Ale to już zupełnie inna robota (oprócz filtra trzeba mieć nową uszczelkę miski).

Dlatego wymieniałem ATF przy okazji montażu termostatu, bo ubabrałem się raz, a załatwiłem (porządnie) dwie sprawy.

Pozdrawiam

Ps.
Czy ktoś zmierzył prędkość samochodu na D przy jałowych obrotach - przed i po założeniu termostatu (o co prosiłem kilka postów temu)?
_________________
jajacek
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 27-10-2010, 15:16   

witam,
czekam na termostat i zrobię pomiary przed i po założeniu. Czy po 60 tys. wraz z wymianą atf-u trzeba wymieniać filtr ?

pozdrawiam
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 27-10-2010, 15:34   

[quote="jacek z płocka"]witam,
czekam na termostat i zrobię pomiary przed i po założeniu. Czy po 60 tys. wraz z wymianą atf-u trzeba wymieniać filtr ?
[quote]

Manual nie przewiduje wymiany filtra. Rozumiem przez to, że jest to działanie w sytuacji awaryjnej.
Ale zachęcam do wymiany filtra i podzielenia się doświadczeniem.
na moje oko pasuje filtr i uszczelka do poprzedniej wersji ASB V5A51:
http://midparts.com.pl/V5...zelka-2694.html

Pozdrawiam
_________________
jajacek
 
 
WielkiGęgacz 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 07' 2,5 DID 136Km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 27-11-2010, 18:00   

jacek z płocka udało Ci się zamontować termostat w/g instrukcji jajacka? Robiłeś pomiary?

Również zbieram się z zamiarem założenia termostatu, czekam tylko do 60tyś na wymianę ATF-u, raz się ubrudzę. Do tego czasu zasłonię chłodnicę, tylko gdzie ona jest?


jajacek jak termostat się sprawuje w lato i przy ciężkiej pracy? ATF się nie przegrzewa? zima idzie, mam nadzieję, że podzielisz się spostrzeżeniami jak wypadła pionierska praca w zimowych warunkach....

[ Dodano: 27-11-2010, 18:40 ]
Wiem już gdzie jest chłodnica - jacek z płocka - dzięki.
_________________
Pozdrawiam
WG
 
 
alarmik
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2010, 19:49   termostat na ATF to działa

w Piątek na moje żądanie zleciłem serwisowi Mitsu zamontowanie termostatu zgodnie z instrukcją kolegi forumowicza jajaceka i chyba zadziałało przejechałem zaledwie 250 km
i przy 80-90 ani razu mi nie szarpnęło, najważniejsze że zaczął sie lepiej zbierać od startu i płynnie skrzynia zmienia biegi
miałem wrażenie że od 0 do 140 przejechałem na jednym biegu
w środku tygodnia jestem umówiony na pomiar temp ATF bo już nie było czasu i mam poobserwować prace skrzyni
zapowiada się pozytywnie jakby co to się podziale z wami co do działania
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 13-12-2010, 19:32   

Witam,
jestem po założeniu termostatu skrzyni biegów i wymianie atf na syntetyk. Robiłem pomiary prędkości i przyśpieszenia przed i po założeniu i jest wyczuwalnie lepiej. Chociaż próby były dziś w trudnych warunkach ( prawie biała droga) i - 7 st.C, atf nabrał temp. roboczej już po 3-4 km jazdy ( pięknie załączał się loock up ). Zmienia biegi na niższych obrotach b. płynnie. Najlepiej wypadł sprint do setki ( około 2 sek. szybciej) . Przy wciśniętym pedale gazu na ok. 3/4 ciągnie równo, płynnie i znacznie ciszej (wcześniej trochę wył). Przy gwałtownym wyprzedzaniu (pedał do końca - i kick down) nie zrzuca 2 biegów tylko 1 i aż wciska w fotel. Szybciej temperatury nabiera też silnik. Czekam na powrót skrzyni do fabrycznych parametrów. Wlałem trochę za dużo atf -u ( 1 cm po nad hot). Ciekawe czy mogę przejechać tak parę kilometrów zanim go nie odciągnę ?
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 14-12-2010, 18:03   

jacek z płocka napisał/a:
Ciekawe czy mogę przejechać tak parę kilometrów zanim go nie odciągnę ?

Sądzę, że nie ma problemu. Jeżeli nasze skrzynie przeżyły to, co serwowały ASO, to z 1 cm w nadmiarze na chwilę da radę.
_________________
jajacek
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 28-05-2011, 23:45   

Sprawdzajcie nowe połączenia przy termostacie - lubią się pocić !!
 
 
ToMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2011, 22:40   

Witajcie, miałem niezbyt miła przygodę w lipcu, 10 miesięcy po założeniu termostatu. Stałem w korku i jakoś dziwnie delikatnie szarpała skrzynia przy ruszaniu. Zanim znalazłem miejsca aby stanąć z boku drogi by sprawdzić co się stało auto nie chciało jechać. Okazało się że silnik ochlapany jest cały olejem, pod samochodem wielka kałuża. Szybkie sprawdzenie i sprawa wyjaśniona - pęknięty przewód gumowy pomiędzy termostatem oleju skrzyni a rurką stalową do chodniczki. Holowanie do warsztatu, wymiana przewodów uzupełnienie oleju i jest ok. Problem polega na różnicy w średnicach króćców termostatu a pozostałą instalacją. Teraz spiłowałem nieco główki w/w króćców i załatwiłem jakiś angielski czy amerykański przewód do oleju, podobno nie do zajechania. Pisze ku przestrodze, SPRAWDZAJCIE STAN PRZEWODÓW OLEJOWYCH TYCH NIEORYGINALNYCH.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.