fabrycznie zdławiony did? |
Autor |
Wiadomość |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 07-10-2010, 09:42 fabrycznie zdławiony did?
|
|
|
Kiedyś wyczytałem, że podobno silnik 3,2 did 165 km jest zdławiony fabrycznie do takiej mocy. Jeśli ktoś ma jakieś info to proszę o objaśnienie tematu, np. jest to tylko zmiana map w komputerze, czy także jakieś mechaniczne (mniejsza średnica przepustnicy itp?). Z góry dziękuję za odpowiedzi.
pozdrawiam mitsumaniaków
[ Dodano: 08-10-2010, 15:25 ]
?????????? |
|
|
|
 |
mielec
Nowy Forumowicz mielec
Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 22-10-2010, 12:10 fabryczne dławienie
|
|
|
"Dławienie" występuje w postaci zaworu EGR. Pozbyć się tego można stosunkowo łatwo zaślepiając ten zawór.
O tej czynności znajdziesz dużo na tym forum. Wyszukaj tematów związanych z EGR. |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2010, 12:45 Re: fabryczne dławienie
|
|
|
mielec napisał/a: | "Dławienie" występuje w postaci zaworu EGR. Pozbyć się tego można stosunkowo łatwo zaślepiając ten zawór.
O tej czynności znajdziesz dużo na tym forum. Wyszukaj tematów związanych z EGR. |
no, to interesujące. jakoś nie odczułem różnicy po zaślepieniu go. to żadne dławienie. EGR jest elementem popsucia silnika przez normy Euro. zaślepienie go daje odetchnąć silnikowi, ale mocy mu od tego nie przybędzie. "dławienie" oznacza ograniczenie mocy. |
|
|
|
 |
mielec
Nowy Forumowicz mielec
Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 22-10-2010, 15:48
|
|
|
Teoretycznie się zgadza, ewentualny wzrost mocy (o ile by wystąpił) trzeba było sprawdzić na hamowni, jednak po zaślepieniu tego zaworu odczułem minimalny wzrost dynamiki silnia. Nie jest to oczywiście podwojenie mocy jednak delikatna poprawa z powodu zapewnienia czystej mieszanki paliwa i powietrza w cylindrze. |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2010, 16:58
|
|
|
hehe, mam nieodparte wrażenie efekty placebo. jak koledzy motocykliści po wymianie tylko komina na sportowy jeśli nawet wróciło Ci 4KM, to przy ponad 2t auta... hmm... ale niech Ci będzie.
kultura pracy, to może, ale dynamika? |
|
|
|
 |
mielec
Nowy Forumowicz mielec
Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 22-10-2010, 18:42
|
|
|
taka polemika może trwać w nieskończoność. Pisałem o relatywnie małej i taniej poprawie pracy silnika. Idąc na całość można po kolei zmienić wałki na ostre, zmienić mapy wtrysków, wymienić kolektor dolotowy, wypolerować łączenia z kolektorami, wymienić układ wydechowy. Są to standardowe miejsca w większości pojazdów, których dopracowanie zwiększa znacząco moc silnika. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 23-10-2010, 19:11
|
|
|
chodziło mi raczej o np: zmniejszenie dawki paliwa poprzez mniej wydajne rozpylacze na wtryskiwaczach, lub pompie wtryskowej itp. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-10-2010, 19:25 Re: fabrycznie zdławiony did?
|
|
|
tompol34 napisał/a: | Kiedyś wyczytałem, że podobno silnik 3,2 did 165 km jest zdławiony fabrycznie do takiej mocy. |
Ale to chodziło o P4. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 24-10-2010, 13:46
|
|
|
zakładając post miałem na myśli P III. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-10-2010, 13:55
|
|
|
tompol34 napisał/a: | zakładając post miałem na myśli P III. |
W P3 nic nie jest zdławione bo nie ma jak. Zdławione jest W P4 bo tam jest common rail. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 25-10-2010, 08:59
|
|
|
Ok dzięki za info. Zasugerowałem się tym, że podobna sytuacja miała miejsce w koncernie vw w przypadku silników 1,9 tdi z pompą rozdzielaczową vp37 bosha, gdzie w silnikach 90 konnych stosowano rozpylacze dające 190 barów, a po wymianie na bardziej wydajne np 220 barów moc rosłą o około 20 KM. Można też było zastosować jeszcze bardziej wydajne wtryski np. serii ASV dające ok 280 barów i moc 150 KM, ale wiązało się to z optymalizacją oprogramowania.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|