Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
fabrycznie zdławiony did?
Autor Wiadomość
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 07-10-2010, 09:42   fabrycznie zdławiony did?

Kiedyś wyczytałem, że podobno silnik 3,2 did 165 km jest zdławiony fabrycznie do takiej mocy. Jeśli ktoś ma jakieś info to proszę o objaśnienie tematu, np. jest to tylko zmiana map w komputerze, czy także jakieś mechaniczne (mniejsza średnica przepustnicy itp?). Z góry dziękuję za odpowiedzi.

pozdrawiam mitsumaniaków

[ Dodano: 08-10-2010, 15:25 ]
??????????
 
 
mielec 
Nowy Forumowicz
mielec

Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: Prudnik
  Wysłany: 22-10-2010, 12:10   fabryczne dławienie

"Dławienie" występuje w postaci zaworu EGR. Pozbyć się tego można stosunkowo łatwo zaślepiając ten zawór.
O tej czynności znajdziesz dużo na tym forum. Wyszukaj tematów związanych z EGR. :idea:
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2010, 12:45   Re: fabryczne dławienie

mielec napisał/a:
"Dławienie" występuje w postaci zaworu EGR. Pozbyć się tego można stosunkowo łatwo zaślepiając ten zawór.
O tej czynności znajdziesz dużo na tym forum. Wyszukaj tematów związanych z EGR. :idea:

no, to interesujące. jakoś nie odczułem różnicy po zaślepieniu go. to żadne dławienie. EGR jest elementem popsucia silnika przez normy Euro. zaślepienie go daje odetchnąć silnikowi, ale mocy mu od tego nie przybędzie. "dławienie" oznacza ograniczenie mocy.
 
 
mielec 
Nowy Forumowicz
mielec

Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: Prudnik
Wysłany: 22-10-2010, 15:48   

Teoretycznie się zgadza, ewentualny wzrost mocy (o ile by wystąpił) trzeba było sprawdzić na hamowni, jednak po zaślepieniu tego zaworu odczułem minimalny wzrost dynamiki silnia. Nie jest to oczywiście podwojenie mocy jednak delikatna poprawa z powodu zapewnienia czystej mieszanki paliwa i powietrza w cylindrze.
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2010, 16:58   

hehe, mam nieodparte wrażenie efekty placebo. jak koledzy motocykliści po wymianie tylko komina na sportowy :) jeśli nawet wróciło Ci 4KM, to przy ponad 2t auta... hmm... :) ale niech Ci będzie.
kultura pracy, to może, ale dynamika? :)
 
 
mielec 
Nowy Forumowicz
mielec

Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: Prudnik
Wysłany: 22-10-2010, 18:42   

taka polemika może trwać w nieskończoność. Pisałem o relatywnie małej i taniej poprawie pracy silnika. Idąc na całość można po kolei zmienić wałki na ostre, zmienić mapy wtrysków, wymienić kolektor dolotowy, wypolerować łączenia z kolektorami, wymienić układ wydechowy. Są to standardowe miejsca w większości pojazdów, których dopracowanie zwiększa znacząco moc silnika.
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 23-10-2010, 19:11   

chodziło mi raczej o np: zmniejszenie dawki paliwa poprzez mniej wydajne rozpylacze na wtryskiwaczach, lub pompie wtryskowej itp.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-10-2010, 19:25   Re: fabrycznie zdławiony did?

tompol34 napisał/a:
Kiedyś wyczytałem, że podobno silnik 3,2 did 165 km jest zdławiony fabrycznie do takiej mocy.

Ale to chodziło o P4.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 24-10-2010, 13:46   

zakładając post miałem na myśli P III.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-10-2010, 13:55   

tompol34 napisał/a:
zakładając post miałem na myśli P III.

W P3 nic nie jest zdławione bo nie ma jak. Zdławione jest W P4 bo tam jest common rail.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 25-10-2010, 08:59   

Ok dzięki za info. Zasugerowałem się tym, że podobna sytuacja miała miejsce w koncernie vw w przypadku silników 1,9 tdi z pompą rozdzielaczową vp37 bosha, gdzie w silnikach 90 konnych stosowano rozpylacze dające 190 barów, a po wymianie na bardziej wydajne np 220 barów moc rosłą o około 20 KM. Można też było zastosować jeszcze bardziej wydajne wtryski np. serii ASV dające ok 280 barów i moc 150 KM, ale wiązało się to z optymalizacją oprogramowania.

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.